סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

וולוו משקיעה בחברת הטעינה החשמלית סטורדוט הישראלית

בעזרת זרוע ההשקעות של החברה תשקיע וולוו מיליוני דולרים בחברת סטורדוט כחלק מהשלמת סבב גיוס של 70 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו יצרנית הרכב החשמלי הווייטנאמית VinFast, והתאגיד הסיני Golden Energy. בגיוס הוערכה החברה בשווי של 1.5 מיליארד דולר

חברת הרכב וולוו השקיעה בחברת הטעינה החשמלית הישראלית סטורדוט. וולוו תשקיע מיליוני דולרים כחלק מהשלמת סבב גיוס של 70 מיליון דולר, עליו הכריזה לאחרונה החברה הישראלית. ההשקעה בוצעה באמצעות זרוע ההשקעות של החברה שנקראת Volvo Cars Tech Fund. בינואר הכריזה החברה על חלק מסבב גיוס זה בו השתתפו יצרנית הרכב החשמלי הווייטנאמית VinFast, והתאגיד הסיני Golden Energy. בגיוס הוערכה החברה בשווי של 1.5 מיליארד דולר.
שיתוף הפעולה בין שתי החברות יתקיים במסגרת המיזם המשותף לטכנולוגיית סוללות שהקימה וולוו בשנה שעברה עם Northvolt, יצרנית הסוללות המובילה בשוודיה. באמצעות ההשקעה StoreDot, השיגה גישה לכל טכנולוגיה הנובעת משיתוף הפעולה.
ההשקעה של וולווו בסטורדוט היא חלק ממסע החברה להפוך ליצרנית של רכבים חשמליים בלבד עד 2030. "אנו שואפים להיות הגוף המוביל את השינוי בתעשייה, ולקרן שלנו יש תפקיד מכריע ביצירת שותפויות עם מובילי טכנולוגיה עתידיים", אמר אלכסנדר פטרופסקי, ראש קרן ההשקעות של וולוו. "ההשקעתנו ב-StoreDot מתאימה להלך הרוח, והמחויבות שלהם לחשמול ולניידות נטולת פחמן תואמת את שלנו".
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל סטורדוט דורון מאירסדורף
מנכ"ל סטורדוט דורון מאירסדורף
מנכ"ל סטורדוט דורון מאירסדורף
(צילום: סטורדוט)
שיתוף הפעולה של וולוו עם Northvolt מתמקד בפיתוח וייצור סוללות חשמליות שנמצאות כעת במחסור עולמי שרק יגדל בשנים הקרובות. ההשקעה במיזם אמורה להגיע ל-30 מיליארד קרונות שוודיות והוא יכלול הקמה של מרכז מו"פ וייצור בגוטנברג.
"בעקבות הצמיחה המואצת של רכבים חשמליים בעולם ובמיוחד באירופה מתחיל להיווצר מחסור חמור באמצעי ייצור סוללות לרכבים. וולוו בחרה להקים שותפות עם NorthVolt לפיתוח וייצור הדורות הבאים של הסוללות. שיתוף הפעולה עם וולוו פותח לסטורדוט את הדלת לאחד מהמפעלים הגדולים בעולם. דבר שקשה עד בלתי אפשרי לעשות ללא שותפות אסטרטגית משולשת כפי שנוצרה בהשקעה זו", אמר דורון מאירסדורף, מנכ"ל סטורדוט.
2 צפייה בגלריה
מפעל מכוניות וולוו גטנבורג שבדיה
מפעל מכוניות וולוו גטנבורג שבדיה
מפעל מכוניות וולוו בגטנבורג שבדיה
(צילום: רויטרס)
עוד הוסיף כי "אי אפשר להמעיט בחשיבות של שיתוף הפעולה וההשקעה האסטרטגית של וולוו. במיוחד לאור העובדה שהם בחנו טכנולוגיות מגוונות ולאחר חודשים ועשרות בדיקות שבוצעו על ידי מעבדה חיצונית הגיעו למסקנה שהטכנולוגיה שלנו פורצת דרך ומובילה ביכולת של טעינה מהירה. שיתוף פעולה זה מצטרף ליכולת הייצור המרשימה של מפעלי NorthVolt שמחפשים אף הם טכנולוגיה מתקדמת כמו זו של סטורדוט".