סגור

כנס האקדמיה
מחברים את ההשכלה הגבוהה לעולם התעסוקה

במסגרת ועידת אקדמיה שעובדת של כלכליסט וקרן אדמונד דה רוטשילד, קיימנו סדרת ראיונות קצרים עם האנשים שפועלים כדי לשפר את נתוני ההעסקה והשילוב של בוגרי האוניברסיטאות והמכללות ביום שאחרי הלימודים ובפרט של אלו המגיעים מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית

אפרת ארן, "אלומה"

אלומה-צעירים לשם שינוי, מקדמת מוביליות חברתית ומחזקת את תחושת השייכות של בני נוער וצעירים ממגוון אוכלוסיות בחברה בישראל. אלומה מפתחת ומפעילה תוכניות בפריסה ארצית בתחומי השירות, ההשכלה והתעסוקה, אשר מעניקות ידע, מיומנויות וכלים לצעירים, משפיעות על תשתיות מוסדיות ומביאות לשינוי בדעת הקהל. אלומה פועלות ליצירת מרקם חברתי המזמן חיים משותפים, המגדיל את תחושת השייכות של כלל הצעירים בישראל, ותורם למיצוי הפוטנציאל האישי שלהם.


ד"ר ורד אריאל נהרי, "בשער - קהילה אקדמית למען החברה בישראל"

"בשער", יחד עם התאחדות התעשיינים, מקדמת יוזמה, שקיבלה את ברכת נשיא המדינה, לבחון את הממשק אקדמיה-תעסוקה. את המיזם מטעם "בשער" מוביל מר עמוס שפירא לשעבר נשיא אוניברסיטת חיפה, מנכ"ל אל-על וסלקום, כיום יו"ר אלו"ט בהתנדבות ואיש עסקים.


יגאל גורביץ', SFI

פרויקט "זינוק להשכלה" הינו אגרת החוב החברתית הראשונה של SFI-Social Finance Israel אשר הושקה בשנת 2015 והיא גם האג"ח החברתית הראשונה בעולם בתחום ההשכלה הגבוהה. התוכנית, שפותחה ביוזמת קרן רוטשילד ,עוסקת במניעת נשירה מלימודי מדעי המחשב באוניברסיטת חיפה ובמכללה האקדמית תל אביב-יפו.

ד"ר איתן רגב, המכון החרדי למחקרי מדיניות

מחקריו של רגב עוסקים במגוון רחב של נושאים כגון פריון העבודה, כלכלת המגזר החרדי, הכשרות מקצועיות, השכלה גבוהה, מיסוי אופטימאלי, שוק הדיור, ומערכת הבריאות בישראל. במחקר שנעשה בשיתוף "אלומה", בחן רגב את נתוני השילוב של אקדמאים בשוק התעסוקה ועד כמה הפעילות של העמותה סייעה בשיפור נתוני המיס-מאטצ' של בוגרי אקדמיה.


נוא ג'השאן בטשון, קו-אימפקט

קו אימפקט לקידום תעסוקת חברה ערבית, הינו ארגון מוביל לקידום גיוון והכלה של עובדים מחברה הערבית בחברות הגדולות ביותר במשק. הארגון מסייע במגוון דרכים לרתום חברות גדולות מהמגזר העסקי להגייס עובדים מהחברה הערבית ולייצר באמצעותן מובילות שמקדמות גיוון והכלה ופותחות את שעריהן למאות אקדמאים ואקדמאיות מחברה ערבית.