סגור
כנס AI - רינת זילברשטיין
(צילום: דנה קופל, צילום ושידור: Streame)
כנס AI

"לשפוך רק כסף על AI לא בהכרח יזיז את המחט בארגונים"

כך לדברי רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ב-AT&T ומנכ"לית מרכז המו"פ בישראל בכנס AI של כלכליסט בשיתוף vultr. היא הוסיפה, כי "הקונטקסט הארגוני הוא דרמטי וככל שמרחיבים את החיבור למערכות הארגוניות היעילות משתפרת"

"כמה מכם שמעו שבעידן ה-AI צריך להיות מהיר ב-50% אבל כמה מכם באמת מרגישים שאתם מהירים יותר? רוב העובדים לא חווים את השינוי הזה והשאלה היא איך באמת אפשר לבצע שינוי עמוק בארגון גדול ולא בסטארט-אפ?" , כך פתחה את דבריה רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ב-AT&T העולמית ומנכ"לית מרכז ה-R&D בישראל בכנס AI של כלכליסט בשיתוף vultr.
"אנחנו ב-AT&T ישראל לקחנו על עצמנו, בנוסף לתפקידים השוטפים שלנו, גם את המשימה המורכבת של הטמעת AI כדי לייצר יותר ערך ולבצע משימות פיתוח מהר יותר", המשיכה זילברשטיין ופירטה את התהליך שהובילה בתוך החברה כדי לממש את היתרון של הבינה המלאכותית.
"לא תמיד מה שקיים בשוק מתאים וההטמעה תמיד נופלת על איכות התוצאות והמיגרציה למערכות הקיימות בארגון. החלטנו שאין משהו שמתאים לנו במדויק ולכן החלטנו לעשות שילוב בין קנייה חיצונית לבין בניית מוצרי בינה מלאכותית בתוך הבית. השאלה הבאה הייתה מי יחליט מה קונים ומה בונים ? הקמנו לצורך כך צוות של אנשי טכנולוגיה, מפתחים. אנשי הדאטה יצרו גרסה של OpenAI בתוך הארגון, יכולנו לגשת למודל שפה כדי לבצע שאילתות בסיסיות. אבל בנינו גם שכבה עצמאית מעל המודל של OpenAI. אחרי שבדקנו ראינו שזה לא באמת שינה את היעילות ולא הזיז את המחט בארגון. השלב הבא היה להיכנס לתוך המערכות של המפתחים ולייצר תהליך פיתוח יותר מהיר, זה כבר התחיל להזיז את המחט. אז בדיוק יצא לשוק הקו פיילוט, הכנסנו גם אותו.
"היום אנחנו כבר הוספנו גם סוכנים ואנחנו מתחילים להגיע ליעד. כשאני מסתכלת לאחור אני מבינה שכדי להצליח בהטמעה כזאת הקונטקסט הארגוני הוא סופר דרמטי וככל שמרחיבים את החיבור למערכות הארגוניות היעילות משתפרת. גם הקמת צוות המומחים הוא קריטי בתהליך, אבל אסור לו להתאהב בהחלטות קודמות ובמה שכבר נעשה, אלא לבדוק כל יום מחדש את המצב כי התחום מתפתח מאוד מהר".