סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מלחמת עזה כוחות צה"ל חיילים טנקים תותחנים ב עוטף עזה חרבות ברזל
כוחות צה"ל בעוטף עזה (צילום: Amir Levy/Getty Images)

"אתה טועה פאדי": בכירי ההייטק מבטלים את השתתפותם בוועידה טכנולוגית עקב דברי המייסד נגד ישראל

אדם סינגולדה, מייסד טאבולה, הודיע שלא יגיע ל-Web Summit ותקף את פאדי קוסגרייב לאחר שטען שישראל מבצעת פשעי מלחמה: "כשאמהות רואות את ילדיהן נשרפים - זה לא הזמן להיות צודק". גם מייסד Wiz אסף רפפורט, היזם רן הר נבו ומנכ"ל לייטריקס זאב פרבמן ביטלו השתתפותם

שורה של בכירי הייטק ישראל זועמים על פאדי קוסגרייב המארגן של ועידת Web Summit, אחת מוועידות הטכנולוגיה הנחשבות, עקב דבריו שישראל עוברת על החוק הבינלאומי ומבצעת פשעי מלחמה. דבריו של קוסגרייב, גרמה לאדם סינגולדה מייסד ומנכ"ל טאבולה לכתוב - "שבוע לתוך המלחמה, כשאמהות רואות את התינוקות שלהן נשרפים חיים על ידי טרוריסטים, כשכמעט 200 בני אדם עדיין מוחזקים כבני ערובה, הרחק ממשפחותיהם, כאשר חמאס שהוא יותר גרוע מדאעש והנאצים ביחד. זה פשוט לא זמן טוב פאדי. אני אחזור על זה, לא זמן טוב להיות צודק', ואתה פשוט טועה". סינגולדה אף אמר שלמרות שהגיע לוועידה הזו פעמים רבות בעבר, אין בכוונתו להגיע אליה יותר לעולם.


יזמים ובכירים בתעשייה דוגמת רן הר נבו אמרו דברים דומים. "הייתי ב-Web Summit המון פעמים, ואם להיות כן אני מתחרט על כל אחד מהם. לקרוא את הציוץ הנתעב הזה, כמה ימים אחרי הטבח הגרוע ביותר שחוותה מדינה מערבית אי פעם, עושה לי בחילה בבטן. אני מעודד כל יזם אינטרנט הגון, כל סטארט-אפ, כל תאגיד במגזר הטכנולוגי, להימנע מהכנס של המייסד האנטישמי, שלא התנצל גם לאחר שהסצנה התבהרה ופרטים נוספים על טבח מתוכנן בדם קר .
מנכ"ל לייטריקס ואחד ממייסדיה זאב פרבמן ביטל אף הוא את השתתפותו בוועידה לנוכח דברי המארגן. גם אור לנצר מנכ"ל ברייט דאטה שגויס למילואים ביטל את השתתפותו בעקבות דברי המארגן.
הוועידה השנתית שאמורה לצאת לדרך באמצע חודש נובמבר השנה בפורטוגל מארחת בכל שנה את מיטב בכירי ההייטק בעולם ובישראל. בין הישראלים הבכירים הרשומים כדוברים בוועידה הקרובה נמצאים גם אסף רפפורט מ-WIZ ואורי גושן מנכ"ל AI21 labs.
"בעוד חודש הייתי אמור לשאת נאום מרכזי בוועידת WebSummit בליסבון, אך לא אעשה זאת. הסיבה לכך היא שמנכ"ל הוועידה פאדי קוסגרייב לא מצא לנכון להזדעזע מהזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס ב- 7 באוקטובר בישראל. עריפת ראשי תינוקות לעיני הוריהם, שנורו לאחר מכן; אונס נשים והצעדתן ברחובות עזה; שריפת משפחות בעוד בחיים; הוצאה להורג של נשים מבוגרות; צילום זוועות אלו ופרסום שלהן ברשתות החברתיות בליווי גילויי שמחה, כולל בטלפונים של הקורבנות כדי שבני משפחתם יוכלו לצפות במחזות הנוראיים האלה. מכל הזוועות הללו בחר פאדי קוסגרייב להתעלם. אם לא די בכך, למרות הבנתו החלקית בהיסטוריה ובגיאופוליטיקה של אזורינו, הוא גם העז לפרסם דברים נגד מדיניות ממשלת ישראל. זו תגובה מתועבת ופשיטת רגל מוסרית הראויה לכל גינוי. אנחנו ב- AI21 Labs לא יכולים לעמוד מנגד. אנחנו לא נשתתף  ב-WebSummit, ואני מבטל את ה- keynote שלי בועידה", כתב גושן.
בעקבות דבריו של קוסגרייב הודיע גם אסף רפפורט שלא ייקח חלק בוועידה. וכך גם משקיע הון סיכון גילי רענן. מ-Wiz נמסר: "הודענו למנכ״ל ווב סאמיט שלא ניקח חלק בוועידה. פנינו למשקיעים וליזמים וביקשנו מהם לא לקחת חלק בוועידה השנה".
פירמת רואי החשבון KPMG ישראל הודיעה כי תבטל את השתתפותה ותמשוך את החסות לוועידה בליסבון בעקבות התבטאויותיו החד צדדיות של קוסגרייב.
חן שמילו, מנכ"ל עמותת בוגרי 8200 קרא להחרמת הכנס מצד יזמים וחברות מישראל: "מי שתומך בטבח של חפים מפשע – הוא מחוץ למשחק!" לדבריו, "הציוצים של קוסגרייב מבישים ומכאן אני קורא למייסדות ומייסדי סטארטאפים, כמו גם לחברות גדולות, לאחד כוחות כדי לשים קץ לצביעות המגוחכת הזו של פאדי קוסגרייב שיצא כנגד ממשלות שגינו את חמאס. חמאס הוא דאעש. נקודה! אם אתה תומך בטבח של חפים מפשע אז תישאר מחוץ למשחק. אני קורא מפה בשם עמותת בוגרי 8200 לכל החברות והיחידים שמתכוונים להשתתף ב-WebSummit LLC בחודש הבא לבטל כל השתתפות או חסות"
שגריר ישראל בפורטוגל, דור שפירא, כתב בטוויטר "היום כתבתי לראש עיריית ליסבון והודעתי לו שישראל לא תשתתף ב-WebSummit עקב ההצהרות המקוממות של מנכ"ל הכנס, פאדי קוסגרייב. גם בתקופות קשות אלו, הוא אינו מסוגל להניח בצד את דעותיו הפוליטיות הקיצוניות ולהוקיע את פעילות הטרור של חמאס נגד חפים מפשע. עשרות חברות כבר ביטלו את השתתפותן בכנס זה, ואנו מעודדים עוד לעשות זאת".