סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף שבועי 10.5.18 ג'ק ופרד מרכז של עליבאבא ב שנגחאי
מרכז של עליבאבא בשנגחאי (צילום: בלומברג)

פריצת הענק בסין: בכירים בעליבאבא זומנו לחקירה

לפני כשבועיים פרצו האקרים למסד נתונים של המשטרה בסין, וגנבו פרטים של כמיליארד אזרחים. ככל הנראה אותו מסד נתונים אוחסן בפלטפורמת הענן של עליבאבא. בכירים בחברה נדרשים לתת הסברים

מנהלים ביחידת מיחשוב הענן של חברת עליבאבא זומנו לחקירה על ידי הרשויות בשנגחאי בקשר לגניבת נתונים על אזרחי סין שהיו בידי המשטרה, כך לפי "וול סטריט ג'ורנל".
סין נמצאת בטלטלה בשבועות האחרונים לאחר שהאקרים גנבו פרטים אישיים של כמיליארד אזרחים במדינה, לאחר שניצלו פרצת אבטחה ופרצו למסד מידע של המשטרה. קבוצת ההאקרים העמידה את המידע למכירה ברשת תמורת 200 אלף דולר.
על פי הג'ורנל, חוקרי אבטחת סייבר אמרו כי דשבורד לניהול מסד המידע נותר פתוח ללא סיסמה במשך יותר משנה, מה שהפך אותו למטרה נוחה לפריצה.
בהתבסס על סריקות של מסד המידע, החוקרים הגיעו למסקנה שהוא התארח בפלטפורמת הענן של עליבאבא. עובדי החברה אישרו את היחסים בין הגופים.
ענקית התוכנה הסינית ערכה חקירה פנימית בניסיון לברר כיצד נותרה הפרצה אותה ניצלו ההאקרים, כך לדברי הג'ורנל. המנהלים שזומנו לפגישות עם הרשויות בשנגחאי כוללים את סגן הנשיא צ'ן שוסונג, שנשכר לאחרונה כדי להוביל את עסקי האבטחה הציבורית של יחידת מחשוב הענן.
גודל המאגר שנפרץ הוא כ-13 טרה-בייט. הרשומות כוללות שמות, כתובות, מספרי ת"ז, מספרי טלפון ומידע על תיקים פליליים. לא מדובר במידע יקר ערך כמו מספרי כרטיסי אשראי או תיקים רפואיים, מה שעשוי להסביר את המחיר הנמוך יחסית שנדרש עבורו.