סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ביוג'נסל גייסה 16 מיליון דולר בהובלת מריוס נכט

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית שהקימו ד"ר יעל פורת ופרופ' מיכאל בלקין פיתחה טכניקה ייחודית לטיפול במחלת הרגל האיסכמית הקריטית (CLI), הגורמת לאיבוד הגפיים ולמוות. הניסויים הקליניים שביצעה החברה עברו בהצלחה יתרה והציגו שיפור בכל המטופלים

חברת הביוטכנולוגיה הישראלית ביוג'נסל, השלימה גיוס סיד בהיקף של 16 מיליון דולר בהובלת מריוס נכט. החברה הוקמה על ידי ד"ר יעל פורת ופרופ' מיכאל בלקין והיא מפתחת טכנולוגיה לשימוש בתאי אב מדמו של החולה לטיפול במחלות מיקרו-וסקולריות.
ביוג'נסל ממוקמת בבית החולים לניאדו בנתניה ומקיימת עם בית החולים שותפות אסטרטגית. המוצר שלה נועד לטיפול בבעיות של מחלת הרגל האיסכמית הקריטית (CLI), הנפוצה בקרב חולי סוכרת ומעשנים כבדים. המחלה באה לידי ביטוי בחסימה חמורה של זרימת הדם בכלי הדם הקטנים באזור הרגליים - מה שגורם לכאב בלתי פוסק, לדלקות כרוניות, לפצעים ולאיבוד הגפיים. ההשלכות של המחלה טראגיות: הנתונים מראים כי בתוך שנה מהדיאגנוזה 30% מהחולים מועמדים לקטיעה ו-20% מתים. רק בארה"ב מבוצעות מדי שנה כ-80 אלף קטיעות רגליים מסיבות אלה.
תהליך ייצור התרופה מתחיל מאיסוף מנת דם סטנדרטית מהחולה עצמו, שיכול להיעשות בכל מרפאה, ללא צורך בטיפול מקדים, בהרדמה או באשפוז. בהמשך, מוזרקים התאים המעובדים לשריר הרגל של החולה, שם הם מעודדים ייצור כלי דם חדשים שעוקפים את כלי הדם הסובלים מהמחלה ובכך מחדשים את הספקת הדם לרגל ומסייעים להשקטת התהליך הדלקתי ולניקוי נזקי הדלקת. הטיפול הוא חד פעמי וכולל 30 הזרקות בשריר הרגל. על פי התוצאות מהחולים הראשונים, גם לאחר שנים רבות של מחלה, לתאים המוזרקים יש השפעה ארוכת טווח. השיפור נראה כבר לאחר חודש והוא ממשיך ומתעצם לאורך השנים.
1 צפייה בגלריה
ד"ר יעל פורת וד"ר אורי ירון, מייסדי ביוג'נסל
ד"ר יעל פורת וד"ר אורי ירון, מייסדי ביוג'נסל
ד"ר יעל פורת וד"ר אורי ירון, מייסדי ביוג'נסל
(צילום: פוטו ריאו, שלמה שהם)
בניסויים הקליניים שלב I, ביוג'נסל טיפלה בהצלחה בחמישה חולים חשוכי מרפא שניסו בעבר את כל הטיפולים הזמינים האחרים והיו אמורים לעבור קטיעה של הגפה. לאחר מכן, החברה טיפלה בהצלחה בארבעה מקרים נוספים, חמורים יותר, במסגרת טיפולי חמלה. הטיפול התאי נמצא בטיחותי ואף על פי שכל חולה נכנס לטיפול במצב שונה, כל החולים השתפרו לפחות בשלושה מדדים והטיפול הביא למניעת הקטיעה, לשיפור בזרימת הדם, לריפוי פצעים כרוניים, לירידה בכאב, לגמילה מתרופות נרקוטיות וכפועל יוצא מכך לעליה באיכות החיים .
ביוג'נסל קיבלה לאחרונה אישור FDA להמשיך עם ניסוי שלב II המתוכנן להיות ניסוי מבוקר כפול בחולים חשוכי מרפא.