סגור
ועידת ניו יורק חוגגים 400 סטארטאפים ישראליים

Mind The Tech
"ניו יורק הפכה ליעד מוביל להקמת מטות"

מנהל־שותף ב־Samsung Next הסביר את סוד המשיכה של ניו יורק ליזמים גלובליים

ניו יורק קיבלה רשמית בברכה את הסטארט־אפ ה־400 שלה שהוקם על ידי יזם ישראלי. ההודעה נמסרה במהלך אירוע בלעדי עם מייסדים, משקיעים ומנהיגים בכירים בתעשייה שתרמו להישג או תמכו בו. האירוע התקיים במסגרת כנס Mind the Tech, בהובלת Israeli Mapped in NY Ventures, Valley Bank ,Samsung Next ,Team8.
"הקמתי את Israeli Mapped in NY Venture לפני כמה שנים כשהיו רק 56 סטארט־אפים ישראלים בניו יורק", הסביר גיא פרנקלין, מייסד ושותף כללי של הפלטפורמה שמציגה את הסטארט־אפים הישראליים שנוסדו או התמקמו בניו יורק באמצעות רילוקיישן. "מאז אני עוקב אחר מספר הסטארט־אפים הישראליים בניו יורק. מדהים לראות את ההתפתחות והשינוי באנכיות של הסטארט־אפים ומה נמצא במוקד שלהם עכשיו לעומת לפני כמה שנים".
באירוע נחשף כי החברות הישראליות סטייטמנט, בניהולו של עידן ולודינגר, וטוויד, בניהולה של מישל לצר, היו רשמית החברות ה־400 וה־401 שהגיעו לזירת ניו יורק. המנכ"לים שלהן קיבלו על הבמה פרסים מידי גיא פרנקלין, מייסד ושותף כללי, Israeli Mapped in NY Ventures, רקפת רוסק־עמינח, שותפה מנהלת בקבוצת Team8, אורי קאופמן גפטר, ראש מחלקת בנקאות טכנולוגית, Valley Bank, ויונתן מצ'אדו, שותף מנהל, Samsung Next.
לצר אמרה כי "מדהים לראות עד כמה גדל הקשר בין סצנת הטכנולוגיה של תל אביב לזו של ניו יורק. אנחנו שמחים מאוד להיות חלק מזה". ולודינגר אמר כי כמי שהגיע לניו יורק ב־2015 כסטודנט לתואר שני והיום מנהל את אחת החברות מישראל שמציינות את אירוע ה־400, "התחושה היא פנטסטית".
"ניו יורק הפכה לאלטרנטיבה מובילה להקמת מטות בארצות הברית עבור סטארט־אפים ישראליים", אמר לירן גרינברג, מייסד ושותף מנהל של Team8. "בהשוואה לעמק הסיליקון, הפרש השעות נוח יותר לניהול, ובעוד שבעבר ניו יורק היתה חסרת כישרונות טכנולוגיים רלוונטיים, בשנים האחרונות האקוסיסטם הטכנולוגי של העיר התקדם בצורה משמעותית, ויש יותר מאגר כישרונות שאפשר לנצל בכל מקצועות תעשיית ההייטק. זה כולל שיווק, customer success, ניהול מוצר ועוד".
קבוצת ההון סיכון בחרה בניו יורק להקמת המטה שלה בארה"ב, וחברות פורטפוליו רבות הלכו בעקבותיה לביסוס נוכחותן שם. עם אלה נכללות Curv, שנרכשה על ידי פייפאל; VisibleRisk, שנרכשה על ידי BitSight; חברת אבטחת הזהויות Illusive; וקלארוטי, שמובילה בתחום XIoT Security. לאחר שנפגעה קשות מהקורונה, האירוע הוא עדות להתאוששותה של ניו יורק ולאצת צמיחתה כמרכז טכנולוגי. "הצומת שבו תעשיות כמו הפיננסים, שירותי הבריאות, הנדל"ן והמדיה פוגשות את המגוון התרבותי של ניו יורק מספק ליזמים כר כניסה נרחב לשוק האמריקאי", הסביר ג'ונתן מצ'אדו, מנהל־שותף ב־Samsung Next.
אורי קאופמן־גפטר, המנהלת את מחלקת בנקאות טכנולוגית, Valley Bank, הוסיפה: "למרות התנאים הכלכליים ההפכפכים, והעובדה שהזרמות הון חדשות הופכות ליותר ויותר קשות להשגה עבור חברות טכנולוגיה וחדשנות, אזור ניו יורק עדיין מוכיח את עצמו כשוק השני בגודלו במדינה במונחים של deal activity וערך".