סגור
כנס הגיימינג של ישראל - פאנל: פיני יקואל, בן פנסטר, גד מאור, יבגני פרס
(צילום: סיני דוד)

ועידת הגיימינג
"דאטה הוא הדבר החשוב ביותר ליצירת רווחים בעולם הגיימינג"

כך טענו המשתתפים בפאנל שנערך בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google. גד מאור, מייסד משותף ומנכ"ל Mavens: "הכי חשוב זה איזה שאלות ניתן לשאול ועל איזה דאטה לסמוך". יבגני פרס מ-AppsFlyer: "צריך לדעת איך עושים פרסונליזציה מכל מה ששחקן עשה במשחק ואיך ההחלטות השיווקיות מביאות יוזרים דומים"

"דאטה והבנת צורכי השחקנים הם הדרך לרווחים בעולם הגיימינג", כך טענו המשתתפים בפאנל שעסק ברווחיות בעולם הגיימינג, שנערך בוועידת הגיימינג של כלכליסט בשיתוף Playtika ו-Google. בפאנל השתתפו פיני יקואל, מייסד ומנכ"ל Optimove, בן פנסטר, מייסד משותף וסמנכ"ל מוצר בחברת Anzu, גד מאור, מייסד משותף ומנכ"ל חברת Mavens ויבגני פרס, סמנכ"ל מוצר בחברת AppsFlyer. את הפאנל הנחה עומר כביר, כתב כלכליסט .
איך משתמשים בדאטה ומצליחים לייצר הכנסות חדשות?
גד מאור: "בתחילת עידן המשחקים לא היה דאטה. אנשים לא ידעו כלום בפיפ"א הראשון או בסימס הראשון, זו היתה תקופה של הרבה יצירתיות ומעט מאוד דאטה. כיום תפקידו של הדאטה הוא לאסוף מידע שיאפשר לנו לעשות משהו ספציפי כמו הגברת הכנסות או הוספת שחקנים".
איך מגבירים הכנסות מדאטה במשחקים
על פי מאור, "הדאטה כולל התנהגות שחקנים. הכי חשוב זה איזה שאלות ניתן לשאול ועל איזה דאטה ניתן לסמוך. כך אפשר לעשות ממנו משהו איכותי כמו איזה פרסומת ראו, האם השחקנים מוציאים כסף בהתחלה, מה מניע את השחקן לעשות מה שאני רוצה ומה יצר אנטרטיינמנט, אני יכול לעשות כסף מבידור. בסוף אנחנו חברות אנטרטיינמנט שמטרתן לעשות שמח וטוב. כל שנייה נכנסים נתונים שאני צריך להצליב עם הפעילות העסקית".
בן פנסטר: "מה שקורה בשנים האחרונות במעבר למזהים גלובליים מבוססי מייל, שרואים הזדמנות איך שחקנים מנסים להבין את המשחק. יש לגיטימציה לבקש מידע מאוד איכותי".
פיני יקואל: "כל חיי התעסקתי באקדמיה ואז הקמתי את אופטימוב שמטרתה למקסם את ערך השחקנים הקיימים, כלומר להתמקד במי שכבר קניתם. חייבים ללמוד מי השחקן באמת ואז לשמח אותו עם הצעה רלוונטית איכותית. אם שולחים לו הודעה היא חייבת להיות מדוייקת שתגרום לו לבחור במי בפעם הבאה שיש לו רבע שעה. UA הוא הדבר שמוציאים עליו הכי הרבה כסף אבל חייב להיות איזון. אני חושב שצריך להיות חכם במי שקונים ואז להצליח להוציא ממנו כמה שיותר. הלקוחות השמחים יידעו להביא עוד לקוחות דומים".
"UA הוא לא תמיד הדבר הכי חשוב" אמר לעומתו יבגני פרס מ-AppsFlyer , "צריך לדעת להביא את האנשים כי נכונים דרך ערוצים נכונים. כאשר מביאים שחקן, צריך לדעת איך שומרים אותו במשחק ואיך עושים פרסונליזציה מכל מה שהוא עשה ואיך ההחלטות השיווקיות מביאות יוזרים דומים כדי שכל המכונה תדע למקסם את שורת הרווח ועל כל שורה של דאטה".
איזה טרנדים רואים ב-AppsFlyer מבחינת מונטיזציה
יבגני פרס, "אחד הדברים הכי מעניינים שאנחנו עושים למעט קו מוצרי גיימינג זה הפרספקטיבה על כל השוק. אנחנו עובדים עם מיטב המוחות בשוק. אנחנו רואים שונות בין קטגוריות, כי גיימינג מושך טאלנטים רבים. גיימינג מובילים את המסע קדימה, הידע שקיים בישראל שונה מיפן, קוריאה, ברזיל והודו וצריך את ההבנה הזו והתעשייה בישראל לא ממש יודעת את זה תמיד. הטרנדים כיום הם איך לעשות יותר עם הרבה פחות. הרבה מאמצים הם איך עושים עם סל המשאבים הקיים כיום ועם הרבה פחות אנשים ומקבלים את ההחלטות הנכונות. כיום המשחק השתנה לעומת מה שהיה לפני כמה שנים וההבנה הזו גורמת לכך שהרבה חברות לא מבינות בכל רמות המוניטיזציה של הגיימינג".
בן פנסטר תוכל לספר לנו על דרך חדשה לשלב פרסומות במשחק
"ההכנסה של פרסומות לתוך הסביבה של המשחק היא דרך חדשה להכנסות כי אנחנו יכולים לשים בכל מקום מודעה שמכבדת את המשתמש. היא לא עוצרת את המשחק וגם מסייעת לו מאוד, כמו מודעה על טסקו לשחקן בריטי וכד'. זה מאפשר למפרסמים להתחבר לשחקן בלי להטריד אותו ולא עוצרות לו את החוויה. אנשים משחקים היום יותר מלראות טלוויזיה ואנחנו עובדים על הסטת תקציבים מעולם הטלוויזיה לעולם המשחקים.