סגור
50 הסטארטאפים המבטיחים
המייסדים של Fetcherr ד"ר אורי ירושלמי רועי כהן ו רובי ניסן
המייסדים של Fetcherr ד"ר אורי ירושלמי, רועי כהן ורובי ניסן . בדרך לתמחור אופטימלי (צילום: ענבל מרמרי)
מקום 4

Fetcherr מאפשרת חיזוי אופטימלי של תמחור

Fetcherr משקללת אינספור פרמטרים כדי שחברות יתמחרו את מוצריהן באופן הרווחי ביותר בזמן אמת


סיפורה של Fetcherr שונה משל רוב הסטארט־אפים בגיליון זה. מייסדיה לא נפגשו בשירות הצבאי או בעבודה משותפת באחת מחברות ההייטק, אלא בדרך לגן של ילדיהם. ב־2019 הקימו שלושת האבות את הבייבי החדש — חברה שמפתחת כלי חיזוי מבוססי AI לעסקים. רועי כהן, ד"ר אורי ירושלמי ורובי ניסן נהגו לנהל שיחות עמוקות על בינה מלאכותית בזמן שישבו בגינת משחקים בשכונת פולג בנתניה (שם ממוקמת החברה כיום, למרות שעם גיוסי הון של 120 מיליון דולר יכלה בהחלט להרשות לעצמה משרדים בתל אביב). כהן, המנכ"ל, היה מראשוני הדרופ־שיפרים בארץ ונחשב למומחה באי־קומרס; ירושלמי, ראש תחום ה־AI הוא איש אלגוטריידינג שהיה אחד הראשונים שגם עשה דוקטורט בתחום; וניסן, סמנכ"ל אסטרטגיה, הוא מומחה לשיווק שעבד בתפקידים בכירים במשרדי פרסום ובהייטק. המכנה המשותף של השלישייה, מעבר לילדים שליוו לגן, היא שכולם התמחו בתהליכי קבלת החלטות אוטומטיות בשווקים משוכללים. Fetcherr החלה את דרכה כתרגיל באתגור אמזון באמצעות טכניקות אלגו — בדיקה אם ניתן לצפות שינויי מחירים מראש ולמקסם אותם מול הביקוש. אחרי שנה של עבודה המטרה הפכה לשאפתנית במיוחד — בזמן ש־OpenAI ומתחרותיה בונות את מודלי השפה הגדולים (LLM, Large Language Model) ב־ Fetcherr רוצים לבנות את מודל השוק הגדול — Large Market Model או LMM. התוכנה של החברה אוספת אינספור פרמטרים, מבצעת אינספור סימולציות, משקללת אותם עם עקומות הביקוש ומספקת חיזוי אופטימלי של תמחור. בחברה פנו לענף התעופה שסבל בתקופת הקורונה, ואת ההוכחה להצלחתם קיבלה ביום המשקיעים שקיימה דלתא איירליינס בסוף 2024. חלק נכבד במצגת של נשיא ענקית התעופה הוקדש לטכנולוגיה של החברה מנתניה, שאותה הוא כינה "אנליסט על" משום שהיא מאפשרת לבחון בזמן אמת תרחישים כמו השפעת העלאת מחיר טיסה ליעד מסוים בתאריך מסוים ב־40 דולר על החלטות הצרכנים — האם הם ירכשו את הכרטיס מדלתא או יעברו לחברה מתחרה? בינתיים רק אחוזים בודדים מהחלטות התמחור נמסרו למנוע של Fetcherr, אבל בדלתא מתכוונים להרחיב את שיתוף הפעולה. חברת תעופה אחרת שעובדת עם החברה סבורה שהשימוש במנוע החיזוי כבר העלה את הכנסותיה בכמה אחוזים. הבשורה הרעה לטסים היא שחברות תעופה נוספות שהחלו להתעניין בפתרון של החברה, שכבר חושבת על כניסה לשווקים חדשים — מגיימינג ועד פיננסים.