סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פרשנות מובילאיי
(אולפן ווינט)

אולפן כלכליסט-טק
אשליה או חזון: האם אמנון שעשוע יוביל את מובילאיי לשווי של טריליון דולר?

כמה שווה מובילאיי, מדוע החליטה אינטל להנפיק אותה בוול סטריט ומה רוצה לעשות אינטל עם החברה שרכשה ב-150 מיליון דולר; צפו באולפן כלכליסט-טק עם כתב כלכליסט מאיר אורבך

פט גלסינגר לא נח לרגע, מנכ"ל אינטל העולמית החדש יודע שהוא הגיע לאינטל כדי לשנות אותה ומהר כי התחרות והעולם משתנים ורודפים את החברה שהיתה עד לאחרונה השליטה הבודדה של עולם השבבים. המהלך שהובילו שעשוע וגלסינגר הוא בבחינת ויתור של אינטל על עוצמה בתחום הרכב, אבל נותן לה הצפת ערך איכותית מצד אחד ומצד שני הזרמת מזומנים כשהחברה תנפיק.

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר
(צילום: רויטרס)
הכספים החדשים שייזרמו לחברה ישמשו אותה על פי גלסינגר לבניית המפעלים החדשים שאותם רוצה להקים החברה במהירות. בשלב הנוכחי מתכננת אינטל הקמה של מפעלי ייצור שבבים חדשים בעיקר באריזונה בארצות הברית, אבל לא מן הנמנע שלנוכח הצלחת מפעל אינטל בקרית גת כספים חדשים יוזרמו לישראל אם למפעל החדש שבדרך, אם למפעל חדשני נוסף וייתכן שגם לרכישות נוספות של חברות בישראל בעיקר בתחומי הליבה החדשים של אינטל.

2 צפייה בגלריה
 אמנון שעשוע מייסד ומנכ"ל מובילאיי
 אמנון שעשוע מייסד ומנכ"ל מובילאיי
אמנון שעשוע מייסד מובילאיי
(Heinz Troll European Patent Office min)

למובילאיי הצעד החדש הוא מהלך של הזדמנות ואיום. זו הזדמנות פז לחברה להפוך להיות חברת ענק שלא נראתה כמוה בישראל וכמו שאמר פרופ' אמנון שעשוע "אני חולם להיות חברה של טריליון דולר כמו טסלה". מצד שני, בארבע השנים האחרונות מובילאיי היתה בחממה של אינטל והצליחה שם להגדיל את החברה משמעותית, תוך שהיא יכולה להימנע מחשיפת יתר והשקעה עצומה בתחומים הטכנולוגיים. יציאתה של החברה לאור תגרום לה לשנות את עורה במהירות. הצורך לעמוד בתחזיות ולהיות חשופה לביקורת תביא אותה להתנהגות קפדנית יותר בכל הנוגע להוצאות על פיתוח, שקיפות רבה יותר ועוד. שעשוע חושב שזהו דבר לא רק חיובי לחברה אלא אפילו חיוני להמשך התפתחותה כחברה עצמאית שיוצרת ערך לא רק לעצמה אלא גם לאינטל שתמשיך להיות בעלת המניות הגדולה בחברה גם לאחר ההנפקה.