סגור

מתחילים בקיצוצים? טסלה ביטלה אירועי גיוס עובדים גדולים בסין

לאחר שבשבוע שעבר אמר מייסד יצרנית הרכב החשמלי אלון מאסק כי יש לו "הרגשה סופר-רעה" לגבי הכלכלה והודיע על קיצוץ 10% מהעובדים שמקבלים משכורת גלובלית, הודיעה טסלה על ביטול שלושה אירועי גיוס מקוונים של עובדים שתוכננו להתקיים החודש

יצרנית הרכב החשמלי טסלה ביטלה שלושה אירועי גיוס מקוונים של עובדים בסין שתוכננו להתקיים החודש, זאת לאחר שהמנכ"ל אלון מאסק איים בקיצוצי עובדים בחברה בטענה שבחלק מהחטיבות יש יותר מדי עובדים. עם זאת, מאסק לא דיבר ספציפית על העובדים בסין, שם יוצרו יותר ממחצית מהמכוניות של החברה שהיו אחראיות לרבע מהכנסות החברה ב-2021.
לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, יצרנית המכוניות החשמליות ביטלה שלושה אירועים לגיוס עובדים בתפקידי מכירות, מו"פ וניהול מלאי, שתוכננו במקור להתקיים בתאריכים 16, 23 ו-30 ביוני, כך לפי הודעות שפורסמו אמש באפליקציית ההודעות WeChat. עם זאת, ההודעות לא כללו הסבר לביטולים.
בטסלה בסין עדיין מאפשרים לשלוח קורות חיים ליותר מאלף משרות פתוחות, ובהן של מהנדסי אווירודינמיקה, מנהלי מלאי, מנהלי חנויות, מפקחים ועובדים.
1 צפייה בגלריה
טסלה לוגו
טסלה לוגו
טסלה
(צילום: רויטרס)
בשבוע שעבר דווח כי מאסק אמר שיש לו "הרגשה סופר-רעה" לגבי הכלכלה. במייל ששלח לעובדים טען מאסק כי התכנון הוא לצמצם עשירית מהעובדים המקבלים שכר גלובלי, שכן באזורים מסוימים הפכה החברה "למלאה מדי בעובדים". אולם מאסק הוסיף כי מספר העובדים השעתיים דווקא יעלה.
הייצור במפעל של טסלה בשנגחאי נפגע בשל הסגר שהוטל על העיר ונמשך קרוב לחודשיים. התפוקה צפויה לרדת ביותר משליש ברבעון לעומת הרבעון הקודם.
מטסלה לא התקבלה תגובה לדיווח.