סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
 אמנון שעשוע מייסד ומנכ"ל מובילאיי
אמנון שעשוע מייסד ומנכ"ל מובילאיי (צילום: מובילאיי)

פולקסווגן הכריזה על הסכם עם מובילאיי: מערכות נהיגה אוטונומית ישולבו בדגמי יוקרה

המערכות של החברה הישראלית ישולבו בדגמים החדשים של אאודי, בנטלי, למבורגיני ופורשה. בנוסף, מובילאיי תספק שכבה טכנולוגית גם לרכבים המסחריים האוטונומיים של הקבוצה

מערכות הנהיגה האוטונומית של מובילאיי סופרוויז'ן וChauffeur ישולבו בדגמים החדשים של אאודי, בנטלי, למבורגיני ופורשה, כך מודיעה היום (ד') קבוצת הרכב פולקסווגן.
לפני שלושה חודשים הכריזה מובילאיי הישראלית של אמנון שעשוע על חתימת הסכם משמעותי עם אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, אך נאסר עליה להגיד כי מדובר בפולקסווגן. בנוסף למותגי היוקרה של פולקסווגן, תספק מובילאיי שכבה טכנולוגית גם לרכבים המסחריים האוטונומיים של הקבוצה. עם זאת, מובילאיי אינה הספקית היחידה של הטכנולוגיה האוטונומית ובפולקסווגן מציינים כי ימשיכו להסתמך גם על מערכות בפיתוח פנימי שמשלבות גם את קוואלקום, בוש ואת הורייזון בסין.
קבוצת פולקסווגן ומובילאיי משתפות פעולה בתחום מערכות סיוע לנהיגה כבר תקופה. במסגרת ההסכם הנוכחי ישולבו ברכבי פולקסווגן המערכות של מובילאיי לסיוע לנהג והפיכתה של הנהיגה לכמעט אוטונומית. הן מאפשרות עקיפה אוטומטית בכבישים מהירים באיזורים מורשים וכן עצירה אוטומטית ברמזורים ותמרורי עצור. בעתיד, מובילאיי תספק טכנולוגיה שתאפשר נהיגה אוטונומית בדרגה 2 (נהיגה אוטונומית חלקית) בתוך קבוצת פולקסווגן. כשטכנולוגיה זו תהיה זמינה, בכפוף לרגולציה, נהגים יורשו להסיר את ידיהם מההגה אך יהיו חייבים להישאר ערניים למצב הדרך ומוכנים להתערב בכל זמן. בנוסף, פולקסווגן עובדת עם מובילאיי על פתרונות נהיגה אוטונומית בדרגה 3 (נהיגה אוטונומית גבוהה). ברמה הזו, הרכב יוכל לקחת מהנהג את פעולות הנהיגה באזורים מוגדרים ותחת גבולות תפעול מוגדרות, כשהנהג לא נדרש לנטר את המערכת באופן רציף.
במובילאיי קיוו כי ההכרזה על ההסכם החדש, שנעשתה במסגרת תערוכת CES השנתית רבת המשתתפים, תאושש את מנייתה שצללה ב-50% זמן קצר לפני כן בעקבות אזהרת רווח חמורה. עם זאת, זה לא קרה מאז ומובילאיי ממשיכה להיסחר סביב שווי של כ-22 מיליארד דולר אליו נפלה בסוף דצמבר. מוקדם יותר השבוע הודיעה מובילאיי על החלטתה לסגור את מחלקת האפטר מרקט, שעסקה במכירת המערכות ההיסטוריות של החברה המתריעות על סטייה מנתיב נסיעה או התקרבות יתרה לרכבים אחרים. במסגרת זו, היא תפטר 130 עובדים, מתוכם 90 בישראל.