סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קסדת מציאות מעורבת קווסט 3 של מטא הוצגה בספטמבר 23
קווסט 3 של מטא (בלומברג)

מקסדת מציאות מעורבת ועד יכולת AI ליצירת סטיקרים בווטסאפ: החשיפות של מטא

ענקית הטכנולגיה הציגה שורה של מוצרים חדשים בכנס המפתחים שלה; מחיר הקסדה החדשה, שאמורה להתחרות במשקפי ויז'ן פרו של אפל, יעמוד על 499 דולר. עוד חשפה מטא את הדור השני של המשקפיים החכמים שפיתחה בשיתוף עם ריי באן

קסדת מציאות מעורבת שתתחרה במשקפי ויז'ן פרו של אפל, אבל תגיע לשוק לפני ותעלה 3,000 דולר פחות, יכולת AI ליצירת סטיקרים בווטסאפ ואפילו אוואטר של סנופ דוק שידריך אתכם במשחק דמוי מבוכים ודרקונים - אלו חלק מהחשיפות שהציגה מטא באירוע הפתיחה של כנס המפתחים שערכה הערב במטה במנלו פארק.
המוצר הראשון שהציג מנכ"ל ומייסד מטא, מארק צוקרברג, הוא קווסט 3 (Quest 3) - קסדת מציאות מעורבת (Mixed Reality) שמיועדת ל"משתמשי מיינסטרים" ולדברי מטא מאפשרת לשלב בין העולם הפיסי לווירטואלי.
הקסדה נשלטת באמצאות שני ג'ויסטיקים אלחוטיים או זיהוי של תנועות יד, ומסוגלת לשלב עצמים וירטואליים בצורה טבעית בסביבה הפיסית של המשתמש. למשל, משחק של דברים מוזרים שבו נפתחים פורטלים בתוך החדר שבו יושב המשתמש. צפיפות הפיקסלים של הקסדה גבוהה פי 10 לעומת הקווסט 2, מה שמאפשר לה לתפקד כמסך וירטואלי לצפייה בשידורי ספורט, סדרות וסרטים, או לשחק משחקי מחשב על מסך וירטואלי ענק.

3 צפייה בגלריה
כנס המפתחים של מטא מארק צוקרברג מציג את קסדת המציאות המעורבת קווסט 3
כנס המפתחים של מטא מארק צוקרברג מציג את קסדת המציאות המעורבת קווסט 3
צוקרברג בכנס המפתחים
(צילום: REUTERS/Carlos Barria)

3 צפייה בגלריה
כנס המפתחים של מטא מארק צוקרברג 9.23
כנס המפתחים של מטא מארק צוקרברג 9.23
(צילום: REUTERS/Carlos Barria)
שיתוף פעולה עם שירות הענן של אקסבוקס יתן לבעלי הקסדה גישה לספרייה של מאות משחקים. כמו כן ניתן להציב על הקירות תמונות, איורים וגיפים וירטואליים. יכולת נוספת תאפשר למשתמשים לחוות אירועי ספורט כמו משחקי NBA וקרבות MMA ממש כאילו הם יושבים על המגרש או בזירה, ולשחק משחקי ירי בגוף ראשון בצורה מוטמעת במלואה. כן תשיק מטא יישום לעסקים, שיאפשר לארגונים ליצור ולפרוס יישומי MR עסקיים בקנה מידה גדול.
את הקסדה מניע מעבד סנאפדרגון XR 2 של קוואלקום, שמאפשר לה להריץ יישומים ומשחקים עם גרפיקה מורכבת בלי צורך לחיבור במחשב כמו בקסדות קודמות של מטא.
הקסדה החדשה, שמטא תמצב כמתחרה במשקפי ויז'ן פרו של אפל, תעלה בארה"ב 499 דולר, 200 דולר יותר מהדור הקודם של הקווסט אך זול משמעותית מהוויז'ן פרו של אפל שיתומחר עם השקתו ב-3,499 דולר. הקסדה תגיע לחנויות ב-10 באוקטובר.
כמו כן הציגה מטא פיתוחים חדשים בתחום הבינה המלאכותית (AI), ובראשם מודל טקסט לתמונה בשם Emu, שלדברי החברה פועל מהר יותר ממודלים דומים דוגמת Dall-E של OpenAI (5 שניות במקום כדקה). מטא תשלב את המודל באפליקציות השונות שלה, ובהן ווטסאפ, שם ניתן יהיה להשתמש בו על מנת ליצור סטיקרים לשליחה לחברים. באינסטגרם, החל מהחודש הבא, ניתן יהיה להשתמש במודל על מנת לערוך תמונות אמיתיות באמצעות פקודות פשוטות (למשל, "סוודר חג מולד").
3 צפייה בגלריה
כנס המפתחים של מטא מארק צוקרברג 9.23 הדור השני של המשקפיים החכמים בשיתוף ריי באן
כנס המפתחים של מטא מארק צוקרברג 9.23 הדור השני של המשקפיים החכמים בשיתוף ריי באן
צוקרברג מציג את המשקפיים החכמים בשיתוף ריי באן
(צילום: REUTERS/Carlos Barria)
Meta AI הוא סייען בינה מלאכותית דמוי סירי, שמבוסס על מודל השפה הגדול (LLM) של מטא, Llama2, אך גם מחובר לבינג של מיקרוסופט לקבלת מידע רלוונטי ועדכני בזמן אמת, ומשלב גם את Emu. הסייען יהיה נגיש באפליקציות הצ'ט של מטא, ווטסאפ ומסנג'ר, ובהמשך ישולב ביישומים נוספים של החברה.
מטא גם יצרה סייענים בעלי "אישיות" שמתמחים בתחומים מסוימים, כמו מקס השף שמסייע במציאת והכנת מתכונים, לילי העורכת שיכול לסייע בשיפור טקסטים, לורנה מדריכת הטיולים לתכנון נסיעות, דוויין מאמן הכושר ועוד. סייענים אחרים יתמחו בגיימינג, פילוסופיה ועוד. חלק מהסייענים עושים שימוש בדמויות של שחקנים וסלבס בשר ודם, כדי להפוך את האינטראקציה איתם לטבעית יותר. אלו כוללים את דמותו של הראפר סנופ דוג כדאנג'ן מאסטר שמוביל משחק טקסטואלי דמוי מבוכים ודרקונים, טום בריידי כמומחה ספורט, פריס הילטון כמומחית אופנה וקנדל ג'נר כדמות "אחות גדולה".
לדברי צוקרברג, יכולות דמויות אלו יהיו בהתחלה מוגבלות יותר, בהשוואה לסייען הגנרי Meta AI, ובין השאר לא תהיה להן גישה למידע בזמן אמת. "לכל אחת יהיה סיפור רקע ייחודי שיתפתח לאורך זמן, ויהיה מעניין לראות גם את האינטראקציה שלהן זו עם זו", אמר.
עוד הציג מטא פלטפורמה שתאפשר למפתחים ליצור דמויות AI משלהן, ובהמשך תשיק סביבה שתאפשר גם לאנשים ללא ידע בתכנות לאמן דמויות AI משלהן. את הדמויות השונות ניתן יהיה לשלב גם במשחקים תומכים. לדברי צוקרברג, החברה תתמוך גם בשילוב דמויות אלו ביישומים עסקיים, אך מדובר בתהליך ארוך שצפוי להימשך שנה. יוצרים יוכלו ליצור דמויות שמבוססות עליהם כדי לשפר את הקשר עם הקהילה והעוקבים שלהם, כאשר כאן האתגר הוא לוודא שדמות ה-AI אומרת רק דברים שתואמים לאופי היוצר והמותג שלו.
צוקרברג הוסיף שמטא יצרה מנגנונים רבים על מנת לוודא את בטיחות המוצרים החדשים, ושכחלק מכך ההשקה שלהם תהיה מדורגת ומוגבלת בהתחלה. "זה ישנה את האופן שבו אנשים משתשמים בכל המוצרים שלנו, ישנה עסקים", ציין.
לסיום חשף צוקרברג את הדור השני של המשקפיים החכמים שפיתחה מטא בשיתוף עם ריי באן. המשקפיים קלים ונוחים יותר מהדור הקודם, ובדומה להם ניתן להשתמש בהם על מנת לצלם תמונות ולהאזין למוסיקה. החידוש המרכזי הוא תמיכה בסייען Meta AI, שניתן להפעיל אותו באמצעות פקודות קוליות ולצפות במענה שלו על גבי המשקפיים. בשנה הבאה, יוכלו המשקפיים גם להבין את ההקשר החזותי של השאלה שמופנת לסייען (למשל, "מה הבניין הזה?", או "איך מתקנים את הברז הזה?"). יכולת חדשה נוספת תאפשר להעביר שידורי לייב ישירות מהמשקפיים, תכונה שנשמעת כמו פתח מטריד לניצול לרעה. המשקפיים יושקו ב-17 באוקטובר במחיר התחלתי של 299 דולר.
"במטא אנחנו ממוקדים בניית עתיד החיבור האנושי", אמר צוקרברג בפתיחת האירוע. "אנחנו בונים מוצרים שנועדו לאפשר לאנשים להרגיש קרובים יותר, בלי קשר למקום שבו הם נמצאים. העולם הפיסי סביבנו מדהים, ובמקביל נבנה סביבנו עולם דיגיטלי עם שירותים ואפליקציות. אבל למרות שאנחנו נוגעים כל הזמן בעולם הדיגיטלי, בעיקר באמצעות מסכים, יש תחושה שהוא נמצא במישור אחר לגמרי מהחיים הפיסיים. השאלה היא איך אנחנו מאחדים בין שני העולמות כדי ליצור משהו שטוב יותר מכל מה שיש כיום.
"בעתיד, כשתיכנסו לחדר יהיו בו הולוגרמות אינטראקטיביות שיחליפו חפצים פיסיים. תוכלו לבלות עם חברים כשחלק מהם נמצאים אתכם פיסית ואחרים נוכחים וירטואלית כאוואטרים. ובפגישה עבודה יהיו אנשים שיהיו שם פיסית וכאוואטרים, וגם דמויות בינה מלאכותית שיעזרו לכם לבצע משימות מסוימות. כל זה חלק מהמטאוורס, והיום נציג טכנולוגיות יסוד שיאפשרו להפוך את זה למציאות".