סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

תחזית אופטימית: רבע מיליון אמריקאים ירכשו השנה את משקפי ויז'ן פרו של אפל

כך לפי האנליסט מִינְג-צְ'ה קְוֹ שנחשב אחד מהחזאים האמינים בנוגע לחברה. זאת בניגוד לתחזיות מוקדמות למכירות של בין 150 אלף ל-200 אלף יחידות

אפל צפויה למכור השנה בין 200 אלף ל-250 אלף יחידות של משקפי המציאות המעורבת (XR) של החברה -ויז'ן פרו- בארה"ב, זאת בניגוד לתחזיות מוקדמות למכירות של בין 150 אלף ל-200 אלף יחידות – לפי האנליסט מִינְג-צְ'ה קְוֹ, שנחשב אחד האמינים ביותר בנוגע לאפל.
אפל השיקה את הויז'ן פרו בארה"ב בינואר השנה. עם תג מחיר התחלתי של 3,499 דולר ושימושים מוגבלים יחסית, צפי המכירות היה צנוע יחסית להשקות של אפל. עם זאת, לפי קו, נראה שהביקוש למכשיר, הגם שלא שובר שווקים, גבוה יותר מהציפיות המוגבלות וזוכה לביקושים נאים. נאות לא פחות הן ההכנסות שצפוי המכשיר לייצר לאפל: ברף העליון של ההערכה של קו, מכירות של 250 אלף יחידות יתורגמו להכנסות של כ-875 מיליון דולר, בארה"ב לבדה.
בנוסף, קו מעריך שבשבועות הקרובים תשיק אפל את הוויז'ן פרו במדינות נוספות, וגם שם נערכת החברה לביקוש גבוהה יותר מתחזיות מוקדמות. "בחודש האחרון, כמה ספקים בהיקף קטן הרחיבו את הייצור שלהם מ-500 אלף עד 600, ל-700 אלף עד 800 אלף יחידות השנה", כתב בפוסט שפרסם באתר מדיום.
מכירות של 800 אלף קסדות ויז'ן פרו ייצרו לאפל הכנסות של 2.8 מיליארד שקל - שוק משמעותי, הגם אם עדיין נישתי וזניח ביחס למוצרים אחרים של החברה.
בנוסף, קו מפריך דיווחים שלפיהם שיעור ההחזרה של הוויז'ן פרו חריג בהיקפו. "לפי סקר שערכתי בקווי תיקון/חידוש מוצרים, שיעור ההחזרה הנוכחי של ויז'ן פרו נמוך מ-1%", כתב. "ראוי לציין שכ-20% מההחזרות הן תוצאה מכך שהמשתמש לא יודע איך להגדיר את הוויז'ן פרו".