סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משרדי גוגל ב ניו יורק 6.9.23
משרדי גוגל בניו יורק (צילום: AP Photo/Peter Morgan, File)

מתרגום צ'אט בלייב ועד אפליקציה לעריכת סרטונים: מוצרי ה-AI החדשים של גוגל

ענקית הטכנולוגיה הודיעה על השקת מוצרים חדשים בתחום הבינה המלאכותית בכנס חטיבת הענן שלה. בין היתר גוגל הודיעה גם על שיפור פערי הרגולציה בין ישראל וארה"ב בכלי למידת המכונה שלה, חיזוק שיתוף הפעולה עם Nvidia ושלושה שימושים חדשים ל-Google Workspace

מהפכת ה-AI נמשכת: סיכום שיחות צ'אט ותרגום בזמן אמת, אפליקציה חדשה לעריכת סרטונים עם הצעות לשיפור המבוססות בינה מלאכותית ותוספים לשדרוג מערך האבטחה הם רק חלק מהמוצרים החדשים שמשיקה היום (ג') ענקית הטכנולוגיה גוגל בכנס חטיבת הענן של החברה הנערך בלאס וגאס.
כמו כן, החברה הודיעה על כניסתה של ישראל לקבוצת מדינות בהן יכולים המשתמשים להגביל את סוג הנתונים המשמשים ללמידת מכונה – מה שיאפשר לחברות בארץ הרוצות לעשות שימוש בכלי למידת המכונה של גוגל להתמודד יותר טוב עם פערי הרגולציה בין אירופה וארה"ב.
בכנס, גוגל הודיעה גם על חיזוק שיתוף הפעולה עם Nvidia והכריזה על מעבד חדש שמיועד להיות יעיל ל-AI: TPU v5p.
באמצעות Gemini (המקבילה של גוגל ל-Chatgpt) הכריזה החברה על שלושה שימושים חדשים גם ב-Google Workspace הכולל את ג'ימייל ודוקס. הראשון הוא Google Vids – אפליקציה חדשה שתצורף ליד ה-Docs וה-Sheets (המקבילה של החברה לתוכנות האופיס המוכרות של מיקרוסופט) שתחל לפעול ביוני הקרוב. vids תעזור למשתמשים לסגנן ולשפר את הסרטונים שהמשתמשים רוצים להפיק. כמו כן, בעלות של 10 דולר בחודש, משיקה גוגל תוסף שיאפשר לסכם ולתרגם שיחות צ'אט בזמן אמת, יחד עם תרגום ל-69 שפות. בעלות חודשית דומה גוגל תאפשר גם תוסף בינה מלאכותית חדש שיאפשר למנהלי סביבת העבודה בארגונים לסווג ולהגן באופן אוטומטי על קבצים, כך שתתאפשר שמירת המידע בארגון – על ידי כלי בינה מלאכותית שיעברו אימון ולמידה המותאמים לארגון.
שימוש נוסף שבממצעת גוגל באמצעות Gemini הוא באבטחת המידע: החברה מציעה שירות חדש המבוסס על gemini שיאפשר למשתמשי גוגל לאסוף מודיעין על איומי סייבר באמצעות ניצוח מעמיק של הפעילות החשודה.
בנוסף להרחבת חוות השרתים בישראל, שדרוג נוסף לחברות הישראליות הוא הכניסה של ישראל לרשימת מדינות בהן החברה תאפשר למשתמשים לשלוט בנתונים הנכנסים לתהליכי למידת המכונה, בצורה שתאפשר להתמודד יותר טוב עם הבדלי הרגולציה בין ארה"ב וישראל. מלבד ישראל, נוספו לרשימה גם: אוסטרליה, איטליה, ברזיל, הודו, הונג קונג, טיוואן, ספרד, פולין, פינלנד, פורטוגל ושוויץ.
במסגרת הכנס מציגה גוגל שורת שימושים בשירותי הבינה המלאכותית של החברה על ידי חברות ענק מרחבי העולם. כך למשל רשת המלונות IHG Hotels & Resorts, שתשיק תוכנה המבוססת על בינה מלאכותית ותאפשר לאורחיה לתכנן את החופשה הבאה בצורה פשוטה, או Canva המשתמשת בשירות למידת המכונה של גוגל ליישום Magic design המאפשר יצירת סרטונים במהירות.