סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
כבל לייטנינג וכבל usb-c
כבל לייטנינג וכבל usb-c (צילום: רויטרס)

האיחוד האירופי הציב דד ליין למעבר של אפל לחיבור USB-C

על פי החלטת האיחוד, יחויבו כל חברות החומרה, לרבות אפל, לעבור לייצור ולהפצה של מכשירים עם חיבור טעינה בתקן USB-C בלבד עד 27 בדצמבר 2024. קרוב לוודאי שאייפון 16, אולי אפילו אייפון 15, יגיעו עם חיבור USB-C במקום לייטנינג. עבור לפטופים הדד ליין הוא אפריל 2026


האיחוד האירופי קבע כי 27 בדצמבר 2024 יהיה הדד ליין למעבר של אפל מחיבור לייטנינג לחיבור USB-C, בהתאם לתקנה שחקק בספטמבר 2021 במטרה לצמצם את הפסולת האלקטרונית - כך לפי דיווח באתר TechRadar. על פי החלטת האיחוד, סמארטפונים שייווצרו בעתיד ללא חיבור כלל - בראשם אייפון 17 - לא ייכללו בתקנה, כלומר מכשירים אלה לא יחויבו להתקין חיבור USB-C.
על פי השמועות, אפל מתכוונת להמיר את חיבורי הלייטנינג בחיבורי USB-C במכשירי אייפון 15, אבל שמועות על כך נפוצו גם לפני השקת אייפון 14, כך שעדיין קשה לדעת. עבור יצרניות לפטופים, בכל אופן, האיחוד האירופי האריך את הדד ליין עד אפריל 2026, ובנוסף לכך נקבע כי חברות החומרה יחויבו לוודא שהמעבר מחיבור לחיבור לא יפגע במהירות הטעינה.
התקנות החדשות תקפות, כמובן, רק לתחומי האירוח האירופי, אבל מכיוון שמדובר בשוק מרכזי וגדול מאוד, קרוב לוודאי שאפל תחיל אותן "בהתנדבות" על כל מכשיריה בכל העולם, שכן פיצול הייצור לשני קווי אייפונים - אחד עם חיבור לייטנינג ושני עם חיבור USB-C - זה עסק מיותר ויקר.
למעשה הציפייה לאייפון עם חיבור USB-C החלה עוד ב-2020, לקראת השקת אייפון 12, עוד לפני החלטת האיחוד האירופי בנושא. אפל, מצדה, כבר החלה להשתמש בתקן במקבוקים שלה ובאייפדים, גם הזולים שבהם. אבל האייפונים, כאמור, נותרו עם חיבור לייטנינג.
בכירים באפל הודו לאחרונה שהחברה תיישר קו עם כל החלטה של האיחוד האירופי בנושא, ובכלל נראה שלאפל אין ממש סיבה לדבוק בחיבור הלייטנינג. זו תהיה הפתעה די גדולה אם החברה תבחר להמתין עד להשקת אייפון 17 כדי להציג חיבור USB-C. כרגע ההערכות הן שאייפון 16, שצפוי להיות מושק בספטמבר 2024, שלושה חודשים לפני כניסת התקנות לתוקף, יהיה הראשון שיצויד בחיבור הזה.