$
אינטרנט

גוגל משדרגת את החיפוש

גוגל מבקשת את עזרת הציבור בניסוי למבנה חדש למנוע החיפוש שלה, שאמור לשפר את יעילותו ולהגדיל את כמות המידע המאונדקס בו. בינתיים הפרויקט החדש - המכונה "קפאין" - פתוח בעיקר למפתחים

יוסי גורביץ 11:0311.08.09
גוגל הודיעה אתמול (ב') כי היא מפתחת גרסה חדשה למבנה מנוע החיפוש שלה – פרויקט שזכה לכינוי "קפאין" – וכי היא מבקשת ממפתחים לסייע לה בפיתוחו ולהשתתף בשלבי הניסוי שלו. ניתן לנסות את מנוע החיפוש החדש, בגרסה מבוקרת, כאן.

 

מבדיקות ראשוניות עולה כי ההבדלים בין

המנוע הרגיל של גוגל ובין קפאין מזעריים. בהודעתה, אמרה גוגל כי בכוונתה לייצר תשתית מהירה יותר, שתעקוב אחרי יותר מידע ותאנדקס אותו ביתר יעילות; לדבריה, המשתמשים לא יבחינו בשינויים ניכרים. הבלוג SearchEngineLand מצא ש"קפאין" מציג תוצאות וידיאו וחדשות במרכז העמוד, בעוד שבעיצוב הנוכחי, החדשות מופיעות בראש העמוד והווידיאו בסופו. בדיקה ראשונית של הבלוג ReadWriteWeb העלתה כי "קפאין" מציג יותר תוצאות ממנוע החיפוש הרגיל, אך איכותן של התוצאות הללו – כלומר, התאמתן לחיפוש של המשתמש - איננה ידועה.

 

ההערכות הן שמטרתיו של "קפאין" הן לשדרג את תוצאות החיפוש ואת מהירות הצגתן, אבל לא מדובר בשינוי מהותי. העובדה שהחברה בחרה להודיע רשמית על ניסוי שהיא מבצעת עוררה תהיות; ייתכן שהדבר קשור להצלחתו היחסית של מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, בינג, שעוררה דאגה בקרב בכירים בגוגל, בהם גם סרגיי ברין. גם עסקת מיקרוסופט-יאהו, מאיימת על גוגל - בעקבותיה יהפוך בינג למנוע החיפוש גם של יאהו, ויגביר את התחרות בתחום החיפוש באינטרנט.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x