$
חדשות טכנולוגיה

מה עושים עם חצי מיליון מנויים?

כיצד ישלים דרהי את הפאזל של HOT ומירס, והאם 500 אלף מנויי מירס יקבלו ב־2010 מכשיר שאינו מתוצרת מוטורולה?

גילעד נס 15:0817.12.09

מה יהיה הצעד הבא של פטריק דרהי לאחר רכישת מירס? על פניו, נראה שהגדלת ההשקעה של HOT בצד התוכן האינטרנטי, לדוגמה הקמת פורטל תוכן, היא צעד מתבקש למי שכבר ממילא מחזיק בתוכן טלוויזיוני רב. ל־HOT יש שיתוף פעולה עם אתר ynet, ומנכ"ל חברת הכבלים הרצל עוזר כבר צוטט בהרחבה כמי שרוצה לפעול על גבי כל המסכים האפשריים.

 

עם זאת, לא כדאי לפסול אפשרות שדרהי או HOT ינסו לרכוש חברת אינטגרציית שירותי מחשוב ותקשורת קטנה־בינונית - או לחבור לחברה קיימת - ולשלבה בפעילויות HOT לעסקים. חלק מחברות התקשורת כבר גילו שפעילות אינטגרציה לעסקים לא רק מקלה את מכירת שירותי תקשורת לעסקים, אלא גם מניבה רווח נאה. תשאלו את את איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי.

 

בעת שהעסקים אמורים לעבור למודל פעילות של "מחשוב ענן" (Cloud Computing), שבו הציוד, השרתים והתוכנות נמצאים רחוק מהחברה, במתחמים של ספק חיצוני, ספקיות התקשורת הופכות יותר ויותר לספקיות שירותי איחסון ויישומים. דרהי עשוי להיעזר בטרנד זה כדי לחזק את HOT במגזר העסקי, שנחשב לחוליה החלשה שלה. אם מוטורולה תרצה להמשיך ולהיפטר מאחזקות שאינן בליבת העסקים שלה, היא עשויה למכור לדרהי גם את אחזקתה בטלדור תקשורת (49%), ובכך להעניק לו פעילות שכזו ללא לקיחת סיכון מלא על חברה שלמה.

 

האם הבלקברי ישאיר את המנויים במירס?

 

הבעלות של מוטורולה על מירס עמדה לא רק בניגוד לאסטרטגיה של מוטורולה העולמית, אלא גם בניגוד להיגיון שמניע את תעשיית התקשורת בשנים האחרונות. ספקית ציוד שמחזיקה בבעלות על ספקית תקשורת דנה אותה לחיים נטולי בחירה: הרי לא יעלה על הדעת שמוטורולה תאפשר למירס לרכוש ציוד של ספקית תקשורת אחרת. ואולם, האם ידעתם שמכשיר הבלקברי היה יכול להיות להיות מוצע בישראל גם בטכנולוגיה שבה פועלת מירס כיום? יצרנית הבלקברי, חברת RIM הקנדית, מציעה כבר כיום לקהל לקוחותיה

בלקברי. ללקוחות מירס כבר בשנה הבאה? בלקברי. ללקוחות מירס כבר בשנה הבאה?

 בארצות הברית מכשירים שהיו יכולים לעבוד גם ברשת מירס. מלקוחות מירס נמנעה כמובן האפשרות לבקש את הבלקברי, ואולם תחת הבעלות החדשה, לא מן הנמנע שהחברה תנסה לפתות לקוחות עסקיים קטנים ומנהלים בלקוחות הארגוניים באמצעות השקת בלקברי ברשת של מירס כבר בשנה הבאה.

 

פרטי ההסכם של דרהי עם מוטורולה חסויים, כמובן, ולכן לא ניתן לדעת האם התלות של מירס במוטורולה הסתיימה. מאוד יכול להיות שבמסגרת קבלת הצעת המחיר הנמוכה יותר של דרהי לעומת הצעתו של חזי בצלאל, מוטורולה הצליחה להכניס סעיף שמשריין את מעמדה כספקית בלעדית של ציוד ומכשירים למירס.

 

מספר המנויים של מירס מוערך ב־500 אלף, רובם עובדים בענפי התעשייה, שמעדיפים את המכשיר הפשוט יחסית על פני הרעש והצלצולים של חברות הסלולר האחרות. חלק גדול ממנויי מירס הגיעו אליה בגלל הווקי טוקי שבמכשיר, ולכן גם לחברות הסלולר שהתמודדו על רכישתה היה ברור שלפחות בטווח הקרוב הן יצטרכו להמשיך לספק את שירותי הרשת המיושנת של מירס, ולא להניח שהן יוכלו להעביר את כל מנויי מירס לרשתות המודרניות שלהן.

 

חברות הסלולר עשו לפני כמה שנים ניסיון להציע שירות ווקי טוקי על גבי חיבורי אינטנרט. אף שהניסיון נכשל, השירות הזה עשוי לקום לתחייה על גבי רשתות דור 3.5 שלהן, ובכך להציע אלטרנטיבה בפני מנויי מירס, שחלקם עשוי לאמצה ולערוק לפלאפון, פרטנר או סלקום.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x