סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

זהירות: אתר Airbnb מזויף מנסה להונות גולשים ישראלים

על פי חברת ברנדשילד, שזיהתה את ההונאה, אתר שמתחזה לאתר רשמי של ענקית השכרת יחידות דיור לטווח קצר מנסה לשכנע גולשים לבצע עסקאות דרך מטבעות קריפטו. האתר עלה לאוויר בסוף מרץ, ולדברי החוקרים, אין זה מקרי שכן תמיד בתקופות החגים ישנה עלייה בהיקפי ההונאות

חוקרי סייבר ישראלים מצאו אתר שמתחזה לאתר רשמי של ענקית השכרת הבתים Airbnb, ומנסה לשכנע את הגולשים לבצע עסקאות שכירות דרך מטבעות קריפטו. על פי חברת ברנדשילד, שזיהתה את ההונאה, גולשים שינסו להשתמש באתר וישלחו דרכו תשלום בביטקוין - כספם ייגנב. על פי החברה, מדובר באתר שעוצב ונראה אמיתי עם אנימציות ואפילו חשבון טלגרם וטוויטר נלווה.

מבדיקה בערוץ הטלגרם המדובר, ניכר שרבים מהגולשים נפלו בפח ובטוחים שמדובר באתר רשמי ואמיתי של Airbnb. לדברי החוקרים, האתר עלה לאוויר בסוף מרץ, ואין זה מקרי שכן תמיד בתקופות החגים ישנה עלייה בהיקפי ההונאות. מכיוון שכעת קיימת הצטלבות של שלושה מועדים - רמדאן, פסח ופסחא (17.4) - ההאקרים ככל הנראה מנסים לנצל את המומנטום ואת היציאה לחופש של רבים בניסיון למצוא דיור במחיר סביר.

1 צפייה בגלריה
אתר הונאה הונאת איירביאנבי Airbnb
אתר הונאה הונאת איירביאנבי Airbnb
מתוך האתר המזויף

בנוסף השילוב של שימוש במטבע קריפטו עשוי לקסום לרבים שעשויים לחשוב שמדובר ביוזמה חדשה של החברה. ההאקרים מפרסמים את האתר ברשתות חברתיות דרך מיילים והודעות פישינג. ישנם למשל פרופילים מזויפים שמפנים לאתר וכן "המלצות" בקבוצות טלגרם שמפנות אליו.
יואב קרן, מנכ"ל BrandShield, המתמחה במניעת הונאות וזיופים ברשת, הסביר ל"כלכליסט": "הצטלבות שלושת החגים, פסח, רמדאן ופסחא, מייצרת לצערנו הזדמנויות לנוכלים בגלל העלייה העצומה בכמות ההזמנות אונליין בתחומי התיירות ונופש. זיהינו באמצעות המערכת שלנו מגוון של התחזויות ופישינג ברמת השקעה גבוהה, שהצליחה לייצר אמינות וככל הנראה גם לעקוץ המון משתמשים. בתקופות כאלו חשוב מאוד לגלות ערנות מוגברת ולבדוק היטב את האתרים שמהם מזמינים חופשה. לחברות ומותגי התיירות מומלץ לבצע ניטור והסרה של התחזויות כדי למנוע הפלת לקוחות בפח".