$
אינטרנט

מרדוק: פייסבוק איננה רשת חברתית אמיתית

איל התקשורת והבעלים של הרשת החברתית מייספייס תקף את המתחרה העיקרית, בעקבות נתונים של קומסקור לפיהם לפייסבוק היו יותר גולשים במאי

יוסי גורביץ 11:3923.06.08
איל התקשורת רופרט מרדוק, בעליה של הרשת החברתית מייספייס, התייחס אתמול (א') בעוקצנות למתחרה הגדולה: "פייסבוק עשתה עבודה נהדרת בלהיות 'טעם החודש'
מרדוק. פייסבוק עשו עבודה נהדרת כדי להיות "טעם החודש" מרדוק. פייסבוק עשו עבודה נהדרת כדי להיות "טעם החודש" צילום: בלומברג
בחצי השנה האחרונה", אבל איננה רשת חברתית אמיתית אלא "מדריך".

 

מרדוק, שרכש את מייספייס עבור 580 מיליוני דולר ב-2005, אמר את הדברים לאחר שהתברר שלראשונה כי מספר הגולשים בפייסבוק עבר את אלה של מייספייס. על פי נתוני ComScore לחודש מאי, 123.9 מיליוני גולשים ביקרו בפייסבוק, עלייה של 162% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במייספייס ביקרו במאי 114.6 מיליוני גולשים. באפריל, על פי נתוני ComScore, מספר הגולשים בשתי הרשתות היה צמוד מאד. מייספייס מובילה בקרב הגולשים האמריקנים, בעוד שלפייסבוק קהל נאמן בשאר העולם.

 

אחד ממייסדי מייספייס, טום אנדרסון, התראיין ל"גרדיאן" הבריטי בעקבות פרסום הנתונים, ותקף גם הוא את פייסבוק. לדבריו, בניגוד לפייסבוק "מייספייס הייתה רווחית מהיום הראשון". בשנת 2007 גרפה מייספייס הכנסות של כמיליארד דולרים, לעומת כ-150 מיליונים בלבד לפייסבוק.

 

אנדרסון תקף גם את יוטיוב, ואמר כי "יש לנו כבוד רב לקניין רוחני, ולכן לא יכולנו להיות יוטיוב", ברומזו להאשמות החוזרות ונשנות בדבר הפרת זכויות יוצרים באתר הווידאו הפופולרי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x