סגור
גמר תחרות סטארט אפ פלוס פאנל - מאיה ספיר-מיר, יובל שפריר, אורן תדמור, אור ליטמן, כפיר ניסים, מתן אלמלם

+StartUp
מייסד IdentifAI-Genetics: "בשנים הקרובות נייתר את הצורך בבדיקת מי שפיר"

את הדברים אמר אורן תדמור, שותף מייסד ומנכ"ל IdentifAI-Genetics, בפאנל במסגרת גמר תחרות +StartUp של כלכליסט ופועלים הייטק. לדבריו, "הטכנולוגיה מאפשרת ריצוף גנטי מלא לעובר, בהסתמך על בדיקת דם פשוטה מהאמא, בדיוק של קרוב ל-100% ובהליך לא פולשני"

"אני ושותפתי הקמנו את החברה בתחילת השנה לאחר חלום של שנים - ייצור חלבון ביצה מצמחים. הקמנו את החברה בתחילת השנה ובנינו תוכנית מחקר ופיתוח, כתבנו פטנט על הפלטפורמה ואנו גם מבצעות מחקרים במעבדה וכמובן גיוס". כך אמרה מאיה ספיר-ניר, שותפה מייסדת ב-POLOPO, בפאנל שהתקיים בגמר תחרות הסטארט-אפים של כלכליסט ופועלים הייטק, +StartUp.
עוד משתתפים בפאנל הם יובל שפריר, שותף מייסד ומנכ"ל, Urbanico, אורן תדמור, שותף מייסד ומנכ"ל, IdentifAI-Genetics, אור ליטמן, מייסדת שותפה, EyeLight Technologies, כפיר ניסים, מנכ"ל Pickommerce AI Robotics, ומתן אלמלם, מנכ"ל Blyp.
לדברי ספיר-ניר: "בזמן זה יצרנו קשרים בתעשיית המזון ופנינו לחברות המזון הגדולות בארץ ובעולם. כאשר בתוכניתנו תוך שמונה חודשים יהיו לנו דוגמיות לבדיקה לתעשיית המזון, מה שיאפשר לנו פיתוח של מוצר מסחרי המתוכנן להגיע לשוק עוד כשנתיים". עוד ציינה ספיר ניר: "מבחינת מחקר ופיתוח יש לנו שני שלבים עיקריים - יצור פלטפורמה צמחית, כלומר צמח מאכל שצובר כמויות חלבון גדולות ולאחר מכן תוך שנה נוכל לפתח חלבון ביצה, כזה שמקציף ומדביק, ועוד שנתיים יהיה לנו מוצר לפיילוט יצור ראשוני לניסויי שדה. ואז באמת נתחיל לעשות אותו מסחרי ונהיה בשוק תוך שנתיים".
לדברי יובל שפריר, שותף מייסד ומנכ"ל URBANICO: "אנו פותרים לחברות ביטוח בעיה שנחלקת לשני היבטים, מידע עירוני הוא כמובן נחלת הכלל אך היכולת להשתמש בו היא מוגבלת וזאת בלשון המעטה. בהיבט הראשון אנו עובדים עם מידע שמגיע מ-500 רשויות מקומיות בארה"ב ויש לנו יכולת להשיג את מאגרי המידע שהם זמינים ציבורית - ומעבר לכך גייסנו לאחרונה את ראש עיריית אינדיאנאפוליס לשעבר אשר מאפשר לנו לבנות תהליך לקבלת מידע מרשויות מקומיות. ובהיבט הטכנולוגי יש להבין שגם עם השגת המידע- יש לעשות בו סדר, כי כל רשות מקומית עובדת באופן שונה – וכאן הטכנולוגיה שלנו עושה סדר, היא מאפשרת להשוות היתרי מידע בין ערים". עוד ציין שפריר: "יש דוגמאות רבות למאגרי מידע כאלה. לקוחותינו הן חברות הביטוח ואנו ממוקדים במאגרי מידע שמייצגים סיכונים ללקוחות, למשל צפיית שריפות, וונדליזם, אנו מאפשרים לחברות ביטוח להעריך סיכונים באופן יותר טוב".
לדברי אורן תדמור, שותף מייסד ומנכ"ל IdentifAI-Genetics: הטכנולוגיה מאפשרת ריצוף גנטי מלא לעובר, בהסתמך על בדיקת דם פשוטה מהאמא. כיום יש שתי אפשרויות משמעותיות לזיהוי בעיות גנטיות אך היכולת היא לזהות תסמונות בודדות בלבד. ויש בדיקת מי שפיר שנחשבת פולשנית. אנו מצליחים לבצע בדיקה ברזולוציה מאוד גבוהה. הדיוק שלנו קרוב למאה אחוזים ואנו כל הזמן בתהליך שיפור. כיום אין יכולת לזהות את התסמונות שאנו מזהים באופן פשוט ולא פולשני. אם אנו שוללים מחלה, סימן שהתינוק בריא. אנו מאמינים שתוך שנים בודדות אנו נייתר את הצורך בבדיקת מי שפיר". עוד ציין תדמור: "כשנצא לשוק בעוד שנה המחיר יהיה מאות דולרים לבדיקה וזה יכוסה מעל חמישים אחוזים על ידי כיסוי של חברות הביטוח בארה"ב כלומר העלות תהיה כמו של בדיקות אחרות בתחום. מדובר במחיר שמנצח בנוק אאוט את מחירי בדיקות מי השפיר".
לדברי אור ליטמן, מייסדת שותפה, EyeLight Technologie: "אני ועומר התחלנו את מסענו היזמי מכיוון שבמשפחות שלנו מגיעות מחלות רקע עם השנים וכך יש אובדן עצמאות – ולכן יצרנו מערכת שמזהה בזמן אמת עצמים ביחס למיקומם במרחב. התהליך מעמיק ואנו ניסינו לבדוק היכן הטכנולוגיה פורצת את שוק לקויי הראיה וגילינו שיש גם לאנשים רואים מצבים שראייתם מוגבלת. הרי מגיל ילדות אנו ממששים, נוגעים, אפילו בקניות בסופר מרקט. ואנו הגענו למסקנה שביכולתנו לתת ערך במעבר מהעולם הפיזי לדיגיטלי. זה עובד בעולמות הגיימינג, האי קומרס וגם בסימולציות לצרכים אזרחיים ורפואיים". עוד ציינה ליטמן: "כיום יש פתרונות רבים ללקויי ראיה. היתרון הגדול שלנו הוא שאנו נותץנים תמונה מלאה של הסביבה בזמן אמת. המקום שסביב לקוי הראיה מונגש בזמן אמת, מתמונה סטטית ועד דגם תלת מימדי".
לדברי כפיר ניסים, מנכ"ל Pickommerce AI Robotics: "עולם התוכן אדיר ויש פתרונות רבים לנושא המחסנים אך אנו ממוקדים בבעיה גלובאלית – בעיית האורז, זה רלוונטי במיוחד בעולם האי קומרס. לעמדה רובוטית קשה לחקות את האינטואיטיביות של בן אנוש. אנו מנגישים לעולם מתודה שמעוגנת בהרמה בהדבקה. אנו מצליחים כך להחליף את המלקט האנושי וכך כל רצף האספקה הוא רובוטי. הצוות שלנו מיומן ויחודי ומונה שני פרופסורים מאוניברסיטת בן גוריון והטכניון". לדברי ניסים: "הפתרון שלנו אינו תלוי בגודל הלקוח. הפתרון הזה יהיה כלכלי גם לגוף קטן שיש לו עשרה מלקטים במחסן וגם לגוף שיש לו חמש מאות מלקטים שעובדים במשמרת, והמערכת שלנו לא יוצאת להפסקות".
לדברי מתן אלמלם, מנכ"ל Blyp: "רוב הפתרונות האנליטיים דורשים מבעל עסק לשבת בסוף היום ולהבין מה קורה בעסק. גישתנו שונה והמידע, הדאטא של העסק מאפשר לנו לבצע אנליזה אוטומטית, אנו יודעים מה משפיע על העסק. אנו משרתים 300 עסקים קטנים". עוד ציין אלמלם: "אנו לא רוצים להיות עוד חברת ניתוח דאטא כי אנו בשכבה מעל השיטה הזאת, אנו אוספים את המידע בין היתר מגוגל ופייסבוק - ומנגישים אותו".