$
חדשות טכנולוגיה

אנליסטים: זינוק במכירות הנטבוקים

מכירות המחשבים הזעירים ברחבי העולם צפויות להכפיל את עצמן במהלך 2009, בהשוואה לשנת 2008. המחיר: ירידה במכירות מחשבים ניידים כבדים ויקרים יותר

יוסי גורביץ 13:5214.07.09
מכירות הנטבוקים – מחשבים קטנים וקלים, שמחירם זול משמעותית יחסית למחשבים אחרים – צפויות לעלות בשיעור ניכר, של עד כ-99.1% ברחבי העולם, במהלך שנת 2009. כך עולה מדו"ח של חברת האנליסטים Display Search שפורסם אתמול (ב') ושצוטט בהרחבה באתר חדשות הטכנולוגיה cnet.
עליית המכירות נמשכת. נטבוק של נובי עליית המכירות נמשכת. נטבוק של נובי צילום: אסף אבידן

 

במהלך שנת 2008 נמכרו כ-16 מיליון נטבוקים, וההערכה היא כי השנה יימכרו כ-33 מיליונים. הצמיחה העיקרית בתחום היא באזור סין, שם נרשם שיעור צמיחה של כ-260%, ואחריה צועדת ארה"ב, עם שיעור צמיחה משוער של כ-136.9%. נטבוקים מצליחים פחות ביפן, שם שיעור הצמיחה עומד על 29.1% בלבד.

 

רכישתם של נטבוקים גם מעודדת רכישות אחרות: חברות טלקום מוכרות נטבוקים כחלק מעסקאות שירות ארוכות טווח, וההערכה היא שיציאתה של מערכת ההפעלה חלונות 7 – שמיועדת במפורש לעבוד על נטבוקים – צפויה לעורר עוד יותר את השוק במהלך שנת 2010, בהנחה שתירשם התאוששות כלכלית רחבה. העובדה שגוגל הודיעה בשבוע שעבר על תכנון מערכת הפעלה משלה - כרום OS - המיועדת בעיקרה לנטבוקים, עשויה גם היא לשפר את מכירותיהם.

 

כאמור, גורם מרכזי בעליית מכירתם של הנטבוקים הוא מחירם הנמוך. המשמעות היא שמחשבי ניידים אחרים – כבדים יותר ויקרים יותר – ראו האטה ואף נסיגה במכירותיהם: האנליסטים של DisplaySearch מעריכים כי במהלך 2009, יחוו הנוטבוקים (השם המקובל ללפטופים קטנים אך לא זעירים) צמיחה שלילית של כ-0.1% לעומת 2008. הירידה העיקרית צפויה להיות ביפן, של כ-13%.

 

עם זאת, האנליסטים מעריכים כי הנטבוקים אינם מחליפים את המחשב העיקרי של המשתמש, אלא משמשים בעיקר כמחשב גיבוי נוסף למחשב הביתי.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x