$
הייטק והון סיכון

מיקרוסופט: שירותי Windows Live הפסידו השנה 560 מיליון דולר

הפסדי הקבוצה, שבה כלולים שירותי הדוא"ל והמסרים המיידיים של החברה - הוטמייל ומסנג'ר, הוכפלו מאז תחילת השנה. למרות הפסדים אלה הרוויחה מיקרוסופט כ-20 מיליארד דולר בשנת הכספים 2009

אבנר קשתן 15:5323.09.09

חטית שירותי האינטרנט של מיקרוסופט, Online Services Division, הסבה לחברת התוכנה הפסדים בהיקף של כ-2.25 מיליארד דולר בשנת העסקים 2009, שהסתיימה ביוני. כ-560 מיליון דולר מהפסדים אלה גרמה קבוצת Windows Live, הכוללת את שירותי הדוא"ל הוטמייל והמסרים המיידיים מסנג'ר. מנוע החיפוש בינג ופורטל MSN אינם כלולים בקבוצה זו, אך ההשקעה בפרסום מנוע החיפוש בינג מהווה חלק מהפסדי החטיבה.

 

על פי בלוג הטכנולוגיה Techflash, החברה עדכנה אתמול (ג') את משקיעיה בפילוח ההכנסות לפי חטיבות ובשינויים הארגוניים שנעשו בהן. על פי דיווחי החברה, הפסדי קבוצת Live הכפילו את עצמם לאורך השנה, החל מ-90 מיליון דולר ברבעון הראשון - לפני פרוץ המשבר - ועד ל-180 מיליון דולר בחודשים אפריל-יוני 2009.

 

סמנכ"לית הכספים של החטיבה העסקית של מיקרוסופט תמי רלר מסרה כי רוב הוצאות Windows Live נסובות סביב מחקר ופיתוח, פרסום ותחזוקת חוות השרתים, הכוללות שירותי דואר ליותר מ-200 מיליון משתמשי הוטמייל ולכ-330 מיליון משתמשי מסנג'ר פעילים בחודש. רלר ציינה כי ההכנסות של הקבוצה מתבססות על פרסום, והיא מצפה שההכנסות מפרסום דיגיטלי יצמחו. הכנסות Live הגיעו ל-520 מיליון דולר בשנת 2009.

 

Live הועברה מחטיבת האינטרנט לחטיבת ה-Client

 

כחלק מאסטרטגיית מיקרוסופט לשלב באופן הדוק יותר בין מערכת ההפעלה המקומית לשירותי הרשת, הועברה קבוצת Live מחטיבת שירותי האינטרנט לחטיבת משתמשי הקצה, ה-Client, כך ששירותי הרשת, הכוללים כלים לניהול גלריות תמונות באינטרנט, עדכון בלוגים ועריכת סרטים, כמו גם שירותי SkyDrive לאחסון מידע, יפותחו בהתאמה למערכת ההפעלה הבסיסית חלונות.

 

נוסף להפסדים של חטיבת השירותים המקוונים, ציינה מיקרוסופט גם את הפסדיה של חברת Razorfish, חברת הפרסום הדיגיטלי שרכשה כחלק מחברת aQuantive בשנת 2007 ושאותה מכרה לפני כחודש ב-530 מיליון דולר. Razorfish, שגם נכללה בחטיבת שירותי האינטרנט, הפסידה כ-50 מיליון דולר בשנת האחרונה.

 

חטיבת שירותי האינטרנט היתה החטיבה היחידה של מיקרוסופט שהפסידה בשנת 2009. החטיבה העסקית של החברה, המספקת שירותי יעוץ ומחשוב לעסקים, רשמה לעומת זאת רווחים בהיקף של 12.14 מיליארד דולר, וחטיבת ה-Client הציגה רווחים של 10.86 מיליארד דולר. כלל רווחי החברה הסתכמו בכ-20.36 מיליארד דולר, והכנסותיה ב-58.44 מיליארד דולר.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x