סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
מיקרוסופט ויוביסופט הביטו לענן וראו את עתיד הגיימינג

החברות הציגו בכנס מפתחי המשחקים השנתי טכנולוגיות המאיצות את בניית המשחקים ואת תחזוקתם. בין היתר בשל מגפת הקורונה, חברות גיימינג נאלצו לחשוב מחדש כיצד יתנהלו תהליכי הפיתוח בשנים הבאות

בכנס מפתחי המשחקים השנתי (GDC), מיקרוסופט ויוביסופט (Ubisoft) חשפו השבוע כל אחת אבני דרך בטכנולוגיות ענן שעשויות לשנות את האופן בו ניתן ליצור משחקים.
הפיתוח הראשון שהציגה מיקרוסופט נקרא ID@Azure: ערכה של כלים ומשאבים חינמיים שנועדו לסייע למפתחי משחקים להטמיע שירותי גיימינג מבוססי-ענן. התוכנה היא אגנוסטית מטבעה, כלומר שניתן לפתח באמצעותה משחקים לאקסבוקס, ל-PC, לפלייסטיישן או לנינטנדו סוויץ'. הטכנולוגיה גם תאפשר ליוצרי משחקים עצמאיים לפתח משחקים מורכבים יותר, עם מולטיפלייר בין קונסולות, איסוף וניתוח נתונים של שחקנים לצורך שיפור חווית המשחק.
מיקרוסופט גם חשפה את ה-Azure Virtual Game Development Machine (מכונה וירטואלית לפיתוח משחקים). זו למעשה מחשב עבודה מבוסס-ענן, עליו מותקנים מראש מגוון כלי פיתוח משחקים, כמו מנוע המשחק אנריל (Unreal) ותוכנת Perforce. השימוש בטכנולוגיית ענן אמורה להעניק גמישות רבה יותר למפתחי משחקים, שיוכלו לעבוד מהבית במקום להישען אך ורק על מחשבים משרדיים בעלי חומרה חזקה ויקרה.
1 צפייה בגלריה
נשים ב גיימינג  assassin's creed Valhalla
נשים ב גיימינג  assassin's creed Valhalla
assassin's creed Valhalla
(מקור: Ubisoft צילום מסך)
יוביסופט, המפתחת של "Assassin's Creed" ו-"Far Cry", חשפה טכנולוגיית ענן משלה בשם יוביסופט Scalar. בדומה למכונה הווירטואלית של מיקרוסופט, Scalar אמור להפחית את עומס העבודה על המחשבים של מפתחי המשחקים - אך גם על מחשבי הגיימינג של השחקנים בבית. יוביסופט טוענת כי עומס העבודה "יוכל להתחלק בין מספר בלתי-מוגבל של מחשבים".
בפועל, זה אומר שמספר השחקנים ששוהים בשרת משחקים אחד יוכל לגדול משמעותית, ושהמשחקים עצמם יוכלו לגדול בהיקפם (לא בטוח שזה דבר טוב, שכן אחת הביקורות העיקריות שנשמעו נגד המשחקים החדשים בסדרת "Assassin's Creed" היא שיוביסופט נוהגת ליצור עולמות משחק גדולים מדי ולמלא אותם בתוכן ממוחזר ומשעמם).
יוביסופט גם טענה כי Scalar יוכל לשפר את תחזוקת המשחקים עצמם - מפתחים יוכלו להוסיף תוכן ותיקוני באגים למשחקים, מבלי לדרוש מהשחקנים להוריד עדכוני תוכנה. יוביסופט טוענת כי חווית המשחק תישאר ללא הפרעה. התוכנה לכאורה גם אמורה לחלק את עיבוד המשחק בצורה חכמה יותר, כך שהמשחק לא יריץ ברקע קטעים מיותרים ויכביד על תהליכי המחשוב.
ייתכן שיש להודות על כך לקורונה. בשל המגפה, יצרניות המשחקים החלו לחשוב מחדש כיצד עליהן לפתח משחקים. הטלת חלק מהעומס על מחשוב ענן עשויה לחייב מפתחי משחקים לשנות מן היסוד את תהליך הפיתוח - ובעתיד, אולי גם את חוויות המשחק עצמן.