סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

פרסום ראשון
היוניקורן הישראלי OpenWeb מפטר עובדים ומפחית שכר - ההנהלה תעבור לארה"ב

החברה שפיתחה טכנולוגיה לשיפור השיח ברשת, מצטרפת לגל הפיטורים בהייטק, ומפטרת 14 עובדי פיתוח - כ-10% מהעובדים. במקביל, OpenWeb תשכור עובדים אחרים בארה"ב וכן תגייס עשרות עובדים לתחום הפרסום, חלקם בישראל: "ברור לכולם ששוק העבודה וההייטק בפרט השתנה"

היוניקורן הישראלי אופן ווב (OpenWeb) מקטין את פעילות המו"פ שלו בישראל ומעביר את הנהלת החברה במלואה לארצות הברית. במסגרת התהליך יפוטרו 14 עובדי פיתוח ובמקביל החברה תשכור אחרים בארצות הברית. כמו כן עוברת החברה לשבוע עבודה של 4 ימים במרכז הפיתוח בישראל ותוריד החברה את שכר עובדי המו"פ שלה. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל ועוד עשרות בניו יורק ועוד.
"ברור לכולם ששוק העבודה וההייטק בפרט השתנה. מצאנו את המעבר לארבעה ימי עבודה - שנמצא אפקטיבי בהרבה חברות אחרות - כפתרון מעולה שמאפשר גדילה מצד אחד וגמישות לעובדים מהצד השני. אחרי הקורונה והעבודה מרחוק, למדנו שהפוקוס על תוצאות מעניין יותר מכמות זמן העבודה או הזמן במשרד. בנוגע לשכר העובדים, החלטנו לעבור למבנה נסיוני עד סוף השנה. כחלק ממנו ישנה ירידה בשכר, יחד עם האפשרות לקבל בונוס בסוף השנה בהתאם להגעה ליעדים, כפי שנהוג בארה״ב, מתוך המחשבה שהערכת העובדים היא על פי תפוקות ולא שעות עבודה״, נמסר מהחברה.
ב-2021 גייסה החברה 150 מיליון דולר בשווי של מיליארד דולר בהובלת הקרנות Insight Partners ו-Georgian Partners, ובהשתתפות המשקיעים עומר ציגלר, הראל השקעות, Entrée Capital, New York Times, Dentsu ו-Samsung Next. החברה הוקמה ב-2012 על ידי המנכ"ל נדב שובל, רועי גולדברג, שמשמש כ-COO, וישי גרין (שבינתיים עזב אותה).
זו הייתה שנה משמעותית עבור אופן ווב (OpenWeb) הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה לשיפור השיח ברשת. לאחר שגייסה 150 מליון דולר בשנה שעברה, החברה רכשה בינואר האחרון את חברת Hive Media Group האמריקאית ובאפריל האחרון את חברת הפרסום הדיגיטלי הצרפתית ADYOULIKE.
מהחברה נמסר שראשית, מטה החברה יעבור לסניף בניו יורק כחלק מהתבססות בשוק האמריקאי והתכוננות להנפקה בשנים הבאות, כך שבנוסף למייסדי החברה המתגוררים שם, ייצטרפו ה-CFO, מנכ״ל Adyoulike המשמש כ-GM Advertising בחברה ואנשי הנהלה נוספים. בנוסף, מעבירה משאבים גדולים להאצת מוצרי הפרסום והדאטא של החברה ביחד עם הגדלה של צוות המכירות והשיווק בארצות הברית.
״השינויים בשווקים מחייבים כל חברה, גם כאלו עם עתודות מזומנים, לקבל החלטות קשות, לבחון מחדש את ההשקעות שהן עושות ולהתפקס על הבטחת הגדילה. ביחד עם הנהלת החברה החלטנו להשקיע יותר בהזדמנויות הגדולות שיש לנו במוצרי הפרסום והדאטא של החברה על חשבון השקעות אחרות״, מספר נדב שובל, מנכ״ל החברה.
החברה מצטרפת לגל הפיטורים בחברות: מוקדם יותר היום הודיעה ענקית הבידור וורנר ברדרס דיסקברי על פיטורי 30% מהעובדים בחטיבת מכירת הפרסום העולמית, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס המתבסס על אדם המעורה בנושא. מדובר בכ-1,000 עובדים. לחטיבת מכירות הפרסום של וורנר יש כ-3,000 עובדים, מחציתם בארה"ב.
בכך מצטרפת החברה לשורת חברות בארה"ב מתעשיות שונות שהכריזו בימים האחרונים על פיטורים, ביניהן פלטפורמת המסחר בקריפטו קוינבייס שהודיעה אתמול על פיטורי כאלף עובדים וסוכנויות הנדל"ן רדפין וקומפאס שמפטרות מעל ל-400 עובדים כל אחת.
יצוין, כי במקביל לפיטורים שעברה החברה היום היא מגייסת עשרות עובדים נוספים לתחום הפרסום כאשר חלק מאותם עובדים יהיו בישראל.