סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
דיווח: מיקרוסופט תציג פרסומות במשחקי אקסבוקס חינמיים

הפרסומות לא אמורות להפריע לחוויית המשחק, ונועדו לספק מקור הכנסה נוסף ליוצרי המשחקים. לא ברור אם מיקרוסופט יצרה קשר עם מפרסמים, אך השירות צפוי לצאת לדרך ברבעון הבא של השנה

מיקרוסופט מתכננת להטמיע פרסומות בתוך משחקי אקסבוקס חינמיים (Free-to-Play), כך דווח ב"ביזנס אינסיידר". מיקרוסופט רוצה לעבוד עם חברות אד-טק (Adtech) כדי ליצור מערכות שיאפשרו למפרסמים לקנות ולהציב פרסומות. על פי שני מקורות, הפרסומות לא צפויות לקטוע את חוויית המשחק, אלא למשל יוצגו כשלטי חוצות במשחק מרוצים. המיזם החדש צפוי לצאת לדרך ברבעון השלישי של 2022.
המקורות מסרו ל"אינסיידר" כי מיקרוסופט לא מתכננת לקחת לעצמה נתח מההכנסות, אלא תאפשר למפתחי המשחקים וחברות הפרסום להתחלק בהן. ייתכן כי מיקרוסופט מעוניינת להטמיע את מערכת הפרסום כדי למשוך אליה עוד מפתחי משחקים חינמיים, שיוכלו ליהנות מתזרים מזומנים נוסף מלבד רכישות בתוך המשחק. לכאורה מיקרוסופט מנסה להבין כיצד ניתן להציג פרסומות לקהל הגיימרים הצעיר, שרובו לא צופה בערוצי טלוויזיה מסורתיים.
על פי הדיווח, מיקרוסופט לא תשתמש במידע שהיא אוספת ממנוע החיפוש בינג ושאר השירותים שלה בשביל להציג פרסומות מותאמות אישית. בכתבה לא צוין אם מיקרוסופט כבר פנתה אל חברות פרסום. "אנחנו תמיד מחפשים כיצד לשפר את חוויית השחקנים והמפתחים, אבל אין לנו מידע נוסף לחלוק", נמסר מטעם מיקרוסופט בעקבות הדיווח. בחודש שעבר נפוץ דיווח על כך שמיקרוסופט עלולה להוסיף פרסומות לסייר הקבצים של וינדוס 11. עם זאת, לא ברור אם מדובר בבלון ניסוי או בפיצ'ר שחברת התוכנה באמת מעוניינת להטמיע.
פרסומות בתוך המשחקים עצמם אינן רעיון חדש כשלעצמו. כבר באמצע שנות האלפיים ענקית המשחקים EA החלה להטמיע פרסומות במשחקי הספורט שלה כמו NHL, NFL ונסקאר (NASCAR). אפילו ברק אובמה הציג פרסומות וירטואליות כחלק ממסע הבחירות שלו לנשיאות ארצות הברית. בישראל ישנם כמה סטארט-אפים שפיתחו דרכים להטמיע פרסומות בזמן אמת במשחקי מובייל כמו Anzu.io ו-Sayollo.