סגור
כנס גיימינג - אורי מרשנד
(סיני דודפור)

ועידת הגיימינג
"עתיד עולם המשחקים הוא תוכן שמיוצר ע"י המשתמשים"

אורי מרשנד, מייסד משותף ומנכ"ל Overwolf, אמר בוועידת גיימינג 2021 של כלכליסט, כי "גדל פה דור חדש של גיימרים שמשחקים רובלוקס ומיינקראפט והם רגילים לעושר של התוכן האין סופי הזה. "היינו רוצים להגיע למצב שהבן רוצה להיות 'מודר' והאבא אומר לו 'מגניב'"

"אנחנו מאמינים שעתיד עולם המשחקים הוא תוכן שמיוצר על ידי המשתמשים. הייתי גיימר כל החיים. UGC (תוכן המיוצר על ידי משתמשים) קיים כבר זמן רב, מאז שנות ה-80", אמר אורי מרשנד, מייסד משותף ומנכ"ל Overwolf בוועידת גיימינג 2021 של כלכליסט.
"אחת הדוגמאות הראשונות היא גרסה למשחק 'הטירה הנאצית' (Castle Wolfenstein)", המשיך מרשנד. "שחקנים יצרו גרסה משלהם, הנקראת Castle Smurfenstein, כלומר טירת הדרדסים. העידן הראשון התחיל משום שגיימרים היו אנשים טכנולוגים מטבעם וקיבלו מוצר שהוא מוצר תוכנה וחשבו איך מארגנים למשחק הזה שינוי. היום זה כבר הפך למקצוע. המשחקים היום מאפשרים ליוצרים ליצוק תוכן לתוכם.
1 צפייה בגלריה
כנס גיימינג 2021 אורי מרשנד
כנס גיימינג 2021 אורי מרשנד
אורי מרשנד, מייסד משותף ומנכ"ל Overwolf
(צילום: אוראל כהן)
"'מודינג' הוא תהליך בו שחקנים עצמאים יוצרים שינויים בקוד המשחק, כדי לשנות את המראה שלו ולהוסיף בו תוכן נוסף. מודרים (MODDERS) עשו את מיינקראפט למה שהוא היום", אמר מרשנד. כלומר, יוצרי תוכן העלו לרשת גרסאות משלהם למשחק, ששינו את המראה שלו, הוסיפו דמויות ותכנים נוספים למשחק הבסיס.
"בתעשיית הגיימינג מדברים על אינגיים קריאייטור (In-game Creator) - במקום לבנות משחק בעצמך אתה יכול להתלבש על משחק אחר וליצוק תוכן חדש לתוכו. היינו רוצים להגיע למצב שבארוחה משפחתית הבן אומר שהוא רוצה להיות 'מודר' והאבא אומר לו, 'מגניב'.
"לא מזמן גייסנו 50 מיליון דולר ממקום ש- Overwolf היא חברה רווחית. גייסנו את הכסף כי אנחנו רוצים להשקיע בתעשיה הזו. ההזדמנות שיש לנו היא לבנות פה מקצוע חדש. גדל פה דור חדש של גיימרים שמשחקים רובלוקס ומיינקראפט והם רגילים לעושר של התוכן האין סופי הזה".