סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
החברה שיצאה לשדה הקרב כדי למנוע הדלפות ממשחק היריות החדש שלה

משתתפי קבוצת הניסוי של המשחק "באטלפילד 2042", חתמו על הסכם סודיות, כדי למנוע הדלפות. היצרנית, EA, הסירה קטעי משחק שהועלו לרשת ומאיימת על המדליפים כי היא תמנע מהם לשחק במשחק המלא כשייצא לאור באוקטובר. "אתם לא רוצים לחלוק את פרטי החשבון שלכם עם אנשים אחרים, זה ייגמר רע מאוד", מסר נציג החברה

ענקית הגיימינג EA (או Electronic Arts) פרסמה אתמול (אזהרה חמורה לשחקנים שמשחקים בגרסת הניסיון הסודית של משחק היריות החדש "באטלפילד 2042" (Battlefield 2042) - מי שמפר את הסכם הסודיות, לא יזכה לשחק במשחק בגרסתו הסופית. ביום חמישי, הזמינה EA שחקנים להירשם לגרסת ניסיון של משחק היריות, על מנת לבחון האם טורניר רב-משתתפים מרחבי העולם מתנהל כשורה מבחינה טכנית.

החברה מפעילה גרסת ניסיון של משחק "באטלפילד" החדש, שצפוי לצאת לשוק בחודש אוקטובר. כדי להוריד את גרסת הניסיון, השחקנים זקוקים להזמנה אישית. המשתתפים נדרשים לחתום על הסכם סודיות שמונע מהם לשתף קטעי משחק או תמונות. יתרה מכך, השחקנים אפילו לא הורשו לדווח על כך שהם קיבלו הזמנה למשחק. אולם מאז יום חמישי, דלפו לרשת מאות דקות של סרטונים, בהם ניתן לראות כיצד צפוי להיראות המשחק, שכולל מפות ענק רבות משתתפים. EA מיהרה להסיר מהרשת את הסרטונים, אך קשה מאוד להסיר כל זכר להם.
אדם פרימן (Adam Freeman), אחד ממנהלי הקהילה של EA באירופה, פרסם סדרת ציוצים על אודות העדכונים האחרונים מגרסת הניסיון של המשחק החדש. הוא הסביר כי EA אספה מידע מועיל על המשחק וכי גרסת הניסיון שהייתה מיועדת לפלייסטיישן 5 בוטלה בינתיים בשל כשלים טכניים.

פרימן חתם את הציוצים באזהרה: "הפצנו קודים לקונסולת האקסבוקס. ואם אתם חושבים לחלוק אותם עם חברים, אל תעשו זאת - הם לא יעבדו. אתם גם לא רוצים לחלוק את פרטי החשבון שלכם עם אנשים אחרים, זה ייגמר רע. רע מאוד". הוא הזכיר כי הגישה לגרסה המקדימה מותנית בהסכם סודיות האוסר על צילומי מסך, סרטונים וסטרימינג של המשחק. הוא הדגיש כי הפרת ההסכם עשויה לגרור השלכות ארוכות טווח. "אם תפרו את הכללים, תצפו לאבד גישה לגרסת הניסיון, לגרסאות ניסוי עתידיות ואולי גם גישה ל-2042 עצמו כשהמשחק ייצא לשוק", כתב פרימן. "הסרנו שחקנים רבים ב-48 השעות האחרונות, והם לא יוכלו לשחק בסוף השבוע הקרוב".
הגישה של EA מאוד קשוחה וסודית ביחס לחברות אחרות המשחררות גרסאות ניסוי של המשחקים שלהן. מיקרוסופט, למשל, שחררה גרסת ניסוי למשחק החדש שלה בסדרת "היילו", "היילו אינפיניט" (Halo Infinite). שחקנים שקיבלו הזמנה הורשו לצלם סרטונים, להקליט את עצמם משחקים ולחלוק מידע על אודות המשחק עם העוקבים שלהם. עוד לא ברור האם EA רצינית בכוונתה להחרים שחקנים על הפרת הסכם הסודיות, או שמא זה איום סרק שנועד לגרום לשחקנים ליישר קו. בכל מקרה, מומלץ לא להתגרות במזל.