ספקיות הרשת רבו - והחיבור בין מיליוני משתמשים נותק
ספקית הרשת האמריקאית ספרינט ניתקה את החיבור לקוגנט בשל סכסוך משפטי. התוצאה: במשך שלושה ימים, מיליוני משתמשים מצאו עצמם מנותקים מחלק מרכזי של הרשת
בשנת 2006, הסכימו שתי החברות לתקופת ניסוי של שלושה חודשים, שעבורה תשלם קוגנט, ואם הניסוי יצליח – החיבור בין שתי הספקיות יימשך ללא תשלום. כשנה לאחר מכן, בסוף התקופה שנקבעה, הודיעה ספרינט לקוגנט שהניסוי נכשל, ושעליה לשלם לה אם היא רוצה להמשיך ולשלוח לה מידע. קוגנט טענה שהניסוי דווקא הצליח, סירבה לשלם, וטענה שספרינט מעולם לא התכוונה לעמוד בהתחייבויותיה, אלא ערכה את הניסוי כדי להוציא כספים מקוגנט.
ספרינט החלה לשלוח דרישות תשלום לקוגנט, בסך של כ-100 אלף דולרים בחודש, וזו התעלמה מהם, בטענה שעמדה בתנאי הניסוי ולכן היא פטורה מתשלום. בסופו של דבר, הגישה ספרינט תביעה כנגד קוגנט בסך של כמיליון וחצי דולרים, וזו התריסה שאם ספרינט חושבת שמגיע לה תשלום, עליה לנקוט בצעד שכל ספק שירותים עושה כאשר הוא לא מקבל את המגיע לו – להפסיק את השירות. ב-30 באוקטובר, ספרינט עשתה בדיוק את זה. התוצאה היתה שלקוחות שהסתמכו רק על הרשת של ספרינט לתעבורת הרשת שלהם, כמו מערכת המשפט הפדרלית בארה"ב לא יכלו ליצור קשר עם לקוחות שהסתמכו רק על הרשת של קוגנט, כמו אלפי משרדי עורכי דין. פניות נזעמות של לקוחות ספרינט גרמו לה לשנות את דעתה, וב-2 בנובמבר היא חידשה את החיבור.
הפרשה מטילה אור על האופן שבו מתנהלת תעבורת הרשת: ללא פיקוח ממשלתי – אף גוף ממשלתי לא התערב בסכסוך – וכתוצאה מהסכמים חשאיים בין חברות ענק, שנחשפו משום שלראשונה הגיע סכסוך ביניהן לבית המשפט.