סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אביה חן אריאל חן מייסדי חברת ה פינטק Chargeflow
אביה חן ואריאל חן מייסדי חברת הפינטק Chargeflow (צילום: ענת קזולה)

הסטארט-אפ Chargeflow גייס 25 מיליון דולר למניעת הונאות אשראי

צארג'פלואו מפתחת פלטפורמת אוטומציה לניהול הכחשות עסקה. הגיוס בוצע  בסבב A בהובלת Viola Growth, לצד גיוס חוב של 10 מיליון דולר. סך גיוסי החברה עומד כעת על 49 מיליון דולר

חברת הפינטק Chargeflow, המפתחת פלטפורמת אוטומציה לניהול הכחשות עסקה גייסה 25 מיליון דולר בסבב A, לצד גיוס חוב של 10 מיליון דולר.
הסבב הובל על ידי Viola Growth, אליה הצטרפה המשקיעה הקיימת OpenView Venture Partners ומשקיעים נוספים. סך גיוסי החברה עומד כעת על 49 מיליון דולר. החברה מונה כיום 160 עובדים, מתוכם 60 יושבים במטה החברה במודיעין, וכן בארצות הברית, פיליפינים ופולין.
מהחברה נמסר שהיא שילשה את הכנסותיה משנה לשנה, ומשרתת כיום למעלה מ־15,000 עסקים ברחבי העולם. 
בשיחה עם כלכליסט אומר אריאל חן, מנכ״ל ומייסד שותף בחברת Chargeflow: "לקחנו חוב שמאפשר לנו להוציא לדרך את הפעילות שלנו, אנחנו לא זקוקים לו במיידית. בדרך כלל פונים רק לקרנות גלובליות ולא הייתה לי ציפייה לקרן ישראלית אבל היה לנו חיבור לוויולה, שכבר פגשנו בעבר ושמחתי מאוד שהם נכנסו לקרן שלנו. יש אנשים שעוקפים את החנות הולכים לבנק ורוצים לבטל עסקה והעסקה מתבטלת והחנות צריכה להביא הוכחות. אנחנו חברה של מניעת הונאות אשראי אנחנו עוטפים את החנות מרגע שנוצרה עסקה עד הביטול בכל השלבים. אנחנו נותנים להם מודיעין על הלקוחות. בעולם הדיגיטל של מנויים יש 2% עד 3% ביטולים ופחות באי קומרס, בעולם המשחקים יש הרבה מאוד ביטולי עסקאות. אנחנו גובים כסף על פי ההצלחה שלנו".
"ריסקיפייד ופורטר מתמקדים בהונאה אנחנו מעולם ביטולי העסקאות ולכן פיתחנו מוצר שמיועד לשם. הם נמצאים לפני העסקה ואנחנו אחרי העסקה. יש ארגונים שלוקחים את שנינו ויש כאלה שבוחרים רק בנו בעיקר לעסקים קטנים שלא יכולים לרכוש הרבה פתרונות. כל עסקה שעברה ביקורת אנחנו גובים 20 סנט על עסקה ", אומר חן.
החברה, שהוקמה על ידי האחים אריאל חן, מנכ״ל, ואביה חן, CMO יושבת במודיעין. בשנים האחרונות תופעת הכחשות העסקה (Chargeback) צוברת תאוצה בעקבות העלייה ברכישות באיקומרס. תהליך הכחשת העסקה נוצר במקור על מנת להגן על הצרכנים, אך בעקבות שימוש וניצול לרעה, הפך לגורם להפסד משמעותי עבור עסקים קטנים וגדולים. על פי נתוני  Mastercard, היקף הכחשות העסקה צפוי לגדול ב־24% עד שנת 2028 ולהגיע ל־324 מיליון מקרים בשנה. כ־80% מאותם מקרים מסווגים כ"הונאה ידידותית" (friendly fraud), כלומר, הלקוח עצמו, ולא גורם זר, טוען שלא קיבל את המוצר, חויב בטעות וכדומה. הכחשות העסקה הללו גורמות להפסד מצטבר לעסקים אשר מוערך ביותר מ־100 מיליארד דולר בשנה. הפלטפורמה של Chargeflow הופכת את תהליך הטיפול הבירוקרטי לאוטומטי עבור חברות וארגונים, משלב של מניעת מחלוקות מראש ועד שחזור ההכנסות האבודות, ומשיגה שיעור הצלחה הגבוה פי ארבעה מהממוצע בענף, וכך מאפשרת לחברות וארגונים למזער הפסדים. 
תהליך הטיפול בהכחשת העסקה מצד חברות הוא ארוך ומצריך הגשת מסמכים רבים. במקום שארגונים יצטרכו לאסוף ולהגיש ראיות באופן ידני מתוך מערכות שונות, Chargeflow מקצרת את התהליך באמצעות יצירת אוטומציה מלאה שלו. הפלטפורמה שפותחה בחברה מתחברת ליותר מ־100 מערכות תשלום, נתונים ו־eCommerce מובילות, ביניהן Shopify, Stripe, PayPal, WooCommerce, Adyen ו־Afterpay –  ומאפשרת לזהות, לנהל ולמנוע הכחשות עסקה בהיקפים גדולים. המערכת אוספת ומנתחת נתוני עסקאות, בונה ומגישה ראיות, ועוקבת אחר תוצאות בזמן אמת. באמצעות זיהוי הונאות מבוסס בינה מלאכותית, Chargeflow מסוגלת גם לזהות מראש ניסיונות "הונאה ידידותית" ולמנוע אותם, תוך מתן התראה לסוחר מיד עם גילוי חיוב חשוד, ומעניקה לו יתרון מכריע.