$
אינטרנט

יוטיוב חתמה על הסכם תוכן עם טיים וורנר

ענקית המדיה האמריקאית תעלה לאתר הווידיאו הפופולרי של גוגל קטעי וידיאו קצרים מתוך סרטים, סדרות טלוויזיה וחדשות. ככל הנראה, התכנים החדשים לא יהיו זמינים בישראל

שי ענבל 11:0820.08.09

חברת טיים וורנר, ענקית המדיה השלישית בגודלה בארה"ב, חתמה על הסכם הפצה עם אתר שיתוף הווידיאו הפופולרי יוטיוב. לפי ההסכם, טיים וורנר תעלה לאתר יוטיוב קטעי וידיאו קצרים ממגוון ערוצי התוכן שלה, הכוללים סרטים, סדרות טלוויזיה ודיווחי חדשות. קטעי הווידיאו יוצגו באמצעות נגן המדיה

של חברת הבידור Warner Brothers, חברה בת של טיים וורנר.

 

HBO, חברה בת נוספת של טיים וורנר, מפעילה ערוץ מסחרי ביוטיוב - שאינו זמין בישראל - כבר למעלה משנה, עם תוכניות כמו "True Blood", "תרגיע" ו"הפמליה". העסקה מעניקה לטיים וורנר את היכולת ליצור ערוצים נוספים עבור מותגים שונים שלה, ולהתחלק עם יוטיוב בההכנסות מפרסומות שיופיעו בקליפים.

 

למרות הפופולריות הרבה שזוכה לה יוטיוב, הוא רחוק מלהציג רווחים, ועל פי ההערכות, אתר הווידיאו שבבעלות גוגל יפסיד ב-2009 כ-470 מיליון דולר, רובם בשל העלויות הגבוהות של רוחב הפס הנדרש להזרמת הווידיאו לגולשים. כחלק ממאמצי גוגל להביא את האתר לרווחיות היא פועלת להכניס בו תוכן וידיאו מקצועי לצד תוכן הגולשים הרב שכבר מאוחסן בשרתיו, ולפני כשלושה חודשים חתמה יוטיוב על הסכם דומה עם דיסני, יחד עם הסכמים קיימים עם סוני, MGM ועוד.

 

רוב אתרי הווידיאו המסחריים האמריקאיים, כ-Hulu, joost ואחרים, מוגבלים לגולשים בארצות הברית, ולפי ערוץ התוכן של HBO שביוטיוב, שכאמור - גם הוא אינו זמין בארץ - נראה שהגולשים בישראל לא ייהנו מהרחבת התכנים ביוטיוב בעקבות ההסכם עם טיים וורנר.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x