סגור
פאנל בהשתתפות ג'וזה סולזר, יובל כהן, סטפני בנסימון
(צילום: אביגיל עוזי, אוראל כהן)

פריז 2024
"המגזר העסקי מנצח במלחמה, לא כי אוהבים אותנו, אלא בגלל הצעת הערך של החברות"

כך אמר יובל כהן, שותף מנהל בקרן פורטיסימו, בפאנל במסגרת ועידת משלחת העסקים לפריז של כלכליסט ובנק הפועלים, לדבריו, "כרגע ישראל מנצחת בעולם העסקי, אבל זה לא אומר שתמיד נהיה עמידים". סטפני בנסימון, מקבוצת ההשקעות Ardian, "השינויים המבניים בתחום הפנסיה בישראל יצרו שוק מוסדי, שמעניין לעבוד מולו"

"כרגע ישראל מנצחת בעולם העסקי, אבל זה לא אומר שתמיד נהיה עמידים. יש סיכון, יכולים אפילו להיות אתגרים יותר משמעותיים ממה שיש לנו עד היום, אם סיטואציות מסוימות יתפתחו לכדור שלג", כך אמר יובל כהן שותף מנהל בקרן פורטיסימו, בפאנל שעסק בחיזוק קשרים עסקיים ושיתופי פעולה בין אירופה לישראל. הדברים נאמרו בוועידת משלחת העסקים לפריז של כלכליסט ובנק הפועלים.
בדיון, שהנחתה סופי שולמן מכלכליסט, ציין כהן כי המגזר העסקי ממשיך בינתיים לנצח במלחמה פשוט כי לחברות יש הצעות ערך טובות. "חברות מצליחות היום לא כי אוהבים או לא אוהבים אותנו בעולם, אלא בגלל הצעת הערך שלהן. הכוונה לא רק לחדשנות, אלא גם היכולת להיות טובים יותר מהמתחרים בנושאים כמו השירות והמודל העסקי. זה נכון שאנחנו מתמודדים עם אתגרים וסיכונים, אבל אני מאד אופטימי מטבעי, וכך גם הקהילה העסקית. אני רואה עתיד טוב למדינה, זה לא רק הסטארט-אפים, יש כישרונות ורוח, אני מקווה שנצא מאוחדים ומחוזקים מהמשבר. בצד הפוליטי יש מה לעשות, אבל בצד העסקי אנחנו חזקים ואסור לשכוח זאת", אמר כהן.
פורטיסימו רשמה לאחרונה אקזיט נאה כשמכרה ביחד עם קרן TA האמריקאית 65% מחברת התוכנה פריוריטי לקרן בלקסטון לפי שווי של 800 מיליון דולר. כהן סיפר על העסקה, וציין כי פריוריטי עברה כברת דרך משמעותית מאז פורטיסימו נכנסה להשקעה בה: "קנינו את החברה בשנת 2014 ב-192 מיליון שקל, התחלנו עם 70 עובדים וכיום יש 600 עובדים. לחברה נבנתה מפת דרכים, הורחב לה האקו סיסטם, והיא רכשה שבע חברות, בעיקר בישראל. בהתחלה חשבנו שנרכוש חברות בארה"ב, אבל החלטנו להתמקד בישראל. אני חושב שבלקסטון ראו בפריוריטי שחקן מוביל, וכשרואים חברה כזו עם מודל עסקי טוב, שמגיעה לתוצאות טובות, אז נותנים פרמיה לאלוף מקומי".
כהן נשאל האם המלחמה לא השפיעה על קידום עסקים בכלל והעסקה הזו בפרט, וציין שיש משקיעים שהתעניינו ברכישות מסוימות, ונסוגו בתקופה האחרונה. "אולם בגלל שלבלקסטון יש משרד מקומי בישראל, שהוביל את העסקה זה עבד. הם מבינים שנצא מהמשבר וישראל לא תתפרק", אמר כהן.
1 צפייה בגלריה
כנס פריז פאנל מימין סופי שולמן כתבת כלכליסט ג'וזה סולזר סמנכ"לית השקעות קבוצת Dassault יובל כהן שותף מנהל פורטיסימו סטפני בנסימון מנהלת תחום נדל״ן וחברת הנהלה Ardian
כנס פריז פאנל מימין סופי שולמן כתבת כלכליסט ג'וזה סולזר סמנכ"לית השקעות קבוצת Dassault יובל כהן שותף מנהל פורטיסימו סטפני בנסימון מנהלת תחום נדל״ן וחברת הנהלה Ardian
מימין סופי שולמן כתבת כלכליסט, ג'וזה סולזר סמנכ"לית השקעות קבוצת Dassault, יובל כהן שותף מנהל פורטיסימו וסטפני בנסימון מנהלת תחום נדל״ן וחברת הנהלה Ardian
(צילום: אביגיל עוזי)
שיתופי הפעולה בין ישראל לאירופה לא מתבטאים רק בהשקעות מאירופה לישראל, אלא גם בכיוון ההפוך- השקעות שהן בעיקר של המוסדיים שמנהלים כיום 2.5 טריליון שקל מכספי הציבור, ומחפשים לפזר את השקעתם גם מחוץ לישראל.
לסוגיה זו התייחסה בפאנל סטפני בנסימון. בנסימון עומדת בראש קרן הנדל"ן של קבוצת ההשקעות Ardian, אחת מקרנות הפרייבט אקוויטי הגדולות באירופה המנהלת נכסים בהיקף של 164 מיליארד יורו, ושמגייסת משקיעים גם בקרב המוסדיים הישראלים.
"כאחת מקבוצות הפרייבט אקוויטי הגדולות באירופה, יש לנו קרנות מסוגים שונים מיזמות, נדל"ן, קרן המשקיעה בקרנות ועוד. התחלנו לעבוד גם מול מוסדיים ישראלים, שכן ישראל נתפסת בעינינו כחדשנית ודינמית", אמרה בנסימון. "הרבה קרה בשוק הישראלי ב-10-20 השנים האחרונות. השינויים המבניים בתחום הפנסיה בישראל יצרו שוק מוסדי, שמעניין מבחינתנו לעבוד מולו. זה נכון שבישראל אוהבים לעשות הרבה עסקים מול ארה"ב, אבל יש גם לא מעט השקעות גם באירופה".
בנסימון נשאלה איפה יש היום הזדמנויות בשוק הנדל"ן, לאור רמת הריבית הגבוהה שמקשה על פעילות של חברות הנדל"ן. היא ציינה שאירופה היא שוק יציב, תכונה חשובה בתקופה של ריבית גבוהה, וכי היא מזהה שנוצרו הזדמנויות בשוק האירופי במחירים.
ג'וזה סולזר, סמנכ"לית השקעות של קבוצת דסאו נמצאת בצד השני של המתרס, שמבצע השקעות גם בישראל. לשאלה איזה סוג של השקעות מחפשת היא אמרה: "אנחנו מתעניינים בתחום הטכנולוגיה. יש בישראל אנשים חכמים ומוכשרים. התחלנו לבצע השקעות בישראל לפני יותר מעשר שנים, לאט ובצורה מדורגת, והייתה לנו קבלת פנים חמה בארץ". עוד הדגישה סולזר כי הקבוצה מבצעת את ההשקעות בישראל דרך קרנות ישראליות, עימן יצרה קשרים חזקים. "אנחנו לא משקיעים ישירות בסטארט-אפים, כי צריך לשם כך להקצות צוותים מיוחדים. זו משימה מורכבת לאתר את הסטארט-אפים הנכונים, בטח כשהעולם כל הזמן משתנה. זו ההתמחות של הקרנות", היא אמרה, ואף הוסיפה, שתקופת הקורונה הייתה דוגמה מצוינת לכך שצריך להיות מאד גמיש בתוכניות העסקיות, וכי היזמים בישראל מאד גמישים ויודעים להתאים עצמם לשינויים.