סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מייסד ומנכ"ל Airbnb: "עידן המשרד כמו שהכרנו עד כה נגמר"

לאחר שבחודש שעבר אישר לעובדים בארצות הברית לעבוד מרחוק ללא פגיעה בשכר, אמר בריאן צ'סקי בריאיון ל"טיים" שהמשרד "זו צורה אנכרוניסטית, קדם-דיגיטלית". לדבריו, הפתרון הוא "היברידי ומחייב גמישות מוחלטת" מצד המעסיקים. "שבוע ברבעון זה מספיק זמן לקשר אנושי עבור האדם הממוצע"

"אני חושב שהמשרד כפי שהכרנו אותו הוא נחלת העבר", אמר מנכ"ל Airbnb בריאן צ'סקי בריאיון למגזין "טיים" שהתפרסם אתמול. "זו צורה אנכרוניסטית, מעידן קדם-דיגיטלי", אמר צ'סקי על המשרד. "אני אוהב לשאול אנשים: אם המשרד לא היה קיים, האם היינו ממציאים אותו?"


Airbnb הודיעה בחודש שעבר שתאפשר לעובדיה לעבוד מהבית כמעט בכל מקום, ללא הורדה בשכר. צ'סקי אמר שהמהלך משקף את התחושה העכשווית, ואמור לשמר את הכישרונות העובדים בחברה. בעוד רוב המשרדים ברחבי ארצות הברית נסגרו במהלך המגפה, פתיחתם מחדש בחודשים האחרונים הביאה לדיון קדחתני באשר לאופן שבו האמריקאים רוצים לעבוד – כאשר רבים מהם לא רוצים לחזור לעבודה של חמישה ימים בשבוע במשרד.
בריאיון ל"טיים" אמר צ'סקי שהתשובה לכך היא גמישות. "הפתרון הולך להיות היברידי, ולא "שלושה ימים במשרד", הוא אמר. "הוא הולך להיות גמישות מוחלטת, ואז זימון העובדים באופן מרוכז כאשר מתעורר הצורך".

1 צפייה בגלריה
בריאן צ'סקי מנכ"ל Airbnb
בריאן צ'סקי מנכ"ל Airbnb
צ'סקי. "המנכ"לים בדור הקרוב הולכים לחשוב בצורה שונה לגמרי"
(צילום: Airbnb)

צ'סקי אמר שהשינויים יהיו בולטים במיוחד בחברות צעירות. "רוב המנכ"לים בהן מגיעים מדור אחר. מנהיגים צעירים הולכים לחשוב בצורה שונה למדי", הוא אמר, והוסיף שהוא רואה את מקום העבודה של העשור הבא כיותר נוודי. הוא חזה שחברות עדיין יצטרכו זמן פנים אל פנים, אלא שהוא יפחת משמעותית. "אני מאמין ששבוע ברבעון זה מספיק זמן לקשר אנושי עבור האדם הממוצע כדי ליצור גיבוש וקשרים חברתיים".
ואפילו זה עשוי להיראות אחרת: "אם אנשים נכנסים למשרד לצורך שיתוף פעולה, האם עליהם לנסוע לניו יורק סיטי לשם כך? או האם הם יכולים להיפגש באתר נופש באזור אחר במדינה?" הוא שאל. התחזית של צ'סקי עשויה אמנם לגרום צמרמורת לאנשי תעשיית הנדל"ן המסחרי, אך הוא ממש לא היחיד שחוזה את השינויים האלה. סקר גלובלי שנעשה לאחרונה מצא ש-50% מהעובדים מוכנים לספוג הורדה בשכר אם יוכלו בתמורה להגיע פחות למשרד, וקרוב לשני שלישים מהנסקרים אמרו שיחפשו עבודה אחרת אם יידרשו לחזור למשרד באופן מלא.