סגור
כנס לוגיסטיטק חסן עבאס
(סיני דוד)

כנס לוגיסטיטק
"לכולם מגיע אוכל עד הבית, גם במקומות שאין בהם כתובות מסודרות"

ד"ר חסן עבאס, מייסד משותף ומנכ"ל HAAT, נתקל בקושי להזמין אוכל הביתה כאשר חזר להתגורר באום אל פאחם. כיום חברת HAAT שהקים מסוגלת לדעת את המיקום של כל לקוח ואת הנקודה המדויקת שבה ימתין כדי לקבל את המשלוח

"אני מגיע מרקע טכנולוגי, למדתי בטכניון עבדתי בגוגל וטסתי לגור בציריך. בשלב מסוים חזרתי לתקופה של חצי שנה לגור באום אל פאחם. זו עיר עם בעיה בתשתיות שאין בה כתובות מדויקות. ישבתי עם אשתי ורציתי להזמין אוכל הביתה ולא היה שום תפריט דיגיטלי, גם לא בפייסבוק", כך מתאר ד"ר חסן עבאס, מייסד משותף ומנכ"ל HAAT, את הסיבות שהביאו אותו להקים את חברת HAAT.
לדברי עבאס, שהשתתף בכנס לוגיסטיטק של כלכליסט ובנק לאומי, "התכנון היה להגיע לחצי שנה, אבל במקום להתבכיין ולהתלונן החלטתי להסתכל על חצי הכוס המלאה. באום אל פאחם יש בעיה לשלם במסעדות באשראי וכדי להזמין אוכל צריך להחזיק מזומן, ולכן במקרים רבים היה יותר פשוט לנסוע באופן עצמאי ולהביא את האוכל. בנוסף, אין גם יכולת לעקוב אחרי השליחות, ומהנקודה שהשליח אמר לי שהוא הגיע לקח רבע עד שמצאתי אותו".
1 צפייה בגלריה
כנס לוגיסטיטק ד"ר חסן עבאס מייסד משותף ומנכ"ל HAAT
כנס לוגיסטיטק ד"ר חסן עבאס מייסד משותף ומנכ"ל HAAT
ד"ר חסן עבאס מייסד משותף ומנכ"ל HAAT בכנס לוגיסטיטק, הבוקר
(צילום: יריב כץ)
עבאס מספר כי הגיע למסקנה שלכולם מגיע אוכל ולכן הוא החליט למצוא לכך פתרון טכנולוגי: "התחלנו עם GPS, אבל זו בעיה כי לפעמים לבית יש כמה כניסות ולכן אנחנו מתגברים על כך על ידי שימוש טכנולוגי בלמידה של הלקוח על ידי אלגוריתם. בצורה כזו אנחנו יודעים איפה הכניסה המדויקת של הלקוח והיכן הוא ימתין". כיום, האט מספקת אוכל לערים ללא תשתיות שאין בהן כתובות מסודרות ובמקומות שכל הרכישות מתבצעות במזומן. "זה עולם מאוד מאתגר כי זה משלוח בזמן אמת של 20-30 דקות. בשעות השיא אנחנו מקבלים 500 הזמנות, וכאן הגיע העולם הטכנולוגי. אנחנו מתמודדים עם הנושא של הגעה ללקוח וניהול קאש שהם שני דברים שבעולם המודרני לא קיימים".
עבאס מתאר את התפתחות החברה מאז החלה בפעילות בשנת 2019: "התחלנו ממשרד קטן של 50 מ"ר באום אל פאחם והיום אנחנו שוכרים 500 מ"ר בעיר ומעסיקים מעל 100 איש. התחלנו עם טכנולוגיה פשוטה והצלחנו להתפתח ולגדול בתוך שנתיים פי 4. יש לנו מעל 150 אלף לקוחות פעילים. בהתחלה היה לנו מאד קשה לשכנע מסעדות, והיום אנחנו עם מעל 1,000 מסעדות, אנחנו נמצאים ב-15 ערים ויש לנו 150 אלף הזמנות בכל חודש. בעוד חצי שנה נהיה גם בעוד שתי מדינות".