סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
תומר ביגר ומורן משען, מייסדי נובל
תומר ביגר ומורן משען, מייסדי נובל (צילום: נועם פיינר)

נובל הישראלית גייסה 18 מיליון דולר כדי לאפשר לחברות לספק מוצרי אשראי

הסטארט-אפ החדש פיתח פלטפורמה המיועדת לחברות ולארגונים שאינם פיננסיים, למשל בתחום הקמעונאות, לבנות ולנהל הערכת סיכונים של מוצרי אשראי בדרך קלה ויעילה. הטכנלוגיה שלה כבר משמשת עשרות חברות פינטק בארץ ובעולם

הסטארט-אפ הישראלי נובל (Noble) נחשף היום (ד') במסגרת גיוס ראשון של 18 מיליון דולר, מתוכם כ-15 מיליון דולר שגויסו בסבב A שהושלם כעת. נובל פיתחה פלטפורמה המאפשרת לחברות ולארגונים שאינם בתחום הפיננסיים לבנות ולנהל תהליכי הערכת סיכונים של מוצרי אשראי בצורה קלה ויעילה. הפלטפורמה מתבססת על מאגרי נתונים ומותאמת לתקנים בתעשייה על מנת להעריך האם אדם או עסק יכול לקבל אשראי.
החברה הוקמה ב-2021 על ידי תומר ביגר, מנכ"ל החברה, ומורן משען, סמנכ"ל הטכנולוגיות, שהכירו בזמן שעבדו יחד בקבוצת הטכנולוגיה של חברת WeWork. החברה השתתפה באקסלרטור האמריקאי הידוע Y Combinator והפלטפורמה שלה כבר משמשת עשרות חברות פינטק ברחבי העולם. על רקע הגיוס, נובל מתכננת להקים משרד בארצות הברית ולהשקיע בבניית שותפויות עסקיות חדשות. בנוסף, החברה שמעסיקה כיום כ-20 עובדים, מתכננת להכפיל את מספר העובדים במהלך החודשים הקרובים.
"אנחנו מסייעים לחברות שאינן בתחום הפיננסים להקים לעצמן מערכת פינטק שמאפשרת להן להעניק הלוואות או כרטיסי אשראי", מסביר ביגר לכלכליסט. "לדוגמה, קמעונאי בתחום המזון שירצה להציע ללקוחותיו כרטיס אשראי יוכל להשתמש בשירותים שלנו ולהחזיק את הפלטפורמה. גם מי שרוצה להעניק הלוואות, או למעשה כל מוצר פיננסי כגון תשלומים או ליסינג. בשנים האחרונות חברות רבות בונות מוצרים מבוססי אשראי חדשים, הדורשים תהליכים ארוכים ומורכבים של חיתום והערכת סיכונים כמו למשל כרטיס האשראי של אפל או שירות רכישת המוצרים שלה בתשלומים.
"חברות שבונות מוצרים מבוססי אשראי מתמודדות עם מגוון אתגרים - החל ממורכבויות בתחום ה-Compliance וכלה בסוגיות של גיוסי חוב ותהליכי חיתום סבוכים. אנחנו מפתחים תשתית שתאפשר לכל חברה באשר היא להטמיע בקלות וביעילות מוצרים מבוססי אשראי על מנת שיוכלו להציע אותם ללקוחותיהם, לתת להם שירותים חיוניים ולייצר יותר הכנסות".
את הסבב הובילה קרן Insight Partners והשתתפו בו גם הקרנות Cross River Digital Ventures, Y-Combinator, Flexport Fund, TLV Partners, Operator Partners, Verissimo Partners, Interplay Ventures ו-George Kaiser Family Foundation.