סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
גלקסי S24
גלקסי S24 אולטרה. כלי ה-AI זמינים בכל דגמי הסדרה (איתי שמושקוביץ)

סמסונג משיקה את הגלקסי S24: "טלפון ה-AI הראשון בעולם"

הדגמים החדשים דומים חיצונית לדור הקודם, וסמסונג שמה דגש על יכולות הבינה המלאכותית, עם כלים שיסייעו לנסח הודעות טקסט ומיילים, לתרגם שיחות טלפון בזמן אמת ולשפר את התמונות שצילמתם. מחיר הדגם הבסיסי לא השתנה, ה-S24 אולטרה התייקר והמכשירים צפויים להגיע לחנויות בעוד 3 שבועות

סמסונג מציגה את העדכון השנתי של סדרת הדגל שלה שכוללת, כרגיל, שלושה מכשירים - S24 בסיסי, S24 פלוס ו-S24 אולטרה. העיצוב החיצוני כמעט שלא השתנה והדגמים החדשים דומים לקודמיהם, והדגש מבחינת סמסונג הוא לא העיצוב והשדרוג השנתי של המעבדים, המצלמות ושאר המפרט, אלא היכולות של המכשירים. החברה מגדירה את ה-S24 כ"טלפון ה-AI הראשון בעולם", ובתחום הזה אין הבדלים בין דגמי הסדרה וכל תכונות ה-AI זמינות בכל המכשירים.
3 צפייה בגלריה
גלקסי S24
גלקסי S24
גלקסי S24
(איתי שמושקוביץ)
על מה מדובר? המכשירים החדשים כוללים יכולת תרגום בזמן אמת של שיחות טלפון וגם התכתבות טקסט, שירות שזמין כרגע ב-13 שפות (לא כולל עברית).
כלי אחר יסייע למשתמשים לנסח מחדש הודעות כתובות, אם זו הודעת ווטסאפ או מייל. השירות משולב במקלדת של סמסונג ויציע לכם כמה אפשרויות לניסוח הודעה לאחר שהתחלתם לכתוב אותה - בטון עסקי או קליל יותר, למשל. באפליקציית הפתקים Samsung Notes כלי ה-AI יוכל לעבור על הערות שכתבתם במהלך פגישה או שיעור ולעשות בהן סדר - ליצור כותרות ולהכניס את הטקסט לתבניות.
גם עיבוד התמונות זוכה לסיוע AI, עם כלי שיודע למחוק השתקפויות שנוצרות כשמצלמים ליד חלון, למשל. גיליתם שהתמונה שצילמתם עקומה? המערכת תשלים פרטים מחוץ למסגרת הצילום כדי לייצר תמונה חדשה וישרה, ואפשר גם לשנות את המיקום של האובייקטים שצילמתם. במקרים כאלה, המערכת תוסיף לתמונה סימן מים שמעיד על כך שהתמונה עברה שינוי באמצעות כלי AI.
בתחום הווידיאו, אפשר להוסיף אפקט של הילוך איטי לסרטון גם אם צילמתם אותו כסרטון רגיל - המערכת כבר תייצר את הפריימים הנוספים שנדרשים לאפקט.
סמסונג משלבת ב-S24 גם כלי חדש של גוגל לחיפוש: ראיתם משהו מעניין בתמונה או בסרטון? אחרי לחיצה ארוכה על כפתור הבית תוכלו להקיף בעיגול כל אובייקט על המסך כדי לחפש עליו מידע נוסף.
3 צפייה בגלריה
גלקסי S24
גלקסי S24
כלי החיפוש החדש של גוגל בגלקסי S24
(סמסונג)
בסמסונג מסבירים כי מערכת ה-AI מבצעת חלק מהפעולות במכשירים עצמם, ולא דרך הענן. בבדיקה קצרה של המכשירים החדשים ההבדל מורגש - ההצעות לניסוח מחדש של טקסט הופיעו במהירות, וגם עיבוד של תמונות דומה לפעולת עריכה רגילה במכשיר. חלק מהתכונות החדשות צפויות להגיע במהלך השנה גם לדגמים קודמים של סמסונג, אם הם כוללים מפרט חזק שיכול לתמוך בהן. ניחוש לא פרוע: סביר להניח שנראה עדכונים כאלה לסדרת S23 ולדגמים המתקפלים האחרונים שהשיקה סמסונג בקיץ.
ובכל זאת, מה שונה פיזית במכשירים? המסכים גדלו קצת - ה-S24 הבסיסי כולל מסך בגודל 6.2 אינץ' לעומת 6.1 בדור הקודם, בגרסת הפלוס המסך גדל ל-6.7 אינץ' לעומת 6.6 בדור הקודם והאולטרה נשאר עם מסך של 6.8 אינץ'.
3 צפייה בגלריה
גלקסי S24
גלקסי S24
המסך גדל קצת, בלי להגדיל את המכשיר עצמו
(איתי שמושקוביץ)
האולטרה זכה להגנה משודרגת על המסך, עם Gorilla Glass Armor, ולפי סמסונג היא משפרת את עמידות המכשיר ב-50% ומגדילה פי 4 את ההגנה מפני שריטות. האולטרה גם כולל מסגרת שעשויה מטיטניום - בדומה למתחרה העיקרי שלו, האייפון 15 פרו. בדגמי הבסיס והפלוס סמסונג נשארת עם Gorilla Glass Victus 2, כמו בדור הקודם.
המעבדים הוחלפו, כמובן, כשהפעם גרסת הבסיס והפלוס "יסתפקו" במעבד Exynos 2400 של סמסונג ואילו בגרסת האולטרה משולב מעבד Snapdragon 8 דור 3 של קוואלקום (לשם השוואה, כל דגמי S23 השונים צוידו במעבדי Snapdragon 8, דור 2).
גם מחירי המכשירים דומים לדור הקודם: דגם ה-S24 הפשוט ביותר, עם 128 גיגה-בייט אחסון, יימכר בכ-3,300 שקל. דגם הפלוס אפילו קצת יותר זול מקודמו - המחיר מתחיל ב-4,000 שקל ומגיע עד 4,500 שקל, בהתאם לאחסון (50 שקל פחות מה-S23 פלוס), ואילו האולטרה התייקר בכ-200 שקל - המחיר מתחיל ב-5,200 שקל ומטפס עד ל-6,700 שקל לדגם שכולל אחסון בנפח של 1 טרה-בייט.
הערב נפתחת הרשמה מוקדמת להזמנת המכשירים והם צפויים להגיע לחנויות ב-6.2.