סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת NeuroBlade המפתחת שבבי זיכרון חישובי גייסה 83 מיליון דולר

הגיוס בסבב B של הסטארט-אפ התל אביבי הביא את גיוסי החברה לגובה של 110 מיליון דולר. Corner Ventures האמריקאית הובילה את סבב ההשקעה הנוכחי, בתמיכת המשקיעים הקיימים ביניהם מריוס נכט

חברת הסטארט-אפ נוירובלייד (NeuroBlade) מתל אביב גייסה 83 מיליון דולר בסבב B, שמביא את סך גיוסי החברה עד כה ל-110 מיליון דולר. Corner Ventures האמריקאית הובילה את סבב ההשקעה הנוכחי, בתמיכת המשקיעים הקיימים בחברה Intel Capital, Grove Ventures, StageOne Ventures ומריוס נכט.
בסבב הגיוס השתתפו גם חברות הענק MediaTek, Pegatron, PSMC, UMC ו-Marubeni. מרבית הגיוס ייכנס לקופת החברה ואחוז קטן מאוד למשקיעים ראשונים שלה.
"נוירובלייד מפתחת סוג חדש של זיכרון שיש בו יחידות עיבוד זיהינו המון סוגים של חישוב שהם סביב הדאטה", אומר לכלכליסט מנכ"ל החברה אלעד סיטי. "כשהתחלנו את הדרך רצינו לבנות זיכרון חישובי אשר יתים לכל אותן חברות אשר צריכות היום יכולות עיבוד של דאטה".
2 צפייה בגלריה
צוות נוירובלייד NeuroBlade
צוות נוירובלייד NeuroBlade
צוות נוירובלייד
(רגב כלף)
בשנים האחרונות כמות המידע שנאסף על ידי ארגונים גדלה באופן אקספוננציאלי, ובכך מועצם הקושי של מערכות המחשוב לנתח ולהפיק תובנות מהמידע.
מערכת שמאיצה חישובים
נוירובלייד פיתחה ארכיטקטורה חדשה לעיבוד וניתוח נתונים (Data Analytics), המסירה צווארי בקבוק משמעותיים שמאטים את עיבוד הנתונים, וזאת באמצעות שילוב יכולות עיבוד בתוך הזיכרון עצמו. מאיץ הזכרון שפיתחה החברה משלב את הטכנולוגיה שלה עם חומרה, תוכנה ואלגוריתמים לכדי מערכת כוללת שמותקנת בחוות שרתים ומאיצה את החישובים.
נוירובלייד, שמעסיקה יותר מ-100 עובדים ומגייסת בימים אלו עשרות עובדים נוספים בארץ ובעולם, נוסדה ב-2018 על ידי המנכ''ל אלעד סיטי וה-CTO אליעד הלל, שניהם יוצאי היחידה הטכנולוגית 81 של חיל המודיעין ומהעובדים הראשונים של חברת סולאראדג'.

2 צפייה בגלריה
יזמי נוירובלייד NeuroBlade מימין אלעד סיטי אליעד הלל
יזמי נוירובלייד NeuroBlade מימין אלעד סיטי אליעד הלל
יזמי נוירובלייד (NeuroBlade). מימין: אלעד סיטי ואליעד הלל
(צילום: דיוויד גארב)
סיטי, שעבד בסולאראדג' מהקמתה ועד להפיכתה לחברה השווה מיליארדי דולרים, כיהן בה במגוון תפקידי מפתח בתחום המו''פ, ושימש בה בתפקידו האחרון כסמנכ''ל מערכת ותוכנה. הצוות המוביל של נוירובלייד כולל יוצאי חברות דוגמת אינטל, מארוול וטקסס איסנטרומנטס, שצברו ניסיון רב בבניית מערכות ובתכנון סיליקון.
החברה גייסה בסבב הראשון 23 מיליון דולר ובסבב סיד 4.5 מיליון דולר. "הגיוס משקף את השלב שבו נמצאים ב-A גייסנו להוכיח משהו טכנולוגי שהוא הבסיס שלנו וזהו סיבוב של לקחת את המוצר לשוק", אומר אלעד סיטי. "שווי החברה עומד על מאות מיליוני דולרים ולא באזור היוניקורן ויש לנו מקום לגדול בהמשך".