סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מיקרו מינוי נטפליקס

ממשיכה לגוון: נטפליקס פועלת לרכישת זכויות לשידור חי של משחקי ספורט

מוקד המשיכה העיקרי של ענקית הסטרימינג הוא הסדרות והסרטים שלה, ותקופות בלי כותרים חזקים יכולות לשוב ולהביא לירידה במספר המשתמשים. על מנת למתן תלות זו פועלת נטפליקס לגוון את סוגי התכנים שהיא מציעה, וכעת החלה לבחון אפשרות לצרף גם שידורי ספורט חיים לשירות

ענקית הסטרימינג נטפליקס, שמחפשת דרכים לגוון את התכנים שלה, החלה לפעול לרכישת זכויות למשחקי ספורט בשידור חי – כך לפי דיווח של הוול סטריט ג’ורנל. עם זאת, מאמצי החברה בתחום טרם הניבו הסכמי שידור.
אף שרשמה גידול משמעותי במספר המנויים המשלמים ברבעון השלישי של 2022, שהגיע לשיא כל הזמנים, בחברה לא שוכחים את הירידה במשתמשים שנרשמה בשירות הסטרימינג בחציון הראשון של השנה. מוקד המשיכה העיקרי של נטפליקס הוא עדיין הסדרות והסרטים בשירות, ובעיקר סרטי המקור, ותקופות בלי כותרים חזקים יכולות לשוב ולהביא לירידה במספר המשתמשים. על מנת למתן תלות זו פועלת נטפליקס לגוון את סוגי התכנים שהיא מציעה. המהלך הבולט ביותר היה השקת שורה של משחקי מובייל שזמינים כחלק ממינוי לשירות (ושעדיין לא הצליח להפוך למוקד משיכה משמעותי). עתה, אומרים מקורות עם ידע בנושא לוול סטריט ג'ורנל, החלה החברה לבחון אפשרות לצרף גם שידורי ספורט חיים לשירות.
נטפליקס התמודדה במכרז לזכויות הסטרימינג לסבב משחקי הטניס האירופי לגברים של ATP, אך פרשה ממנו לפני שהושלם. היא גם בחנה אפשרות לרכוש זכויות סטרימינג למשחקי טניס נשים ותחרויות אופניים. מוקדם יותר השנה התמודדה נטפליקס על רכישת זכויות הסטרימינג למרוצי פורמולה 1, אך הפסידה ל-ESPN שבבעלות דיסני. כן בחנה החברה אפשרות לרכוש זכויות שידור של ליגות ספורט בפרופיל נמוך, במטרה להמנע מעלויות העתק של ענפי ספורט מרכזיים. בשנה שעברה, למשל, ניהלה נטפליקס מגעים לרכישת הזכויות לשידור ליגת הגלישה העולמית, אך אלה כשלו בגלל חילוקי דעות על המחיר.
יש היגיון מאחורי פנייה לענפי ספורט נישתיים יותר: המחיר של זכויות השידור נמוך, אך לאלו יש קהלים אדוקים שישמחו לשלם בעבור הזכות לצפות בהם. בנוסף, שידור תחרויות ומשחקים מענפים אלו יחשוף אותם לקהל עצום של מאות מיליוני איש, ויגדיל את הפופולריות שלהם. מהלך כזה יסייע לנטפליקס לשמר לקוחות קיימים שיחשפו לענפי ספורט שלא הכירו ולסייע לענפים נישתיים לזכות לתפוצה גדולה יותר – תרחיש קלאסי של ווין-ווין.
לשידורי ספורט יש יתרון מבחינת נטפליקס, שכן הם מבטיחים יציבות מבחינת קהל צופים קבוע, והמשכיות צריכה לאורך זמן. שידורי ספורט לא צורכים בבינג', אלא צופים בהם בלייב או כמעט בלייב. הדבר מבטיח קהל צופים קבוע שיישאר בנטפליקס לכל אורך תקופת המשחקים או התחרויות, בניגוד למשתמשים שמשלמים רק על מנת לצפות בבינג' בסדרה פופולרית או שתיים ואז מתנתקים.
החיסרון, מנגד, הוא הצורך לשוב ולחדש את זכויות השידור מדי תקופה, מה שיכול להוביל למלחמת מחירים במקרה שמדובר בענפים מבוקשים. בארה"ב, גופי שידור הוציאו השנה 21.3 מיליארד דולר על רכישת זכויות, עלייה של 25.7% לעומת 2019. ייתכן שמסיבה זו נטפליקס עדיין לא חתמה על חוזים וממקדת את מאמציה בעיקר בענפים מבוקשים פחות.