$
טורים

סיכום השבוע בעולם הטכנולוגיה: מה מתכננת גוגל?

חשיפת הסלולרי הראשון של גוגל מעלה גל של שמועות ופרשנויות ברשת; למרות זעקות השבר על שיתוף הקבצים, תעשיית הסרטים שוברת שיאי הכנסות; ושוב פייסבוק משנה את הכללים בדרך הכי עקומה שאפשר, ומקוממת עליה את הדואגים לפרטיות

רוני שני 11:5018.12.09

גוגל רוצה לשלוט גם בתחום הסלולר

 

נקסוס 1, זה שמו של מכשיר הטלפון הסלולרי שמפתחת גוגל (ומייצרת עבורה HTC), ויושק בקרוב בארה"ב. ב-cnet סקרו אותו והתלהבו, אבל מפוסט ב-Gigaom, המרכז את ההתייחסויות למכשיר ברחבי הרשת עולה סקפטיות רבה: האם גוגל באמת מחויבת לעסקי החומרה, האם התחרות הישירה שלה ביצרניות סלולר אחרות - שמפיצות מכשירי אנדרואיד - תעלה לה ביוקר והאם היא באמת מסוגלת ללכת ראש בראש מול המפעילות בלי להפסיד כסף.

הנקסוס. ישתלם לגוגל? הנקסוס. ישתלם לגוגל? צילום מסך: twitpic.com

 

פארחד מאנג'ו ב-Slate חושד במניעים של גוגל ומנסה לנחש מה באמת עומד מאחורי הצעד הזה, ב-AdAge מזכירים שמה שמנחה את גוגל הוא הרצון לשליטה, שתמורתו היא מוכנה לשלם והרבה. וב-SAI מגייסים אנליסטים שמזהירים את החברה מפני המהמורות שבדרך.

 

אין ספק שסמסונג, יצרנית הסלולר השניה בגודלה בעולם, בחרה בעיתוי אומלל להציג את Bada, מערכת ההפעלה הסלולרית שלה, שכמעט ולא זכתה להתייחסות ברשת.

 

ומה עם האייפון? חברת ייעוץ דנית קבעה שבעלי הסלולר של אפל לוקים ב"תסמונת שטוקהולם", שבאה לידי ביטוי בהזדהות יתרה עם היצרנית שלקחה אותם בשבי.

 

שוב פייסבוק מעצבנת את שוחרי הפרטיות

  

שום גוף מסחרי לא אוהב שיתוף קבצים; זו המסקנה שעולה מהתחקיר של ynet, שחשף כי ספקיות האינטרנט בישראל מגבילות את מהירות הגלישה בעת שימוש בתוכנות שיתוף קבצים - בלי ליידע את לקוחותיהן. משרד התקשורת עדיין שוקל את צעדיו, אבל לפי עו"ד יהונתן קלינגר (שהיה מעורב בהכנת התחקיר), מדובר בעבירה על החוק.

 

ואפרופו שיתוף קבצים, אולפני הקולנוע ההוליוודיים שברו השנה את שיאי ההכנסות שלהם ועברו את רף 10 מיליארד הדולרים. 

 

פייסבוק שינתה בסוף השבוע את מדיניות הפרטיות באתר וכהרגלה, עשתה זאת בצורה הכי עקומה שאפשר. ממש כמו עם שינויי הממשק ופלטפורמת ביקון שלה, גם שינויי הפרטיות - שלכאורה אמורים להיטיב עם המשתמשים - יושמו באופן גורף, חד צדדי ותמוה: ברירת המחדל של נתונים שהיו בעבר פרטיים שונתה והפכה תמונות ופרטים אישיים לפומביים עד מאוד (כפי שלמד על בשרו מארק צוקרברג, במקרה או בכוונה).

 

הביקורת לא איחרה להגיע - היו שבחרו למחוק את החשבון הישן שלהם; ב-ValleyWag הגדירו את הצעד של פייסבוק כבגידה במשתמשים; ב-BetaNews ניצלו את ההזדמנות כדי לקיים דיון רחב יותר בנוגע לפרטיות ולשאלה האם היא זכות בסיסית שחברות האינטרנט מחויבות לספק לנו; וברוס סטרלינג מהמגזין Wired מדבר על אובדן הפרטיות בהקשר אחר - זה שמאפשר לממשלות לתחוב את אפן אל חיינו.

 

ב-Smart Set מנתחים את עדכוני הפייסבוק בראי האמינות והדיווח האובייקטיבי ומגלים שהמידע שאנחנו מוסרים על עצמנו בשורת הסטטוס מפוקפק ממילא. וכמו שיודע טייגר וודס - גם הסלולר או חשבון המייל מספקים פרטיות יחסית במקרה הטוב.

 

ב-Wired, מנגד, מציעים מדריך למחוק את חשבון הפייסבוק, אבל לאור העובדה שהאמריקאים מבלים 5.5% מזמן הגלישה שלהם ברשת החברתית - נראה שגם עם זה הם יחיו.

 

בפינצטה

 

אבל זה לא רק פייסבוק. חוקרים מאוניברסיטת סאן דייגו מצאו שאמריקאי ממוצע צורך 34 ג'יגה-בייט של מידע ביום, בעיקר כזה שמגיע אליו מהטלוויזיה.

 

לאתר הראיונות המצולמים BigThink היה יבול מרשים השבוע: הבמאי קן ברנס מסביר מדוע העובדה שקל מתמיד לעשות סרטים לא הופכת כל בעל מצלמה לקולנוען. סקוט שומאן, האיש מאחורי בלוג העיצוב והאופנה המצליח The Sartorialist, מדבר על אופנה, בלוגים והצלחה. סטיוארט ברנד, מחלוצי האינטרנט ופעיל סביבה נמרץ, משוחח על אקולוגיה ואינטרנט. ומבקר התיאטרון של הוול סטריט ג'ורנל מסביר למה הוא בעד בלוגרים.

 

ועוד שלוש שיחות מעניינות: קווין קלי בראיון קצר על טכנולוגיה והקשר שלנו איתה. בקליפ מתוך סדרה עתידית של ה-BBC על האינטרנט קלי ואחרים משוחחים על הרשת. ולקינוח: עיתונאי טכנולוגיה מדברים על המקצוע.

 

סת' גודין, גורו השיווק המנצנץ, מציע ספר חדש להורדה בחינם (PDF). וסטיב ספולדינג, בלוגר חכם לא פחות, מציע ליזמי אינטרנט להפסיק לחשוב כמו מקדונלד'ס.

 

ובפינת סיכומי העשור: ניו יורק מגזין מסכם את הרעיונות המוצלחים של 2009 במגוון תחומים, SAI מציג את הגאדג'טים ששינו את העשור (אתם יודעים מי בראש), ו-Adweek מכתיר את Wired כמגזין העשור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x