"טיקטוק היא לא רק פלטפורמה אלא כוח שמניע תרבות"
אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק בישראל, דיברה בוועידת Tech1 באילת על החיבור הייחודי בין עסקים ומותגים ישראליים לקהלים גלובליים ועל הדמוקרטיזציה של התוכן
"טיקטוק מאפשרת למותגים לא רק לפרסם, אלא להיות חלק מהתרבות המקומית. היא מבוססת על שיחות עכשוויות שקורות כל הזמן, וטרנדים נוצרים ומתפתחים על בסיס יומיומי" - כך אמרה אנה פלקין, מנהלת הפעילות העסקית של טיקטוק בישראל, בראיון במסגרת ועידת Tech1 באילת.
פלקין, הדגישה את ההזדמנויות הייחודיות שהפלטפורמה מציעה לעסקים ישראליים: "המטרה שלנו היא לחבר בין עסקים ישראליים לבין הקהלים שלהם, גם בארץ וגם בחו"ל, ולמצות את הפוטנציאל מהפלטפורמה העוצמתית הזאת, שמספקת כמויות אדירות של הזדמנויות עסקיות".
איך את רואה את פוטנציאל הצמיחה של השוק הישראלי עבור טיקטוק?
"אני רואה פוטנציאל צמיחה אדיר לשוק הישראלי בטיקטוק. ישראל ידועה כמדינה שמובילה בחדשנות טכנולוגית ובאימוץ מהיר של פלטפורמות דיגיטליות חדשות, מה שממצב אותנו כ-'Early Adopters' של כלים חדשניים שטיקטוק משיקה. המגזרים שמובילים את הצמיחה הם בראש ובראשונה תחום האיקומרס – המסחר האלקטרוני, שקיבל שדרוג רציני עם ההשקה של TikTok Shop".
לדברי פלקין, קטגוריות נוספות שמובילות בטיקטוק הן אופנה וביוטי, לצד תחום האוכל שבולט מאוד בישראל. "האוכל הוא חלק מהותי בחוויה הישראלית, ואנחנו רואים את זה בטיקטוק עם מתכונים וסקירות חדשניות של מוצרים. טרנדים קולינריים כמו 'שוקולד דובאי', ואפילו 'קראנץ' פיסטוק' המקומי, שתפסו תאוצה והתפוצצו בטיקטוק, הפכו לוויראליים והשפיעו ישירות על מכירות המוצרים בשוק המקומי".
מה הייחוד של טיקטוק מול פלטפורמות מתחרות?
"הייחוד הגדול של טיקטוק נעוץ בעובדה שהיא לא מבוססת על גרף חברתי כמו פלטפורמות סושיאל אחרות, אלא על גרף תוכן. התוכן מוצג למשתמשים לא על בסיס מי שהם מכירים, אלא על בסיס מה שמעניין אותם. זו הסיבה שבטיקטוק מתקיימת מה שאנחנו מכנים 'דמוקרטיזציה של התוכן'. כל אחד, גם אם יש לו אפס עוקבים, יכול להפוך לוויראלי בטיקטוק אם התוכן מעניין ויצירתי".
פלקין הדגישה גם את הכוח של טיקטוק להניע לפעולה ממשית, שמגיע ישירות מתפיסת האותנטיות הגבוהה של הפלטפורמה. "בטיקטוק היוצרים הם 'אנשים רגילים' שמספרים על החוויות שלהם, וזה מה שיוצר מעורבות מאוד גבוהה. מעבר לזה, טיקטוק היא פלטפורמה שמבוססת על טרנדים ודינמיות. היכולת של תוכן להפוך לוויראלי ולייצר שיחה גלובלית היא יוצאת דופן. זה ממצב את טיקטוק ככוח שמניע תרבות ולא רק כפלטפורמה לצפייה בתוכן".
איך טיקטוק עוזרת למותגים להגיע לקהלים חדשים בעידן פרסום דיגיטלי מאתגר?
"במקום להפריע לתוכן, מותגים בטיקטוק משתלבים בתוכו, מדברים עם הצרכנים בצורה ישירה ובלתי אמצעית, ולמעשה מתמזגים בתוך חוויית המשתמש. זו פלטפורמה שבה אפשר לראות איך מותג פוגש את העולם האמיתי, כחלק מהשיח האורגני שקורה כל הזמן".
פלקין מציינת שטיקטוק מאפשרת למותגים "להיות חלק פעיל מהשיחה, לדבר עם הצרכנים בצורה שבה הם יקשיבו, ולהיות חלק מהשיח בזמן אמת. זה נותן למותגים את האפשרות לייצר משהו מעבר לפרסומת - להשתלב בצורה אמיתית בתרבות העכשווית".
וכיצד תשתנה הפלטפורמה בשנים הקרובות, במיוחד עם התפתחות הבינה המלאכותית?
"מה שלא ישתנה - אנשים עדיין ירצו חיבור וקשר משמעותי. אנשים עדיין יעדיפו חוויה אותנטית. והדבר הזה, שהוא גם ככה כוח העל של טיקטוק, אני מאמינה שיתעצם אפילו יותר. מבחינה טכנולוגית נראה יותר ויותר כלים שיווקיים מבוססי AI, שיאפשרו לעסקים להבין טוב יותר מה חשוב לקהל שלהם, לייצר קריאייטיב מדויק יותר, ולהתאים את המסרים בצורה אישית ודינאמית".
פלקין הזכירה מוצר מוביל בתחום בשם Symphony - "פלטפורמה שמאפשרת יצירת קריאייטיבים 'TikTok-First', כלומר, כאלה שנראים נייטיב לפלטפורמה, בלחיצת כפתור אחת. המערכת עושה שימוש בבינה מלאכותית מתקדמת כדי להפיק כמויות גדולות של קריאייטיבים מותאמים אישית במהירות ובאיכות גבוהה".
לסיכום, פלקין צופה מעבר מ"פרסומות" ל"חוויות" - "קריאייטיב שנבנה בשיתוף קהילה, תוכן שמיוצר על ידי יוצרים עם בינה מלאכותית כאסיסטנט, ושימוש במידע בזמן אמת כדי לספר סיפור שמשתנה ומתפתח עם הקהל".


























