סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
יצרנית רכבי היוקרה החשמליים פולסטאר תשקיע בסטורדוט הישראלית

החברה הבת של וולוו השוודית מצטרפת לחברה האם ולשורת משקיעים נוספים ותשקיע ביצרנית הסוללות לרכב חשמלי ששוויה הוערך ב-1.5 מיליארד דולר. הסוללות של סטורדוט שהוקמה ב-2012 עתידות להיכנס לשימוש מסחרי ב-2024 ומבטיחות טעינה מהירה של 5 דקות שתספיק לנסיעה של 160 ק"מ

יצרנית הרכב החשמלי השוודית פולסטאר (POLESTAR), השייכת לחברת וולוו, תשקיע בחברת הטעינה החשמלית הישראלית סטורדוט כחלק מסבב ההשקעה האחרון. סכום ההשקעה לא פורסם, אך הוא עומד על מיליוני דולרים בודדים. היצרנית השוודית מצטרפת גם לחברת האם שלה וולוו שהשקיעה בחברה הישראלית לפני מספר חודשים באמצעות זרוע ההשקעות שלה. פולסטאר אף תבחן הטמעת טכנולוגיית סוללות הטעינה המהירה בדגמיה הבאים.
פולסטאר היא יצרנית הרכב החמישית שמשקיעה בסטורדוט - יחד עם Daimler ,Volvo ,VinFast ו-OLA Electric. היא מצטרפת לשורה של משקיעים ושותפים, הכוללים את ענקית האנרגיה הבריטית BP, יצרנית הסוללות איב אנרג'י, Samsung ו-TDK. בינואר הכריזה החברה על חלק מסבב גיוס זה שבו השתתפו יצרנית הרכב החשמלי הווייטנאמית VinFast, והתאגיד הסיני Golden Energy. בגיוס הוערכה סטורדוט בשווי של 1.5 מיליארד דולר.

1 צפייה בגלריה
מנכ"ל סטורדוט StoreDot דורון מאירסדורף
מנכ"ל סטורדוט StoreDot דורון מאירסדורף
מנכ"ל סטורדוט StoreDot דורון מאירסדורף

סטורדוט הוקמה ב־2012 על ידי ד"ר דורון מאירסדורף שמכהן כמנכ"ל החברה, פרופ' שמעון ליצין, יוצאי סאנדיסק, ופרופ' גיל רוזנמן. על פי סטורדוט, סוללות הליתיום-יון שהיא מפתחת, בהם הגרפיט המסורתי באנודה מוחלף בננו-סיליקון, יאפשרו טעינה שתימשך חמש דקות ותאפשר נסיעה של 160 ק"מ (100 מייל). הסוללות ידמו את חוויית התדלוק המוכרת ברכבי בנזין ובכך תאפשר הטמעה גלובלית רחבה של רכבים חשמליים. הסוללות נמצאות כבר בבחינה אצל יצרניות רכב מובילות ומיועדות לעבור לייצור המוני בשנת 2024.
"נושא הטעינה נשאר האלמנט העיקרי שמעכב את ההטמעה המסיבית של רכבים חשמליים ברחבי העולם", אמר מאירסדורף. "סטורדוט עם טכונולגיית '100in5' , כלומר טעינה לטווח של 100 מייל בחמש דקות, מציגה את הפתרון היחיד המאפשר טעינה מלאה של הרכב בקבועי זמן של דקות במקום בשעות – חוויה שדומה לחוויית התדלוק של רכב מונע בנזין אליה כולנו רגילים.