סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סאטיה נאדלה מנכ"ל מיקרוסופט  פברואר 2019
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט פברואר 2019 (צילום: גטי )

מיקרוסופט מקצצת 1,800 משרות - אבל צופה כי מספר העובדים יגדל בעוד שנה

ענקית הטכנולוגיה הודיעה על פיטורים של כ-1% מכוח האדם בשל "התאמות מבניות"; לדבריה, בכוונתה להמשיך ולגייס עובדים לתפקידים אחרים

גל הפיטורים בתחום טכנולוגיה נמשך: מיקרוסופט הודיעה אמש על קיצוץ משרות, כחלק מאיחוד צוותים וביטול תפקידים כפולים, זאת במסגרת התוכניות לשנה הפיסקאלית החדשה שהתחילה ב-1 ביולי. עם זאת, בחברה הודיעו כי בכוונתם להמשיך לגייס עובדים לתפקידים אחרים, וכי יסיימו את השנה הפיסקאלית הנוכחית עם עלייה במספר העובדים, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.
הפיטורים, של פחות מ-1% מכוח העבודה המונה 180 אלף עובדים, היו במגוון מחלקות כמו ייעוץ ויחסי לקוחות ובמדינות שונות.
"היום ביצענו מספר קטן של ביטולי תפקידים. כמו כל החברות, אנחנו מבצעים באופן קבוע הערכה של סדרי העדיפויות העסקיים שלנו, ומבצעים התאמות מבניות בהתאם", הודיעה החברה. "אנחנו מתכוונים להמשיך ולהשקיע בעסקים שלנו ולהרחיב את כוח האדם בשנה הנוכחית".
בשנים האחרונות נהגה מיקרוסופט להכריז על קיצוצים זמן קצר לאחר חופשת ה-4 ביולי בארה"ב, כחלק מההכנות עבור השנה הפיסקאלית החדשה. בחברה הדגישו כי הפיטורים הנוכחיים לא נבעו מההחמרה במצב הכלכלי, אם כי בחודש מאי הכריזו על האטה בקצב גיוס העובדים בחטיבות ווינדוז ואופיס.
ברבעון השלישי הפיסקאלי דיווחה החברה על עלייה של 26% בהכנסות ממחשוב ענן, וכלל ההכנסות עמדו על 49.4 מיליארד דולר; ואולם בתחילת יוני הורידה החברה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי בטענה להשפעת התנודתיות במט"ח.
בחודשים האחרונים הואצו הפיטורים בתחום הטכנולוגיה, על רקע חשש המשקיעים ממיתון. כך למשל, באורקל מתכננים לפטר אלפי עובדים במטרה לחסוך מיליארד דולר; טסלה מתכננת לפטר 10% מכוח האדם, ומטא הודיעה בשבוע שעבר על צמצום תוכניות הגיוס לנוכח התנאים הכלכליים. אמש הודיעה גוגל על האטה בקצב גיוס העובדים.