$
חדשות טכנולוגיה

קנשו: משווה מחירי מילות חיפוש בגוגל

באמצעות סריקה בזמן אמת של מילות החיפוש שמציעה גוגל למכירה והשוואה ביניהן, חוסכת קנשו בעלויות הפרסום במודעות של גוגל

אסף גלעד 15:2919.01.10

מאז הקמתה לפני עשור, עיקר הכנסותיה של גוגל עדיין מגיעות מהקלקות על פרסומת וקישורים מסחריים המופיעים לפי מילת החיפוש שהוקלדה, אך המחיר שמשלמים המפרסמים עבורן עשוי להיות גבוה מדי. חברה ישראלית בשם קנשו (Kenshoo), כוכב עולה בשוק הפרסום המקוון ואחת ההשקעות הבולטות של קרן סקויה בישראל, מציעה ללקוחותיה לחסוך בעלויות הללו באמצעות השוואת מחירים בזמן אמת עבור מילות חיפוש רלבנטיות בגוגל.

 

למשל זאפוס, החברה הגדולה ביותר למכירת נעליים ברשת שמוכרת כמיליון נעליים ביום, כבר משתמשת בשירותיה של קנשו. במקרה של זאפוס, קנשו סורקת את כל המלאי המצוי באתר הבית של החברה, ומשווה למחיריהם העדכניים של מילות חיפוש שונות בגוגל. בתום התהליך מעבירה קנשו לזאפוס באופן אוטומטי ובזמן אמת דיווחים על מחירי המילים והכדאיות הכלכלית של רכישתם מול המלאי הקיים במחסניה.

 

"המילה 'נייק' היא מילה יקרה, ולעתים לא כלכלי לקנות אותה מגוגל", אומר ל"כלכליסט" סיון מצגר, ממייסדי קנשו. "לפעמים באותו יום כדאי לרכוש דווקא את המילה 'נעל אדומה'". זאפוס מנהלת קמפיין של 200 אלף דולר באמצעות קנשו, מרביתם משולמים כמובן לגוגל עצמה. אך ייתכן שאותו קמפיין, אם לא היה מתנהל בתיווכה של קנשו, היה עולה הרבה יותר. קנשו מודדת בכל רגע איזו מילה הצליחה למכור את מרב הנעליים בשיטת ההנדסה ההפוכה.

  

שיפר וכהן. "הפרסום המקומי זו ביצת הזהב שעוד לא התגלתה" שיפר וכהן. "הפרסום המקומי זו ביצת הזהב שעוד לא התגלתה" צילום: עמית שעל

 

מאז שנוסדה ב־2006 משרתת קנשו יותר מ־100 לקוחות, בהן המותגים AOL, מינט, אינקג'ט, סקוט־טרייד ופופטקו, אך גם סוכנויות פרסום עולמיות כגון אומניקום. החברה מעסיקה 80 איש ומכניסה כבר מיליוני דולרים בודדים בשנה, ומנהלת בסך הכל תקציבי פרסום במאות מיליוני דולרים, כאשר את הרווח הגדול גורפת גוגל.

 

לאחרונה השקיעה קרן סקויה כמה מיליוני דולרים כדי להקים בקנשו פעילות נפרדת, המכונה Kenshoo Local, שתתמקד בפרסום שיתבסס על עסקים הנמצאים בקרבת המשתמש. מצגר מונה לעמוד בראש הפעילות ועבר להתגורר בעמק הסיליקון. "כל החברות הגדולות כאן - גוגל, יאהו, בינג - כולן סבורות שהפרסום המקומי הוא ביצת הזהב שעדיין לא התגלתה. הרי חנות הנעליים עדיין לא עברה לפרסום ברשת, וכמוה יש עוד מיליונים". מצגר מסמן עוד מגמה: "הפרסום עובר לרשתות החברתיות", הוא אומר ומספר על העבודה המשותפת שלו עם פייסבוק. "הם יושבים על המון מידע חברתי עם פוטנציאל מסחרי ענק. לא לחינם פייסבוק מגייסים לאחרונה עובדים רבים מגוגל".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x