סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טים קוק מנכ"ל אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
המנכ"ל טים קוק באירוע ההשקה (צילום: AP/Jeff Chiu)

אפל הציגה את האייפון 15 - עם מצלמה משודרגת, החל מ-799 דולר

הרגע המיוחל הגיע: הטלפון החדש יכלול מסגרת טיטניום וחיבור USB-C, וגם כפתור שיחליף את המתג שליווה את האייפון מאז 2007; המחירים לא השתנו ברוב הדגמים; כן הציגה ענקית הטכנולוגיה אפל ווטש עם מעבד משודרג וסירי שיכולה להשיב לשאילתות בלי חיבור לרשת

אייפונים חדשים עם מסגרת טיטניום, חיבור USB-C, מצלמה משודרגת משמעותית וכפתור שמחליף את המתג שליווה את האייפון מאז 2007; ואפל ווטש עם מעבד משודרג, סירי שיכולה להשיב לשאילתות בלי חיבור לרשת ושנשלט בתנועת אצבע – אלו ההכרזות המרכזיות של אפל באירוע ההשקה שלה הערב (ג'). למי שדאג: מחיר האייפונים לא השתנה, לפחות ברוב הדגמים.

5 צפייה בגלריה
אייפון 15 אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
אייפון 15 אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
אייפון 15
(צילום מסך)

ההכרזה המרכזית של הערב היתה כמובן דגמי האייפון 15 החדשים, ובמרכזם עיצוב חדש עם האי הדינמי שעד עתה שולב בדגמי הפרו. המסך שודרג למסך OLED באיכות Super Reting XDR ועם בהירות גבוהה יותר, פי שניים מהדור הקודם. לדגם הבסיס מסך של 6.1 אינץ' ולדגם הפלוס מסך של 6.7 אינץ', שניהם עם מגן קראמי. הברזל במכשיר עושה שימוש ב-75% אלומניום ממוחזר, והסוללה ב-100% קובולט ממוחזר. בתוך המכשיר ניצב מעבד A16 Bionic שהושק לדגמי האייפון 14 פרו בשנה שעברה, כך שאפל שומרת על המסורת של שימוש במעבד הפרימיום של השנה הקודמת לדגם האייפון הבסיסי של שנה זו.
המצלמה הראשית עברה שדרוג משמעותי והעדשה המרכזית מגיעה כעת עם רזולוציה של 48 מגה-פיקסל, וזום אופטי X2 באמצעות עדשת טלה-פוטו ברזולוציית 12 מגה-פיקסל. מוד הפורטרטים עכשיו מופעל אוטומטית באמצעות יכולות בינה מלאכותית, וניתן לבצע פעולות כמו שינוי המיקוד בתמונה או הפעלת/כיבוי לאחר הצילום.
יכולות תקשורת אלחוטית חדשות יאפשרו לאייפון להתחבר למכשירים אחרים שנמצאים במרחק גדול יחסית, או לזהות מיקום של בעלי אייפון אחרים (למשל חברים שפתחו את המיקום שלהם ביישום FindMy) לפי כיוון ומרחק. יכולות למידת מכונה ישפרו את איכות השיחה ויאפשרו גם ביטול רעשי רקע.
יכולת תקשורת החירום הלוויינית מתרחבת ועתה ניתן יהיה לקבל סיוע למקרה של תקלה ברכב (כמו פנצ'ר או אזל הדלק) במיקומים שבהם אין תקשורת סלולר. עם ההשקה תהיה יכולות זו זמינה רק בארה"ב בשיתוף עם AAA, ותהיה זמינה בחינם למשך שנתיים לכל רוכש אייפון 15.

5 צפייה בגלריה
אייפון 15 פרו אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
אייפון 15 פרו אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
השקת האייפון 15 פרו
(צילום מסך)
כצפוי, חיבור הטעינה במכשיר מתעדכן ל-USB-C, ובכך נפרדת אפל אחרי יותר מעשור מחיבור הלייטנינג האהוב אך האידיוסינכרוטי שלה. באפל הזכירו שמכשירים אחרים של החברה, כמו המקבוקים, כבר מצוידים ב-USB-C וכתוצאה ניתן יהיה לטעון מעתה את האייפון עם אותו כבל שמשמש לטעינת המק.
המחיר ההתחלתי יהיה זהה לדגמי השנה שעברה, ויעמוד על 799 דולר ל-15 ו-899 דולר ל-15 פלוס.
דגמי האייפון פרו זכו לשדרוג משמעותי יותר, כאשר הבולט ביותר הוא שימוש במעטפת טיטניום למכשיר, שמספקת הגנה חזקה יותר תוך ירידה משמעותי במשקל המכשיר וברזלים דקים יותר סביב המסכים שאפשרו לאפל להקטין את ממדי המכשיר בלי להקטין את גודל התצוגה – 6.1 אינץ' לפרו ו-6.7 אינץ' לפרו מקס. בדומה לדגמי הבסיס, גם לדגמי הפרו חיבור USB-C.
עוד נפרדה אפל מאחד המאפיינים שליווו את האייפון החל מ-2007 – הסוויץ' לברירה בין מצב רגיל לשקט/רטט. הסוויץ' הפך אתה לכפתור פעולה, שבלחיצה ארוכה עדיין ממלא את אותו תפקיד של המתג הקודם, אבל מאפשר גם להגדיר פעולות שונות שיבוצעו בלחיצה אחת, כמו הפעלת הקלטה. כשדגם הפרו במצב אופקי ומחובר למטען אלחוטי הוא הופך למסך תצוגה נייח שמסוגל להציג שעון לצד ווידג'טים לבחירת המשתמש.

5 צפייה בגלריה
אייפון 15 פרו אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
אייפון 15 פרו אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
אייפון 15 פרו
(צילום: AP/Jeff Chiu)

את כל זה מריץ שבב חדש בשם A17 Pro עוצמתי, הראשון בתעשייה שמבוסס על ארכיטקטורת 3 ננו-מטר ועם 19 מיליארד טרנזיסטורים. המעבד הגרפי של השבב, מנוע הניורוני מסוגל לעבד 35 טריליון פעולות בשנייה (פי 2 מהר יותר מהדור הקודם). החידוש המשמעותי בסיליקון מבחינת אפל הוא מעבד גרפי חדש, שכולל 6 ליבות ומספק יכולות עיבוד מהירות יותר תוך ניצול אנרגיה נמוך. לדברי אפל, שידרוגים אלו מאפשרים לאייפון פרו להריץ משחקים עתירי גרפיקה ורזולוציה באיכות חסרת תקדים שיאפשרו להריץ על המכשיר משחקים שקודם לכן היו זמינים רק לקונסולות או למחשבים.
המצלמה של המכשיר שודרגה גם היא, עם יכולות שלדברי אפל משתוות לאלו של שבע עדשות מצלמה נפרדות (אף שלמכשיר רק שלוש עדשות במצלמה הראשית). העדשה המרכזית היא ברזולוציה של 48 מגה-פיקסל, ובתמיכת יכולות חישוב מסוגלת לייתר תמונות ב"רזולוציה סופר-גבוהה", כדברי אפל. גם מצב השיפור בתנאי תאורה נמוכה שופר ומסוגל לצלם תמונות עם צבעים רבים יותר ופרטים גדולים יותר. מצלמת הטלפוטו מספקת עתה יכולת זום אופטי של עד X5 (לעומת X3 בדור הקודם). בנוסף, כהכנה להשקת קסדת ה-AR אפל וויז'ון פרו, האייפון פרו מסוגל לצלם סרטוני תלת ממד (מה שהחברה מכנה Spatial Video), לצפייה בקסדה לכשתושק בתחילת השנה הבאה.

5 צפייה בגלריה
אייפון 15 אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
אייפון 15 אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
אייפון 15
(צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES )
המחיר ההתחלתי של האייפון 15 פרו לא השתנה ויעמוד על 999 דולר. המחיר ההתחלתי של האייפון 15 פרו מקס עלה ב-100 דולר ל-1,199, אך יגיע עם נפח אחסון של 256 ג"ב (לעומת 128 ג"ב לדגם ההתחלתי של הפרו מקס משנה שעברה), כך שלמעשה אפל מפסיקה לשווק דגם הפרו מקס עם נפח אחסון קטן יותר וטכנית לא מעלה את מחיר המכשיר.
כל דגמי האייפון החדשים יהיו זמינים במכירה מוקדמת בארה"ב ביום שישי הקרוב ויגיעו לחנויות ב-22 בספטמבר.
החלק הראשון של אירוע ההכרזה התמקד בדגמי האפל ווטש החדשים, ובחשיפת הדור הבא של השעון החכם: האפל ווטש סירייס 9. העיצוב של הדגם החדש זהה בעיקרו לדגמים הקיימים, כאשר עיקר החידושים נמצאים בחומרה שבתוך המכשיר וביכולותיו. לדגם מעבד אפל סיליקון S9, המעבד החזק ביותר שייצר אפל לשעון עם 5.9 מיליון טרנזיסטורים, מעבד גרפי מהיר ב-30% מהדור הקודם, ומנוע ניורוני בן 4 ליבות.

5 צפייה בגלריה
apple watch שעון אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
apple watch שעון אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
השעון החדש של אפל
(צילום: APPLE)
המנוע הניורוני החדש מאפשר לעבד פקודות סירי נפוצות על השעון עצמו, מה שמגביר את זמן התגובה ומאפשר להפעיל את סירי גם כשאין גישה לרשת. בנוסף, סירי תתמוך בשאילתות למידע בריאות מיישום Health, כמו כמה צעדים הלכתי היום, כמה שעות ישנתי בלילה או מה קצב הלב הממוצע שלי בשנה האחרונה. יכולת איתור האייפון מקבלת שידרוג מהותי בזכות רכיב תקשורת חדש, שמסוגלת להציג את הכיוון והמרחק שבו נמצא המכשיר. איכות המסך שודרגה והיא מורגשת במיוחד בתנאי תאורה נמוכים.
לתפעול משופר של השעון, ניתן להצמיד פעמיים במהירות את האצבע והאגודל (Double Tap) כדי לבצע פעולות שונות כמו מענה/ניתוק שיחה, עצירת שעון מעורר והפעלת/עצירת מוסיקה. זה מתאפשר באמצעות המנוע הניורוני שבשילוב עם החיישנים מסוגל לזהות תנועות שרירים זהירות ושינויים בזרימת הדם.
בצד האקלימי, אפל הודיעה שכל הייצור של האפל ווטש מתבצע באמצעות 100% אנרגיה ירוקה, עיצבה מחדש את האריזה כך שתהיה מבוססת על 100% סיבים והקטינה את גודלה, וגם עברה לשילוח מרבית המכשירים בים במקום באוויר. כתוצאה משינויים אלו ואחרים הפחיתה אפל את חתימת הפחמן של האפל ווטש ב-78%, וביחד עם קיזוז פחמן הגיע לאיזון פליטות מלא במכשיר. בנוסף, אפל תקזז פליטות פחמן שייגרמו מטעינת המכשיר לאורך החיים של המוצר. אפל גם תפסיק להשתמש ברצועות עור לאפל ווטש, ותחליף אותן בחומר חדש שפיתחה בשם FineWoven. הרצועות בשיתוף נייקי ייוצרו מעכשיו מחומרים ממוחזרים.
שעון הפרימיום של החברה, האפל ווטש אולטרה, שהושק השנה זוכה גם הוא לשדרוג תחת השם אולטרה 2. גם הוא מצויד בשבב ה-S9 החדש, וכתוצאה ביכולות שמצטרפות לסירייס 9. כן הוא זוכה למסך משודרג עם בהירות מקסימלית גבוהה יותר שהופכת את המסך לקריא גם באור שמש חזק. כן כולל המכשיר שדרוגי תוכנה ליישומי הצלילה והרכיבה על אופניים. זמן הסוללה נשאר זהה לדור הקודם, עם עד 36 שעות פעילות בטעינה אחת. מסגרת הטיטניום של המכשיר עשויה עכשיו מ-95% מתכת ממוחזרת. ובדומה לאפל ווטש הבסיסי, גם מכשיר זה הוא מאופס פחמנית.
כל דגמי השעונים החדשים יהיו זמינים החל מהחודש הבא. דגמי הסירייס 9 יתומחרו בארה"ב החל מ-399 דולר והאולטרה 2 החל מ-799 דולר.