סגור
כנס לוגיסטיטק חנן פרידמן
(סיני דוד)

כנס לוגיסטיטק
״מי שלא יקפוץ מדרגה מבחינה טכנולוגית ויקדם חדשנות – פשוט ייצא מהמשחק"

מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן התייחס בכנס לוגיסטיטק של כלכליסט והבנק בראשותו לשינויים הטכנולוגיים ולשינויים בשוק העבודה שמשפיעים עמוקות על עולם הלוגיסטיקה וההפצה: "מי שחושב שיוכל בעתיד להשיג עובדים שיסדרו מוצרים או יענו על טלפונים פשוט טועה"

"מי שלא יקפוץ מדרגה מבחינה טכנולוגית ויקדם חדשנות לכל אורך שרשרת האספקה בארגון – פשוט ייצא מהמשחק", כך אמר מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן בפתיחת כנס לוגיסטיטק של כלכליסט והבנק בראשותו. לדברי פרידמן, "קידום חדשנות בעולם הלוגיסטיקה וההפצה מאפשר מתן ערך עבור הלקוחות והופך לתנאי הכרחי לצורך שרידותן של החברות".
פרידמן קרא לקהל בכנס "להתעורר" והסביר כי קיימת היום בענף תנועת מלקחיים חזקה שמחייבת את כל מובילי הארגונים להטמיע טכנולוגיה כדי להבטיח את שביעות רצון הלקוחות לאורך זמן. "אם הלקוחות לא מרוצים היום יש להם בחירות אחרות. אם לא נדע לספק ללקוחות את מה שהם רוצים כאן ועכשיו, נצא מהמשחק" טען פרידמן.

1 צפייה בגלריה
כנס לוגיסטיטק חנן פרידמן  בנק לאומי
כנס לוגיסטיטק חנן פרידמן  בנק לאומי
מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן בכנס לוגיסטיטק, הבוקר
(צילום: יריב כץ)
פרידמן הסביר כי טעם הקהל השתנה מאז הקורונה. לדבריו, אם לפני משבר הקורונה בעת לקיחת משכנתא הלקוחות היו מסכימים להיפגש עם הבנק פעמיים-שלוש לאורך התהליך, היום הם לא מוכנים להיפגש פעם אחת עם בנקאי ולא לא מוכנים להיפגש אפילו עם נוטריון שיזהה אותם – אלא רק דרך זום.
פרידמן התייחס גם לשינוי באופי הביקוש שמאפיין את שוק העבודה מאז משבר הקורונה. "שוק העבודה השתנה. הדור הצעיר לא מוכן כתפיסת עולם לעבוד יותר בעבודות שנעשות על ידי מחשב, רובוט או כל מודל טכנולוגי אחר. מי שחושב שיוכל בעתיד להשיג אנשים שיפרקו משאיות, יסדרו מוצרים או יענו על טלפונים - פשוט טועה. הביקוש לעבודות אלו נעלם. האנשים רואים את זה כפגיעה ב"עצמי" שלהם כאשר הם מבצעים עבודה מונוטונית שהייתה יכולה להיעשות על ידי מחשב".
על כן האחראים על שרשרת האספקה חייבים כבר היום לדאוג לדיגיטציה של השרשרת. זאת, על מנת להבטיח פחות תלות בצווארון הכחול. "מי שלא יבצע זאת פשוט יצא מהמשחק. למרות שזה דורש השקעות גדולות ולשנות דברים יסודיים בארגון, התקופה הזו היא התקופה האחרונה שבה יהיה ניתן עוד לעשות את הצעדים הללו כדי להבטיח את היכולת של הארגון לענות על צפי הלקוחות. כנ"ל לגבי תעסוקת עובדים, אתם חייבים לספק להם עבודות שהמחשב לא יכול לעשות", קבע פרידמן.
פרידמן הסביר כי לאומי הבין כי לא יוכל להוביל בחדשנות טכנולוגית בכל החזיתות. על כן הבנק לקח החלטה אסטרטגית לבצע מיקור-חוץ לתחום ולשתף פעולה עם חברות פינטק על מנת שאלו יבטיחו את החדשנות בבנק. "הם עושים דברים בצורה זריזה וטובה יותר כארגון קטן" מסר.