סגור
פורום היוניקורנס ליעד אגמון

פורום היוניקורנס
"הורדנו תמותת דבורים והגדלנו את התפוקה שלהן עם בינה מלאכותית וענן"

את הדברים אמר סער ספרא, מייסד משותף ומנכ"ל Beewise, חברת כוורות רובוטיות מהגליל שגייסה לאחרונה 80 מיליון דולר, בפורום היוניקורנס של כלכליסט ובנק דיסקונט. לדבריו: "75% מהאוכל בעולם עובר האבקה על ידי דבורים, אבל אנחנו מאבדים 40% מהכוורות. צריך פתרונות רידקליים"

"75% מכל האוכל בעולם, עובר האבקה על ידי דבורים", מסביר סער ספרא, מייסד משותף ומנכ"ל Beewise, חברת הכוורות הרובוטיות מהגליל, בפורום היוניקורנס של כלכליסט ובנק דיסקונט. "אבל יש לנו בעיה. אנחנו מאבדים 40% מהכוורות כל שנה מסיבות מגוונות כגון חומרי הדברה, מחלות ומזיקים אבל הכי חשוב זה נזקי מזג אוויר. בני האדם הורסים בעצמם את התשתית למזון שלו. רוב האנשים חושבים שמדברים על משבר אקלים חושבים שזה רק פחמן דו חמצני, כשמדברים על דבורים נקודת האל חזור תהיה עוד 20-30 שנה וכל נושא האבקה יהיה בסכנה גדולה".
מנקודת מבט כלכלית, מסביר ספרא, "זו גם הזדמנות של טכנולוגיות חדשות להיכנס אליו. זה שוק ענק, בינלאומי. בעיית הדבורים היא בעיה בתופעה כלל עולמית. עבור שמונה מיליארד איש הדבורים היא התשתית, הן המכונה מאחורי המכונה. הן אלו שלוקחות את האבקה ובסוף יש לנו פרי. אבל לא משנה כמה העולם מודרני וכמה הטכנולוגיה מתפתחת ממשיכים לאבד דבורים. ההיצע של הדבורים יורד הביקוש עולה והפער הזה מסכן אותנו".
"כדי להתמודד עם זה צריך פתרונות רדיקאליים", מצביהר ספרא, "הקמנו כוורת חדשה שמתמודדת עם כל הבעיות והצלחנו להוכיח בשלוש השנים האחרונות שבמקום שיהיה לנו במקום 40% תמותה יהיה לנו פחות מ8%. התפוקה של הכוורות על בכ-50%. כל זה באמצעות בינה מלאכותית ופתרונות ענן".
במרץ האחרון דווח כי החברה גייסה 80 מיליון דולר בהובלת אינסייט פרטנרס ובהשתתפות פורטיסימו קפיטל, לול ונצ'רס, אטורו (Atooro) של יעקב אנגל, מיטב דש וסנאד אבו דאבי, שהיא חלק מקרן מובאדלה של ממשלת אבו דאבי. עד היום גייסה החברה 120 מיליון דולר.