סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אינטל השיקה מעבדים גרפיים שיתחרו באנבידיה ו-AMD

החברה השיקה את סדרת ה-Arc, שכוללת מעבד בסיסי - A350M למחשבים ניידים, ו-A370M, מעבד גרפי המציע ביצועים גבוהים יותר למחשבים קלים ודקים. בהמשך השנה יושקו גם מעבדי Arc 5 ו-Arc 7

אינטל השיקה היום (ד') את סדרת ה-Arc באופן רשמי לאחר שהכריזה עליה לפני שנה. השבבים שהוצגו באירוע מקוון היו ה- Arc A-Series המיועדים למחשבים ניידים. מדובר במעבדים מסדרת Arc 3 - כאשר במהלך השנה יושקו גם Arc 5 ו-Arc 7 - אותם ניתן למצוא במחשבים מבוססי Intel Evo.

הסדרה כוללת תמיכה ברזולוציית 1080p ותמיכה ביצירת תוכן. הם כוללים שני מוצרים – A350M, מעבד גרפי בסיסי למחשבים ניידים דקים במיוחד, ו-A370M, מעבד גרפי המציע ביצועים גבוהים יותר למחשבים קלים ודקים.

2 צפייה בגלריה
אינטל שבבים גרפיים arc
אינטל שבבים גרפיים arc
מתוך ההשקה
(צילום: אינטל)
הביצועים הם בקצב של "יותר" מ-60 פריימים לשנייה ברזולוציית 1080p עבור מגוון משחקים פופולריים. לא מדובר במספרים של כרטיסי מסך ייעודיים כמו סדרת RTX 30XX של אנבידיה, אבל זה בהחלט שיפור לעומת מה שאינטל הציעה עד עכשיו. השבבים האלה יתחרו ככל הנראה במעבדי סדרת הבסיס של אנבידיה כגון ה-3050.
בהמשך יושקו גם מעבדי Arc 5 ו-Arc 7 ככל הנראה בקיץ הקרוב. בחברה אומרים שהם יציעו את אותן יכולות יצירת תוכן של Arc 3, בשילוב עם ביצועי גרפיקה ומחשוב משופרים. הם יתמכו ביכולות ray tracing משופרות ויותר זיכרון GDDR6 בהשוואה למוצרי Arc 3. אינטל ציינה גם ששבבי הגרפיקה מתממשקים עם מעבדי דור 12 אלדר לייק ויציעו גם חיסכון בחשמל לעומת מה שקיים היום.
החברה גם תשיק מהדורה מוגבלת (Limited Edition) ראשונה של הכרטיסים הגרפיים שלה למחשבים שולחניים בקיץ.
אינטל חשפה גם את טכנולוגיית XeSS שמאפשרת להמיר רזולוציה של 1080p ל-4K. הרעיון הוא לספק קצב פריימים גבוה - או תצוגה חלקה יותר של האנימציות - על גבי שבבים פחות חזקים ותוך שמירה על איכות תצוגה גבוהה. גם לאנבידיה ו-AMD יש פתרונות דומים, DLSS ו-FidelityFX בהתאמה, אך הטכנולוגיה של אינטל כולל AI - כך שהיא אמורה להיות יותר טובה - לפחות מזו של AMD.
בסך הכל האירוע של אינטל כלל הרבה מאוד הבטחות ובינתיים מעט מימושים. רוב המוצרים צפויים להגיע לחנויות או למחשבים רק בהמשך השנה והשנה הבאה. החברה הודיעה שתבצע השקות מדורגות של כל מוצר בהתאם לזמינות שלו.
2 צפייה בגלריה
השקה אינטל שבבים גרפיים arc
השקה אינטל שבבים גרפיים arc
שבבים גרפיים arc
( צילום: אינטל)

אפילו שבבי ה-Arc 3 שהוצגו לא מנסים להיות השבבים הטובים ביותר שניתן להשיג למחשבים ניידים. אמנם החברה הסבירה שמדובר בגרסה הבסיסית ביותר של שבבי הגרפיקה שלה - אבל היה ניתן לצפות שדווקא היא תשיק משהו שיהווה מכה חזקה לתחרות. במקום זאת, היא מסתפקת כרגע ב-"יכולות מיינסטרים, חוויית גיימינג סולידית וחוויית יצירת תוכן אדירה". במילים אחרות, זה בדיוק מה שניתן לקבל משבבי 3050 של אנבידיה שמיועדים למחשבים המיועדים לקהל הרחב.
אינטל לא חדשה בעסקי שבבי הגרפיקה. היא ניסתה כבר בעבר להיכנס לתחום - אך ללא הצלחה מהותית. כעת, היא חרטה על דגלה או יותר נכון המנכ''ל פט גלסינגר חרט עליו, לעקוף את המתחרים ולהוציא להם את המיץ בדרך. בינתיים אינטל משאירה את הקלפים קרוב לחזה. היא רק מדברת על מה שהיא מתכננת, אבל לא ממש מרחיבה על מה שצפוי להיות בפועל.