סגור
כנס הגיוון בתעשיית ההייטק 2023 - סרן אודי הלר ויובל טל
(צילום: סיני דוד, עריכה: ג'יימי לוינקינד)

כנס הגיוון בהייטק
"צה"ל הוא המעסיק הגדול בעולם של אוטיסטים, זה גיים צ'יינג'ר"

סרן אודי הלר, מייסד תוכנית האוטיסטים של צה"ל ואוטיסט בעצמו, סיפר בכנס כלכליסט לקידום הגיוון והאחריות החברתית בהייטק על הדרך הלא פשוטה שעבר: "אני יודע איך זה לעבור עשרות ראיונות בלי שמישהו מסתכל לי בעיניים". לדבריו, התוכנית שהקים הכוללת מאות חיילים היא "גיים צ'יינג'ר עולמי לעשרות מיליוני אוטיסטים"

"איש לא האמין בי, איש לא חשב שאצליח, אבל אני אוטיסט ויזם חברתי", כך בחר להציג את עצמו סרן אודי הלר, מייסד תוכנית האוטיסטים של צה"ל "תתקדמו", בכנס הגיוון בהייטק של כלכליסט, בנק לאומי ומיתר בשיתוף Power in diversity.
במסגרת דבריו סיפר הלר על התוכנית הייחודית: "אני מקבל עשרות הודעות של הורים שמספרים לי עד כמה שיניתי לילד שלהם את החיים בזכות התוכנית".
לדברי הלר, "צה"ל היום הוא המעסיק הגדול בעולם של אוטיסטים. בסוף השנה הראשונה היו 300, בסוף השנה השנייה 500 חיילים מן המניין, בכל התפקידים בכל היחידות. זה גיים צ'יינג'ר עולמי לעשרות מיליוני אוטיסטים. שילובם בתעסוקה מועט מאוד בישראל ובעולם כולו".
הלר אמר כי "הפער המרכזי שאנחנו מזהים הוא היקף המשאבים הנדרשים להכשרה, ליווי ותמיכה, ולא פחות חשוב מזה, חוסר הידע כיצד להתמודד עם אוטיסטים של מי ששוקל להעסיק אותם. אני יודע מה זה להיות אוטיסט בשוק התעסוקה. אני יודע איך זה לעבור עשרות ראיונות בלי שמישהו מסתכל לי בעיניים. בלי שרואים את היכולות מעבר למוגבלות. הם רוצים שמישהו יסתכל עליהם. הם אומרים לי את זה. אנשים מפחדים ממה שהם לא מכירים. יש פה כשל שוק".
לאחר דבריו המרגשים של הלר דיבר בכנס יובל טל, מנכ"ל דייב, שהיא פלטפורמת מיצוי ידע וכוח אדם לניהול מוגבלויות. טל סיפר כי "הצוות שלנו מורכב מבוגרי 8200 והוא בעל ידע טכנולוגי וגם עם שליחות לעשות טוב בחברה. כבר החודש בזכות אודי אנחנו מתחילים פיילוט חדש".
לדברי טל, "המערכת נכנסת לשימוש במחזור הגיוס הקרוב עם 100 חיילים חדשים על הרצף. על מנת להגיע לכל העולם אנחנו צריכים את העזרה שלכם, האנשים המובילים ביותר בתעשייה. אם אתם באמת רוצים גיוון בארגונים בואו נעבוד יחד כדי באמת ליצור חברה מגוונת".