סגור
גג עמוד techtalk דסק
דעה

עידן האייג'נטים כבר כאן: איך עוברים מפיילוט לערך עסקי אמיתי

המנכ"לים כבר לא שואלים "האם" אלא "איך": מדריך ל-5 עקרונות מפתח להטמעת אייג'נטים בפרודקשן עם ROI מדיד 

אחרי ההייפ הראשוני שחולל ה-GEN AI, השיח בארגונים סוף סוף התבגר. המנכ"לים כבר לא שואלים "האם כדאי להשתמש ב-AI" אלא "כיצד הופכים את זה לערך עסקי מדיד, ומהר?" התשובה היא מעבר מפיילוטים לפרודקשן אמיתי של אייג'נטים באמצעות פלטפורמות מאוחדות שמשלבות מודלים מתקדמים, כלי בנייה ללא קוד, חיבור מאובטח לכל נתוני הארגון, וממשל ארגוני הדוק. זה לא עוד פתרון נקודתי, זו תשתית שלמה שמאפשרת לכל עובד בארגון, מכל מחלקה, לעבוד עם אייג'נטים אוטונומיים.
כלכליסט ו-Commit יקיימו מיום ראשון 16 בנובמבר שבוע שידורים מיוחד על הטמעת טכנולוגיות בינה מלאכותית בארגונים

הפלטפורמה שמנטרלת את החסמים שמונעים התקדמות

המחקר השנתי של Google Cloud שסקר 3,466 מנהלים בכירים ב-24 מדינות חשף שלושה חסמים עיקריים שמונעים מארגונים להתקדם לעידן האייג'נטים, ואלה בדיוק החסמים שפלטפורמה אחודה יודעת לפתור. החסם הראשון הוא חוסר גיבוי מההנהלה והעדר תקציבים ייעודים (78% מהנשאלים שטרם התקדמו לפרודקשן עם אייג'נטים השיבו כי זו הסיבה); החסם השני הוא הקושי להעניק לאייג'נטים גישה חופשית למערכות רגישות (37% הצביעו כחסם); והחסם השלישי שמופיע במחקר כאתגר משמעותי הוא אינטגרציה מורכבת בדמות חיבור למערכות קיימות ללא פלטפורמה מאוחדת.
1 צפייה בגלריה
רפי קרימן
רפי קרימן
רפי קרימן
(צילום: נטי לוי)
פלטפורמות אייג'נטיות מודרניות מנטרלות חסמים אלה, עם מחירים תחרותיים בהתאם לסקייל, רמת אבטחה גבוהה עם ממשל ארגוני (כל אייג'נט פועל בהרשאות מוגדרות עם ביקורת מלאה), ואינטגרציה מובנית למערכות ארגוניות מרכזיות כמו מיקרוסופט, SAP, Salesforce, Slack, Atlassian ועוד.

ROI כאן ועכשיו: המאמצים המוקדמים כבר רואים תוצאות

הנתונים מסבירים בצורה מוחצת את הנהירה לאייג'נטים. לפי המחקר, 88% מהארגונים שהוגדרו כ"מאמצים מוקדמים" של אייג'נטים מדווחים כבר עכשיו על החזר השקעה חיובי. זאת, לעומת 74% בלבד בקרב שאר הארגונים. זה הבדל שמתורגם ישירות לשורה התחתונה, שורת הרווח. ישנם ארבעה תחומים שזיהינו שבהם, באופן עקבי ומתמשך, אייג'נטים מביאים להצלחה עסקית מוכחת:
שירות לקוחות - אייג'נטים מנהלים אינטראקציות מלאות, ניגשים למערכות CRM, בודקים היסטוריה ופותרים בעיות מקצה לקצה.
שיווק – יודעים ליצור תוכן מותאם אישית בסקייל גבוה, לזהות קהלי יעד חדשים ולנהל קמפיינים אוטונומית.
אבטחה וסייבר – יכולים לנטר 24/7, לזהות אנומליות ולחסום אוטומטית IP חשודים.
פיתוח תוכנה – אייג'נטים יודעים לבצע פעולות של סקירת קוד, זיהוי באגים ואופטימיזציה ולא רק השלמת קוד.

מאיפה להתחיל?

השאלה, אם כך, היא כבר לא אם לאמץ אייג'נטים, אלא איך לעשות את זה נכון. כמי שמלווים אינספור ארגונים שמבצעים תהליכים כאלה, אנו ממליצים על 5 עקרונות מפתח שצריכות להיות בתהליך של אימוץ אייג'נטים לפרודקשן:
1. מפו את תהליכי העבודה החוזרים - איפה יש צווארי בקבוק? איפה עובדים מבזבזים זמן על משימות ניהוליות?
2. התחילו קטן, אבל חשבו גדול - בחרו use case אחד עם ROI ברור. הוכיחו ערך. ואז הרחיבו.
3. ודאו ממשל נתונים תקין - לפני שאייג'נט ניגש למידע רגיש, ודאו שיש מסגרת אבטחה, הרשאות, וביקורת.
4. דרשו אבטחה ברמה ארגונית - פרטיות נתונים היא לא מותרות, הם הכרח. בחרו ספקים שמבינים את זה.
5. השיגו גיבוי מהנהלה הבכירה - שילוב אייג'נטים זה לא עוד פרויקט IT, זה מהלך אסטרטגי שדורש תקציב, משאבים, ומחויבות ארגונית.
אנחנו נמצאים על סף עידן שבו AI לא רק מסייע לנו; הוא עובד לצידנו כשותף אמיתי. המאמצים המוקדמים כבר מבינים את זה ורואים את התוצאות. השוק הישראלי ידוע ביכולת האימוץ המהירה, ועכשיו כשהטכנולוגיה בשלה והנתונים ברורים - זה הזמן לעבור מהייפ לביצוע. לא עוד פיילוט נוסף, אלא פרודקשן אמיתי עם ROI מדיד. הפער בין מי שזז עכשיו למי שמחכה רק הולך וגדל. השאלה היא איפה אתם בתמונה הזו.
רפי קרימן הוא ראש תחום גוגל קלאוד בחברת הטק הגלובלית Commit