סגור
ועידת ישראל-יוון אורית פרקש הכהן - Israel-Greece Conference Orit Farkash Hacohen
(טל אזולאי)

ועידת ישראל-יוון
"טכנולוגיה היא לא טרנד אופנתי. תפקידנו לבנות את התשתיות לטווח ארוך"

אורית פרקש הכהן, שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אמרה בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף מלונות בראון ואראונדטאון, כי "הטכנולוגיה והדיגיטציה כאן כדי להישאר. אנחנו מחוייבים למדיניות ארוכת טווח שתמשיך לתמוך בתעשייה שנים קדימה"

"הטכנולוגיה והדיגיטציה כאן כדי להישאר. אנחנו מחוייבים למדיניות ארוכת טווח שתמשיך לתמוך בתעשייה שנים קדימה". כך אמרה שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן על האתגרים של ישראל בתחום ההייטק בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף מלונות בראון ואראונדטאון.
במהלך נאומה סיפרה השרה כי "מחר אפגש עם שרת המדע ושר הכלכלה של יוון. נדון באתגרים משותפים. ליוון יש אתגרים ושאיפות בתחום האנרגיה, גז, אנרגיה מתחדשת, דיגיטציה, אקלים, בריאות ועוד. מחר נודיע על הקמת צוותי עבודה בינלאומיים לתכנון פרויקטים משותפים באמצעות הורייזן (תוכנית המסגרת למו"פ של האיחוד האירופי - ע.ק). זה נעשה בעבר בהצלחה רבה. בהורייזן 2020 היו 311 שיתופי פעולה בין ישראל ליוון, אפשר וצריך לחזק את זה".

1 צפייה בגלריה
ועידת כלכליסט ביוון אורית פרקש־הכהן שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה
ועידת כלכליסט ביוון אורית פרקש־הכהן שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה
אורית פרקש־הכהן שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה בוועידת ישראל-יוון
(צילום: אלכס קולומויסקי)

פרקש הכהן אמרה עוד: "יוון וישראל, אתונה וירושלים, חולקות שנים של היסטוריה ומסורת משותפת. בשנה שעברה ביקרתי פה כשרת התיירות, וביחד קידמנו את התיירות המשותפת אל מול אתגרי הקורונה. היום כשרת החדשנות, ביקורי יתרכז בעתיד החדשנות לאור האתגרים הגלובליים. השנה שעברה הייתה שנת שיא בהייטק בכלל והישראלית בפרט. תעשיית ההייטק שברה כל שיא כמעט, אבל כעת בחודשים האחרונים אנחנו בצומת של הרבה שינויים ואתגרים: אינפלציה, העלאת הריבית, בורסות בעולם נופלות, נסגרות באדום וחברות מאבדות ערך, משבר אנרגיה, בעיות בשרשראות אספקה, מלחמות, אקלים, חוסר יציבות".
לדברי השרה, "אני רוצה לשתף אתכם איך הממשלה בישראל ואני בתוכה רואים את המצב. כן, אנו רואים קושי בגיוסים של כסף, לקבל מימון. אנו רואים מעבר מהסתכלות על צמיחה להסתכלות על רווחיות ובחינת הוצאות. וכן - העתיד בחוסר בוודאות. אבל מדיניות הממשלה צריכה לבטא אסטרטגייה ארוכת טווח וחזון - אסור שתהיה קצרת רואי וקצרת טווח. מדיניות הממשלה לא מתבססת רק על האלמנט של מה שקורה כעת בטווח הקצר או בבורסת נאסד"ק".
לדברי פרקש הכהן, "אנו מסתכלים על תעשיית ההייטק לטווח הרחוק. החזון שלנו: הטכנולוגיה והדיגיטציה כאן כדי להישאר. הטכנולוגיה היא העתיד. היא עתיד האנושות והיא חייבת להיות חלק מבניית הכוח האסטרטגי של מדינת ישראל במישור הכלכלי והחברתי. אנחנו מחוייבים למדיניות ארוכת טווח שתמשיך לתמוך בתעשייה שנים קדימה. הטכנולוגיה נמצאת בכל מקום. הפתרונות של אתגרי העולם הגלובלי כרוכים בטכנולוגיה - בבריאות, באנרגיה, בתחום המים, התשתיות, החקלאות וההגנה בסייבר. זה רלוונטי גם לתיירות ולואו-טק. כל הנושאים האלה קשורים קשר הדוק לטכנולוגיה. טכנולוגיה היא לא דבר זמני ולא טרנד אופנתי. תפקידנו כממשלה לבנות את תשתיות התעשייה בהסתכלות קדימה לטווח ארוך, ולעבוד עם התעשייה, למען התעשייה – וזה מה שאנו עושים".
השרה פרקש הכהן מנתה את פעולות הממשלה בנושא: "קודם כל, חינוך. אנחנו עובדים על תוכנית חינוך להייטק מגן עד כיתה ח׳ לכל ילד בישראל, ביחד עם שרת חינוך. וחיזוק האקדמיה והמוחות שלנו.
"בישראל יש התמודדות עם משבר כוח האדם, שילוב אוכלוסיות בתת ייצוג בתעשיית ההייטק. פרסמתי יעדים משמעותיים להגדלת האוכלסיות בתת ייצוג בתעשייה - חרדים, ערבים, נשים.
"אנו גם עובדים על פיתוח תשתיות קריטיות - דוגמת קוונטום ובינה מלאכותית. אני מובילה ביחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן תוכנית לאומית בבינה מלאכותית בשווי מיליארד שקל.
"תעשיית ההייטק חזקה, התעשייה עשתה קפיצת מדרגה משמעותית בשנה שעברה והתבגרה. זו היתה שנה יוצאת דופן. הממשלה ציפתה להאטה השנה לעומת השנה שעברה המוצלחת, אבל מה שהרווחנו זה נכסים אסטרטגיים – נוכחות של חברות הייטק ישראליות חזקות וגדולות, ולא רק מרכזי מו"פ בינלאומיים, וזה בסיס שאנו צריכים לשאוף אליו ולדאוג לו, ולהתמודד עם האתגרים ולאפשר לחברות האלה סביבה עסקית מאפשרת כדי שהן יישארו בישראל".
פרקש הכהן חתמה את דבריה במשפט: "אנו גדלים כשאנו מתמודדים עם אתגרים, ואני מקווה שנהפוך את האתגרים להזדמנויות".